|
|
کدخبر: ۵۸۷

اتحادیه اروپا در بیانیه ای خواستار احترام به حقوق محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر شد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، پایگاه خبری " النهار " اظهار کرد: اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ اطلاعاتی درباره سرنوشت محمد مرسی، رئیس جمهور مخلوع مصر در دست نیست و باید به حقوق مرسی احترام گذاشته شود.
اتحادیه اروپا اعلام کرد وضعیت مرسی نامشخص است و باید به حقوق بشر احترام گذاشت.
این اتحادیه که دخالت ارتش را کودتای نظامی علیه دولت محمد مرسی توصیف نکرده است، اعلام کرد هر چند ما دخالت نظامی مصر را تائید نمی کنیم اما مهم این است که ارتش اعلام کرده بود که برای جلوگیری از خونریزی بیشتر وارد عمل شده است.
در این بیانیه همچنین آمده است که یقینا حوادثروز گذشته لحظه سخت مرحله انتقالی دموکراتیک به شمار می رود اما مهم است که همه جریان های سیاسی با یکدیگر تلاش می کنند تا صلح و عملیات انتقالی دموکراتیک در سریعترین زمان ممکن صورت بگیرد.
ارتش مصر شب گذشته پس از پایان ضرب الاجل ۴۸ ساعته در بیانیه ای اعلام کرد که محمد مرسی باید از سمت خود برکنار شود تا پس از یک دوره انتقالی انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی برگزار شود.
این در حالی است که محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، لحظاتی قبل از پایان ضرب‌الاجل ارتش مصر خواستار تشکیل دولت ائتلافی موقت شده بود.
برخی منابع خبری نیز اعلام کردند که محمد مرسی به همراه ۳۰۰ نفر از رهبران جمعیت اخوان المسلمین مصر هم اکنون در بازداشت به سر می برند.
داستانی مصر امروز طی حکمی، دستور بازداشت " محمد بدیع " و " خیرت شاطر " از رهبران اخوان المسلمین مصر به اتهام تحریک به قتل تظاهرکنندگان را صادر کرد.
احزاب مخالف جمعیت اخوان المسلمین خواستار محاکمه محمد مرسی شدند.
گفتنی است که محمد مرسی و رهبران اخوان المسلمین ممنوع الخروج شدند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار