|
|
کدخبر: ۶۰۴۸۷

رییس مجلس با تأکید بر تداوم حمایت ایران از سوریه در برابر گروه‌های تروریستی گفت: با روشن شدن حقایق، افکار عمومی و فضای سیاسی جهان به نفع مردم مظلوم سوریه تغییر کرده است.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعد از ظهر امروز(شنبه) در دیدار وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه و هیأت همراه، ضمن تأکید بر تداوم حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در برابر تهاجم گروه‌های تروریستی و حامیان خارجی آنها گفت: استقامت و پایداری دولت و ملت سوریه در برابر هجوم گسترده گروه‌های تروریستی شرایط میدانی و عملیاتی را به نفع این کشور تغییر داده است.

وی ابراز اطمینان کرد که با ادامه ایستادگی مردم و دولت سوریه در مقابل این فشارها، این کشور شاهد موفقیت‌های سیاسی و عملیاتی بیشتری خواهد بود.

لاریجانیدر ادامه افزود: ‌ با روشن شدن حقایق در سوریه و خطر برای امنیت و آرامش منطقه و جهان، افکار عمومی و فضای سیاسی جهان به نفع مردم مظلوم سوریه تغییر کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین اثر این حوادثبرای آینده امنیت و ثبات منطقه را بسیار مهم برشمرد و خواستار همکاری جمعی دولت‌های منطقه برای مقابله و مهار این وضع شد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود بر علائق و پیوندهای قلبی دو ملت ایران و سوریه و مناسبات طولانی مبتنی بر صمیمیت و برادری میان دو کشور تأکید و خاطرنشان کرد: مردم ایران با حساسیت تحولات سوریه را پیگیری می‌کنند.

* ملت سوریه کمک‌های ایران را فراموش نخوهند کرد

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های دولت و ملت ایران از سوریه در شرایط دشوار کنونی گفت: مردم سوریه هیچگاه کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران در شرایط بسیار سخت و دشوار را فراموش نخواهند کرد.

وی بر نقش مهم کمک‌های انسان‌دوستانه ایران در پایداری مردم کشورش تأکید کرد و با تبریک موفقیت‌ جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ژنو و توافق ایران و گروه ۱ + ۵ گفت: این توافق فضای جدیدی در مناسبات منطقه‌ای می‌گشاید و موقعیت‌ گروه‌های تروریستی و حامیان خارجی آنها را دشوارتر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: پیروزی ایران تأثیر زیادی بر تحولات سوریه به نفع مردم این کشور خواهد داشت.

نخست وزیر سوریه در ادامه گزارشی از روند تحولات این کشور و اقدامات ارتش سوریه برای مقابله با گروه‌های تروریستی در مناطق گوناگون ارائه کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه کشورش در کنفرانس آتی ژنو بدون پذیرش هیچ پیش شرطی شرکت خواهد کرد، افزود: بحران سوریه تنها از طریق راه حل سوری - سوری و گفتگو میان گروه‌های مختلف سوری حل و فصل خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار