|
|
کدخبر: ۶۳۸۳۷

رئیس جمهور در جلسه هیئت عامل صندوق نوآوری گفت: ثمره اصلی مراکز علم آموزی نظیر آموزش عالی و آموزش و پرورش باید در فعالیت‌های دانش بنیان تجلی یابد.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: فعالیت در زمینه توسعه اقتصاد دانش بنیان مورد حمایت دولت است و این دولت تمامی توان خود را برای تقویت و پیشبرد اهداف شرکت‌های دانش بنیان بکار خواهد گرفت.

وی با بیان این مطلب که فعالیت‌های دانش بنیان در حقیقت علم و اقتصاد را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد و به تقویت این دو حوزه می‌انجامد، افزود: فعالیت‌های دانش بنیان می‌توانند به بهبود زندگی مردم کمک کند.

رئیس جمهور ضمن تاکید بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان در کشور، تأکید کرد: ثمره اصلی مراکز علم آموزی نظیر آموزش عالی و آموزش و پرورش باید در فعالیت‌های دانش بنیان تجلی یابد.

در ابتدای این جلسه، گزارشی از تاریخچه تاسیس، اهداف، وضعیت مالی و فعالیت‌های این صندوق از ابتدا تاکنون ارائه شد.

بر اساس گزارش ارایه شده در جلسه عصر امروز، قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در مهر ماه ۱۳۸۷ در دولت و در آبان ماه ۱۳۸۹ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که تاکنون به دلیل بروکراسی اداری و اختلافات فی مابین دستگاه‌های مسئول، این قانون اجرا نشده و صندوق نوآوری نتوانسته هیچ‌گونه حمایتی از شرکت‌های دانش بنیان بعمل آورد.

همچنین از جمله اقداماتی که از ابتدای تاسیس صندوق نوآوری و شکوفایی باید اجرایی می‌شده، تخصیص و تامین سرمایه اولیه این صندوق به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان بوده که با گذشت ۳ سال تنها ۲۵ میلیارد تومان آن به صندوق اختصاص یافته است.

در این جلسه علاوه بر مصوبه هیات دولت، برای اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار به صندوق نوآوری و شکوفایی توسط صندوق توسعه ملی در بودجه سال آینده، مقرر شد در صورت نیاز شرکت‌های دانش بنیان به تسهیلات و منابع مالی بیشتر، صندوق توسعه ملی این منابع را نیز تامین کند.

همچنین سورنا ستاری در این جلسه به عنوان دبیر هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی انتخاب شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار