|
|
کدخبر: ۶۶۱۱۶

دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در صدر یک هیئت نظامی بلندپایه به منظور شرکت در نشست بین‌المللی امنیت دریایی صبح امروز تهران را به مقصد جاکارتا ترک کرد.

به گزارشامیدبه نقل از روابط عمومی نیروی دریایی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در صدر یک هیئت نظامی بلندپایه به منظور شرکت در نشست بین المللی امنیت دریایی صبح امروز تهران را به مقصد جاکارتا ترک کرد.

امیر دریادار حبیب اللهسیاریفرمانده نیروی دریایی ارتش که به عنوان مهمان ویژه در نشست بین المللی امنیت دریایی حضور می‌یابد، در این همایش با موضوع «the reasonable navy, key player of maritime security enhancement» «نیروی دریایی در اندازه معقول عنصر کلیدی افزایش امنیت دریایی» سخنرانی می‌کند.

براساس این گزارش، حضور اثرگذار در مجامع بین المللی دریایی، ایراد سخنرانی و تبیین دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه چگونگی برقراری امنیت دریایی در اقیانوس هند و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی، تغییر رویکرد در نگرش فرماندهان نیروهای دریایی منطقه مبتنی بر تمرکز توانمندی‌های منطقه‌ای به جای تکیه بر قدرت‌های فرامنطقه‌ای در جهت تأمین امنیت منطقه و تحرک بخشی به دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران از طریق حضور فعال نیروی دریایی ارتش در آب های اقیانوس هند و گسترش و تعمیق تعاملات دو جانبه دریایی با کشورهای مهم ساحلی اقیانوس هند مانند؛ هند، پاکستان، آفریقای جنوبی، اندونزی، مالزی و برخی کشورهای شرق دور از جمله چین و ژاپن از جمله اهداف شرکت در این نشست است.

نشست بین المللی امنیت دریایی با حضور فرماندهان نیروی دریایی ۱۷ کشور از قاره های مختلف و ۲۰ نماینده نیروی دریایی کشورهای جهان از ۱۸ تا ۲۱ آذر در کشور اندونزی و شهر جاکارتا برگزار می‌شود که دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه این نشست با فرماندهان نیروهای دریایی کشورهای مختلف، وزیر دفاع کشور اندونزی، فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد اندونزی و … با محوریت استراتژی همیاری و همکاری جهانی برای ارتقاء هشیاری حوزه دریایی گفتگو می کند.

در این نشست اعضا و ناظرین سمپوزیوم دریایی غرب پاسفیک و سمپوزیوم دریایی اقیانوس هند به همراه کشورهای منطقه که دارای منافع مشترکی در این منطقه بوده و در امنیت و پیشرفت این منطقه تاثیرگذار هستند، شرکت خواهندکرد.

نیروی دریایی اندونزی اعلام کرده است این نشست بین المللی را با هدف تلاش برای توسعه ناوگان دریایی خود در سطح کلاس جهانی برگزار می کند.

فرمانده نیروی دریایی اندونزی خواستار تبدیل نیروی دریایی این کشور به یک نیروی دریایی دارای کلاس جهانی همسطح با نیروهای دریای کشورهای پیشرفته شده است.

دریاسالار مارسیتیو فرمانده نیروی دریایی این کشور به مناسبت روز ناوگان دریایی اندونزی در جاوای شرقی، گفت: برای تبدیل شدن به یک نیرویی دریایی دارای کلاس جهانی ساخت منشور کارمندان و سازمان به روشی جامع از اولویت خاصی برخوردار است.

این مقام ارشد نیروی دریایی اندونزی گفت این نشست تاثیر ارزیابی استراتژیک در سطح منطقه ای و بین المللی دارد.

۳۵۰ شرکت کننده از کشورهای گروه نشست دریایی اقیانوس هند و نشست دریایی اقیانوسیه غربی نیز در این نشست سه روزه شرکت می کنند.

دریاسالار مارسیتیو فرمانده نیروی دریایی اندونزی و پورنومو یوسگیانتورو وزیر دفاع اندونزی سخنرانان مراسم افتتاحیه این نشست بین المللی هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار