|
|
کدخبر: ۸۳۶

حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در سفر به قم با مراجع عظام دیدار کرد و به دبیرخانه مجلس خبرگان رفت و با بزرگان طیف اصولگرا ملاقات کرد اما به ملاقات با برخی چهره‌های شبه اصلاح‌طلب و حامی فتنه نرفت.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از کیهان، پایگاه اینترنتی مباحثات که به حوزه علمیه قم نزدیک است، با ذکر جزئیاتی از سفر دکتر روحانی به قم، بی‌آنکه به نام یوسف صانعی و اسدالله بیات زنجانی اشاره کند، نوشته که وی در این سفر به دیدار طیف مذکور نرفت. این دو نفر از حامیان فتنه و آشوب سال ۸۸ بودند.


«مباحثات» در گزارش خود نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ابتدای ورود به قم به زیارت حرم حضرت معصومه(س) رفت و در نخستین برنامه کاری خود ترجیح داد به دبیرخانه مجلس خبرگان در کوچه آمار خیابان صفائیه برود. این ساختمان برای او ناآشنا نیست چرا که وی سال‌های متمادی در جلسات مربوط به مجلس خبرگان و در این ساختمان شرکت کرده است.

در این دیدار که بدون اطلاع خبرنگاران برگزار شد وی با حضرت آیت‌الله یزدی دیدار و گفتگو کرد؛ دیداری که با حضور آیت‌الله استادی و حسینی بوشهری نیز همراه بود. سپس در معیت آیت‌الله استادی به دیدار آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی رفت. این اقدام معنادار روحانی از آن جهت قابل توجه است که آیت‌الله یزدی از بزرگان طیف اصولگرا بوده و ریاست جامعه مدرسین را برعهده دارد؛ جامعه مدرسینی که در سال‌های گذشته منتقد جدی اصلاح‌طلبان بوده و تا مرحله نامشروع خواندن سازمان مجاهدین انقلاب نیز پیش رفت.

دکتر روحانی با درک صحیح از مسائل درون حوزوی در نخستین گام ترجیح داد با بزرگان جامعه مدرسین از جمله آیت‌الله یزدی دیدار داشته باشد.


در ادامه این گزارش آمده است: دیدارهای آقای روحانی با مراجع عظام تقلید نیز در نوع خود معنادار بود. نخست از آن جهت که همراهان وی در این دیدارها کسانی نبودند جز حجت‌الاسلام والمسلمین اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت و حجت‌الاسلام حسین نمازی یکی از اعضای مجلس خبرگان و در این بین برخی از روحانیون اصلاح‌طلب در قم و مدعی حمایت از دکتر روحانی از همراهی او بازماندند تا گام‌های دقیق و حساب شده دکتر روحانی در این سفر حساس برای همه مشهود شود.

از سوی دیگر دیدار وی با مراجع عظام تقلیدی که مورد توجه جامعه متدینین بوده‌اند و عدم ملاقات با برخی علمای مدعی که در سال‌های گذشته تلاش کردند مرجعیت خود را با موضع‌گیری‌های تند سیاسی تثبیت کنند نیز قابل توجه است.

او برخلاف انتظار اصلاح‌طلبان عمل کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی پس از دیدار مراجع تقلید ترجیح داد تا در ساختمان مرکز تحقیقات مجلس خبرگان واقع در میدان رسالت قم بار دیگر با جمع دیگری از نمایندگان مجلس خبرگان ساکن قم و تعدادی از علما دیدار داشته باشد و ناهار را با آنها میل کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار