|
|
کدخبر: ۸۹۱

رئیس مجلس در قم:

رئیس مجلس گفت: اصلاح رفتار دیگران در صحنه بین المللی نیازمند باروری منطقه اقتصادی است.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از تسنیم، علی لاریجانی، صبح امروز در مراسم افتتاح طرح بازسازی کارخانه لبینات اتسا متعلق به انجمن تکفل و سرپرستی ایتام قم، اظهارکرد: کمک به ایتام منشاء خیر و برکت برای همه افراد جامعه است و باید این روحیه همگرایی هم از نظر فرهنگی تقویت شود و هم ساز و کارهای قانونی برای آن تعبیه شود.

وی افزود: روشی که انجمن ایتام در قم صورت داده است و بخشی از کار تولید را به کمک به ایتام متصل کرده اند، فکر و روش درستی است و خدا رو شکر می‌کنم که در قم این حرکت به سمت تولید و سرمایه گذاری صنعتی در حال اتفاق افتادن است و من چند سال قبل هم گفتم که مجموعه صنایع باید در قم رشد کند. برخی در آن زمان خرده گرفتند که این شهر، شهر مذهبی است و وجهه مذهبی آن نباید از بین برود اما من نمی خواهم که این صبغه از بین برود بلکه هدف این است که این صبغه با پشتوانه اقتصادی همراه باشد که شکوفا شود.

لاریجانی با تقدیر از مجموعه فعالیت‌های سازمان صنعت و معدن و تجارت، گفت: به نظر من این مسیر باید ادامه پیدا کند تا مشکل بیکاری در قم حل شود و اقتصاد سر پایی پیدا شود و به سمت یک مدینه فاضله برود.

وی افزود: قم نیاز به سرمایه گذاری صنعتی و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی دارد و ما در قانون بودجه، بسته حمایت از صنعت را قرار دادیم.

رییس مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال است که از ضرورت رونق تولید صحبت می‌کنند و اوضاع کشور نیز دلالت دارد که چنین کاری باید انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: انتخابات با شکوه و قدرت برگزار شد و موجب سرافرازی شد. در کشور دو منطقه وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. یکی منطقه اقتصادی است و دیگری بحثسیاست خارجی کشور. مسائل حاشیه ای نیز وجود دارد که البته همه تلاش ما باید این باشد که این مسائل حاشیه ای روی اقتصاد و سیاست خارجی اثر نگذارد.

رئیس مجلس با اشاره به ضرورت توسعه اقتصادی، افزود: هرگونه اصلاح رفتار دیگران در صحنه بین المللی نیازمند باروری منطقه اقتصادی است. تجربه من می‌گوید که غربی‌ها نسبت به همت ملت ایران در صحنه سیاسی، خشنود نیستند اگر چه چیزی را می‌گویند ولی این طور نیست. حرکات اخیر آنها نشان می‌دهد که همچنان علیه ملت ایران موضع گرفته اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: توجه به بحثاقتصاد باعثمی‌شود در این حوزه جلو برویم و در صحنه سیاسی بین المللی نیز موفق شویم. کشور در این چند وقت که به بحثاقتصاد توجه نشد، ضرر کرد و اگر می‌خواهیم به تولید توجه شود، دو حوزه اجرا و قانون گذاری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: مسوولان استان قم باید به همین مسیری که می‌روند توجه کنند و آبادانی استان قم در همین مسیر تولید است.

دکتر لاریجانی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به اینکه عنوان شد این کارخانه به دنبال کار صادرات است، گفت: یکی از مزایای کشور ما این است که در اطراف ما بازارهای خوبی وجود دارد. البته بعضی از این بازارها با غفلت شاهد نفوذ دیگران است اما اگر در این بازارها باز هم بخواهیم نفوذ کنیم، زمان هست.

رییس مجلس افزود: امروز سیاست اگر با اقتصاد همراه نباشد، در کشورهای دیگر نمی توانیم به درستی نفوذ داشته باشیم. آن وقتی می‌توانیم حامل واقعی الهام بخشی باشیم که بعد اقتصادی را به عنوان چرخه مکمل الهام بخشی سیاسی ایجاد شود.

لاریجانی با اشاره به روابط خوب ایران با عراق گفت: عراق ظرفیت خوبی دارد و مردم آن به ایران علاقمند هستند. مسوولین آن چه در کردستان و چه در جاهای دیگر سابقه خوبی با ایران دارند. البته برخی مسوولین دیوانی آنها به خاطر سابقه گذشته، خوب برخورد نمی کنند که باید سعه صدر به خرج داد تا اصلاح شوند.

وی تصریح کرد: کشور ما به واردات عادت کرده است و باید سیستم دیوانی خودمان را تربیت کنیم تا به صادرات عادت کنیم. در بودجه نیز مشوق‌های خوبی گنجانده شده است و رهبر انقلاب هم تاکید خوبی داشته اند.

رییس مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افتتاح این کارخانه و زحمات انجمن ایتام، گفت: کار شما نه تنها برای ایتام قم و شهر قم که برای کل کشور موثر خواهد بود. از زیرکی آقای لاجوردی هم که به قول خودشان ایشان را در دام انداختند، تشکر می‌کنم.

لاریجانی تصریح کرد: برکات این کار باعثمی‌شود که شما گام‌های بیشتری بردارید. این فکر باید مورد تقویت قرار داده شود. نباید مشکلات ایتام این طور باشد که گفته شود بلکه باید حل شوند. اگر شما تلاش کنید، شرایط آینده کشور به سمتی می‌رود که از این افکار حمایت کند.

وی در پایان با اشاره به افق روشن آینده کشور، گفت: دورنمای آینده را مثبت می‌بینم که هم توجهی به تولید شود و هم این گونه خدماتی که بخش‌های اقتصادی کشور می‌خواهند انجام دهند، با توفیق بیشتری همراه شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار