|
|
کدخبر: ۹۷۲۸۸

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای لبنانی خود خواستار همکاری دولت لبنان با هیأت اعزامی از وزارت دادگستری ایران برای پیگیری اقدام تروریستی مقابل سفارت جمهوری اسلامی در بیروت شد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در سفر بهلبناندر دیدار با عدنان منصور وزیر امور خارجه این کشور آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه را مورد بحثو تبادل نظر قرار داد.

ظریفدر این دیدار با مرور بر روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و با اشاره به اهمیت مناسبات فیمابین، ظرفیت روابط دو کشور را در حد بالایی دانست و ضرورت فعال‌سازی آن را مورد تاکید قرار داد.

وی همگرایی وحدت همه گروه‌ها و طوایف لبنانی را با اهمیت خواند و پشتیبانی همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از وحدت ملی لبنان را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان با توجه به برنامه آتی گروه اعزامی وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران برای سفر به لبنان به منظور پیگیری اقدام تروریستی انفجار مقابل سفارت کشورمان در بیروت، خواهان همکاری دولت لبنان با تیم اعزامی شد.

ظریف همچنین در خصوص پدیده خشونت و افراط گرایی در منطقه بر ضرورت تلاش همه کشورها برای جلوگیری از آن تاکید کرد و افزود: مقابله با حامیان، عاملان ایجاد و تداوم خشونت گرایی و تروریسم و افراط گرایی بیش از بیش ضروری است.

عدنان منصور نیز در این دیدار ضمن محکوم کردن اقدام تروریستی انفجار مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، وقوع آن را به منزله لطمه‌ای به لبنان دانست.

وزیر امور خارجه لبنان برقراری روابط متوازن با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌های، اقتصادی و فرهنگی را با اهمیت خواند و بر ضرورت پیگیری و تحقق توافقات تاکید کرد.

وی همچنین دیدگاه دولت لبنان مبنی بر راه‌حل سیاسی به عنوان تنها مسیر حل بحران سوریه و اقدام عملی مبارزه با تروریسم را مورد تاکید قرار داد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار