|
|
کدخبر: ۹۸۲۰۹

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد، مسئولان اطلاعاتی غربی برای مشورت درباره مبارزه با گروه‌های افراطی به دمشق سفر کرده‌اند.

به گزارشامیدبه نقل از العالم، " فیصل مقداد " گفت: اختلافاتی بین مسئولان امنیتی غربی و برخی مسئولان سیاسی خواستار کناره گیریبشار اسد، وجود دارد.

مقداد در مصاحبه با شبکه " بی. بی. سی " انگلیس اظهار داشت: بسیاری از دولتهای غربی اخیرا دریافته اند که جایگزینی برای بشار اسد رئیس جمهور سوریه وجود ندارد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا اخیرا نمایندگانی از سازمانهای اطلاعاتی غربی از جمله انگلیس به پایتخت سوریه سفر کرده‌اند، اظهار داشت: " وارد جزئیات نمی‌شوم، ولی بسیاری از آنها به دمشق آمده‌اند. "

مقداد درباره این خبر که چندین کشور غربی از دولت سوریه خواستار بازگشت دیپلماتهایشان به دمشق شده‌اند، گفت: " بله از چندین کشور درخواستهایی داشته‌ایم. طبیعتا برخی منتظر نتیجه کنفرانس ژنو هستند و برخی هم گمانه زنی‌هایی را مطرح می کنند؛ بعضی دیگر هم می‌گویند که تمایل دارند با ما همکاری امنیتی داشته باشند، زیرا تروریستهایی که از اروپای غربی به ترکیه و سپس سوریه اعزام می‌شوند، به تهدیدی برای آنها تبدیل شده‌اند. "

بی بی سی تأکید کرد کهوزارت خارجهانگلیس از اظهار نظر در خصوص مسائل اطلاعاتی خودداری کرد. ولی خانم " لیس دوسیت " خبرنگار ارشد بخش بین الملل این شبکه انگلیسی به نقل از منابع آگاه تأکید کرد که نشستهایی بین مسئولان اطلاعاتی سوری و غربی انجام شده است.

این خبرنگار انگلیسی اظهار داشت، تعداد بسیار زیاد عناصر مسلحی که از کشورهای اروپایی به سوریه رفته اند، به معنای وجود نگرانی‌های مشترک سوریها و غربی‌ها است. ولی این امر میزان تمایل همکاری غرب با دولت سوریه را نشان نمی‌دهد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار