|
|
کدخبر: ۱۸۲۶۸۶

روزنامه دیلی‌میل فیلم‌هایی از سینمای ژاپن و بلژیک را شانس اول دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی می‌داند.

امید نیوز : در گزارشی که روزنامه دیلی‌میل بر پایه گمانه‌زنی علاقه‌مندان حرفه‌ای به سینما درباره فیلم‌های برگزیده برای شرکت در مراسم جایزه اسکار سال آینده انتشار داده است، نامی از نماینده ایران در بخش فیلم‌های خارجی برگزیده برای حضور در مراسم اسکار به چشم نمی‌خورد.

فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» به کارگردانی وحید جلیلوند به‌عنوان نماینده ایران برای شرکت در بخش بهترین فیلم خارجی جایزه اسکار سال 2019 معرفی شده بود. اما علاقه‌مندان به سینما «دزدان فروشگاه» از سینمای ژاپن ساخته هیروکازو کوره ادا که پیش‌تر نخل طلای کن را برده و فیلم «دختر» از سینمای بلژیک ساخته لوکاس دان را فیلم‌های برگزیده اسکار بهترین فیلم خارجی می‌دانند.

در بیشتر گمانه‌زنی‌ها فیلم‌های «ستاره‌ای متولد می‌شود»، «کتاب سبز»، «رم»، «پلنگ سیاه»، «محبوب» و «اولین مرد» از شانس‌های اصلی دریافت جایزه در بخش بهترین فیلم هستند. در ماه‌های گذشته فیلم «نخستین مرد» که از گزینه‌های اصلی دریافت اسکار در چند رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد محسوب می‌شد، ولی با نمایش فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود»، دیگر کسی از آن حرفی نمی‌زند.

اعضای آکادمی برای انتخاب فیلم‌های برگزیده مراسم جایزه اسکار 2019 در فاصله روزهای 7ژانویه تا 14ژانویه رأی خواهند داد. اسامی فیلم‌های برگزیده در نهایت روز 22ژانویه 2019 اعلام می‌شود.

«ستاره‌ای متولد می‌شود» که براساس گمانه‌زنی‌ها از بیشترین شانس برای دریافت جایزه در رشته‌های اصلی برخوردار است، آخرین ساخته آلفونسو کوارون، کارگردان مشهور مکزیکی است. این فیلم در بخش‌های بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن در صدر فهرست نامزدهای دریافت جایزه اسکار قرار دارد.

آلفونسو کوارون، کارگردان مکزیکی فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» پس از 6بار نامزدی و بردن یک جایزه اسکار برای کارگردانی فیلم جاذبه 2013 بار دیگر شانس دارد وارد باشگاه کارگردانانی شود که 2جایزه اسکار در ویترین خانه‌شان دارند.

ستاره‌ای متولد می‌شود

«ستاره‌ای متولد می‌شود» فیلمی موزیکال است. در این فیلم بردلی کوپر و لیدی گاگا ایفای نقش می‌کنند. داستان فیلم درباره همکاری حرفه‌ای یک خواننده به نام جکسون (با بازی بردلی کوپر) که از اعتیاد رنج می‌برد با خواننده گمنامی به نام آلی (لیدی گاگا) است.

بردلی کوپر پیش از این برای بازی در 2 فیلم «دفترچه امیدبخش» و «اخاذی آمریکایی» هر دو به کارگردانی «دیوید او. راسل» نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده بود. کوپر همچنین با بازی در فیلم تک تیرانداز آمریکایی به کارگردانی کلینت ایستوود برای سومین‌بار نامزد جایزه اسکار برای بهترین بازیگر نقش اول مرد شده اما هنوز با این جایزه، مراسم را ترک نکرده و همیشه دست خالی به خانه برگشته است.

کوپر که یکی از فیلمنامه‌نویسان «ستاره‌ای متولد می‌شود» نیز هست درصورت دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر در سال 2019 سومین فردی خواهد بود که در تاریخ سینما برای بازی در فیلمی که فیلمنامه‌اش را نیز خودش نوشته جایزه اسکار دریافت می‌کند.

استفانی جوآن آنجلینا جرمنوتا با نام هنری لیدی گاگا (بازیگر نقش الی در فیلم ستاره‌ای متولد می‌شود)، خواننده، ترانه‌سرا، آهنگساز و بازیگر آمریکایی براساس گمانه‌زنی علاقه‌مندان به سینما شانس آن را دارد که با دریافت جایزه اسکار بهترین بازیگر زن برای نقش‌آفرینی در فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» در سینما هم به اندازه دنیای موسیقی موفق باشد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار