|
|
کدخبر: ۱۸۲۹۳۰

رئیس دانشگاه گیلان گفت: ایران رتبه اول تولید علم در منطقه و رتبه 16 تولید علم در جهان را داراست.

به گزارش امید نیوز منطقه گیلان، احمد رضی در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر گیلان در سالن غدیر استانداری گیلان با اشاره به اینکه در چهلمین سال پیروزی انقلاب قرار داریم اظهار کرد: توجه ویژه به علم یکی از ویژگی‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی دستاوردهای پژوهشی فناوران را یکی از موفقیت‌های بزرگ انقلاب اسلامی دانست و افزود: ایران رتبه اول تولید علم در منطقه و رتبه 16 تولید علم در جهان را داراست.

رئیس دانشگاه گیلان با متناسب خواندن جایگاه تولید علم ایران در جهان نسبت به جمعیت تصریح کرد: ایران با داشتن رتبه 1.7 جمعیت دنیا رتبه 1.6 تولید علم را داراست.

رضی با تاکید بر اینکه آثار تحقیقات پژوهشگران را باید در زندگی مردم دید، یادآور شد: یکی از دغدغه‌های موجود در پژوهش شکاف رتبه تولید علم با رتبه فناوری و نوآوری است. این به گونه‌ای است که ایران رتبه 65 فناوری و نوآوری دنیا را داراست.

وی شکاف میان پژوهش و اقتصاد را از دیگر دغدغه‌های حوزه پژوهش عنوان کرد و افزود: برای حل دغدغه‌های موجود در حوزه پژوهش باید پیوند میان عرضه‌کنندگان پژوهش و مراکز علمی، بهره‌برداران و متقاضیان و سیاستگذاران برقرار شود.

رئیس دانشگاه گیلان بر لزوم حل شکاف تولید علم با مسائل جامعه تاکید کرد و گفت: این امر منجر به انتقاد از دانشگاهیان شده است که پژوهش‌ها کاربردی نیست.

وی با بیان اینکه ساختارهای داخلی برای ارتقای مهارت افزایی در میان دانشگاهیان گسترش یافته است خاطرنشان کرد: باید شکاف میان تولید و علم مرتفع و زمینه فناوری و نوآوری بر پایه پژوهش فراهم شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار