|
|
کدخبر: ۱۸۴۴۵۶

فرایند پذیرش کارآموز در آزمون وکالت در کشور آلمان

برای دریافت عنوان حقوق تمام و پوشیدن لباس وکالت در آلمان باید ۵ سال تحصیل کرد.

برای دریافت عنوان حقوق تمام و پوشیدن لباس وکالت در آلمان باید ۵ سال تحصیل کرد که این دوره معادل مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ایران است.

هر دانشجوی حقوق پنج سال تحصیل می کند و به این دوره ۵ ساله لیسانس و فوق لیسانس حقوق گفته می شود ; بلکه نام این دوره پنج ساله "آموزش دولتی" است . هر دانشجو تنها سه بار حق شرکت در این آزمون را دارد و اگر بعد از سه بار تلاش ، موفق به قبولی در آزمون مزبور گردد ، در پایان نه تنها دیگر حق وکالت در کشور آلمان را نخواهد داشت ، بلکه هیچ گونه مدرک تحصیلی برای ۵ سال تحصیل نیز به وی اعطا نمی‌شود ؛ چرا که نام این دوره پنج ساله ، " آموزش دولتی "است و در صورت عدم قبولی در این آزمون مدرکی نیز برای دانشجو صادر نخواهد شد .

جالب اینجاست که مطابق آمار منتشر شده ، تنها حدود ۶۰ درصد از تمام دانشجویان حقوق ، آزمون دولتی برای وکالت را با موفقیت بری می‌کنند و سایر دانشجویان مجدد در رشته دیگری تحصیلات دانشگاهی را ادامه می‌دهند و یا با همان دانش حقوق در آلمان کسب کرده‌اند به کشورهای دیگری مانند اتریش یا سوئیچ که آلمانی‌زبان هستند می‌روند تا شاید بتوانند با دانش حقوقی  خود ، کاری مرتبط با حقوق پیدا کنند ، زیرا دیگر را حق وکالت در آلمان را ندارند . آزمون وکالت آلمان به این صورت برگزار می‌گردد که در پنج  روز متفاوت ، پنج امتحان کتبی از دانشجویان گرفته می شود که هر کدام حدود چهار ساعت به طول می انجامد . که این  پنج امتحان کتبی شامل موارد زیر می شوند:

دو امتحان حقوق خصوصی

دو امتحان حقوق عمومی

یک امتحان حقوق جزا

آزمون دولتی حقوق برای مدت یک هفته و دو بار در سال برگزار می‌شود . نتیجه آزمون بعد از دو ماه منتشر میگردد و پذیرفته شدگان در آزمون کتبی باید این بار برای آزمون شفاهی آماده شوند. آزمون شفاهی مانند آزمون کتبی ازدانشجویان سوالات مربوط به پرونده های حقوقی پرسیده می شود و سه استاد از حقوق خصوصی ، حقوق عمومی و حقوق جزا سوالات علمی می پرسند .

 

خبرنگار : زینب محمدی

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار