|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۴۶

شکر قهوه ای پدیده ای جدید در سفره ایرانی

همانطور که از اسم شکر قهوه ‌ای مشخص است، این شکر رنگی سرخ یا قهوه‌ ای دارد و مانند شکر سفید از نیشکر یا چغندر قند تهیه می‌شود.

شکر قهوه‌ای در واقع شکری است که به صورت ناکامل و نیمه پالایش شده و به همین دلیل هنوز شیره قند را در خود دارد و به دلیل دارا بودن ملاس رنگ آن قهوه‌ای می‌شود. شکر قهوه ‌ای حاوی ۵ درصد ملاس، مقدار کمی کلسیم، پتاسیم و آهن است، به همین دلیل مواد مغذی آن بیشتر و بهتر از قند سفید یا شکر سفید است. طعم و عطر مطبوع شکر قهوه ‌‌ای باعث شده که این محصول غذایی محبوبیت بیشتری نسبت به شکر سفید داشته باشد. در ادامه از از فواید شکر قهوه‌ ای و خواص شکر قهوه ای برایتان بیشتر می گوییم.  

PicsArt_01-14-06.48.52

تاریخچه شکر قهوه‌ای در ایران و جهان 

استفاده از شکر قهوه‌ای در اواخر قرن ۱۸ میلادی در اروپا رواج یافت. معمولا از این شکر برای ساخت صابون‌های مخصوص زنان و لوازم آرایشی و درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شد. در آن زمان هنوز کسی دلیل خواص شگفت انگیز شکر قهوه‌ای را نمی‌دانست. استفاده از این نوع شکر تصفیه نشده در آسیای شرقی، خاورمیانه و شمال آفریقا نیز سال‌های پیش از رسیدن آن به اروپا بسیار رواج داشت. در اواخر قرن ۱۹ میلادی که عصر صنعت و دانش اروپا محسوب می‌شود، عده‌ای از دانشمندان با آزمایش و بررسی دانه‌های تصفیه نشده شکر قهوه‌ای متوجه میکروارگانیزم‌هایی در ساختار این ماده غذایی شدند که دلیل خواص بی‌شمار شکر قهوه‌ای بود. پس از این آزمایشات کامل‌ترین راهنمای مربوط به اطلاعات تغذیه‌ای و خاصیت‌های شکر قهوه‌ای در اوایل قرن بیستم به چاپ رسید. 

خواص شکر قهوه ای:  

مراقبت از پوست  

جلوگیری از چاقی  

کمک به بهبود هضم 

جلوگیری از آسم 

بهبود سرما خوردگی 

درمان نفخ در نوزادان  

درمان مشکلات گوارشی  

کاهش درد در زایمان و قاعدگی  

توصیه شده برای افراد دیابتی  

افزایش انرژی 

چیزهایی که در مورد شکر قهوه ای نمیدانید: 

در مقایسه با شکر سفید کالری تقریبا برابری دارند و برای کاهش وزن توصیه نمیشود.  

هنگام تولید مانند شکر سفید است که به آن کمی ملاس اضافه شده و در واقع مقدار کمی ماده معدنی پتاسیم و منیزیم دارد که در نهایت ماده مغذی محسوب نمیشود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار