|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۷۱

12مواد غذایی که نباید ناشتا مصرف شوند. خوردن ناشتای این مواد غذایی باعث ایجاد مشکلاتی مانند سرطان یا معده درد میشود.

1.نان و شیرینی های پفی : 

خوراکی های حاوی خمیر مایه، لایه پوششی معده را تحریک می کنند و ممکن است موجب نفخ شوند. 

2.آبنبات ها : 

خوردن شکر سطح انسولین را بالا می برد ، که این موضوع باعث افزایش کار پانکراس درست بعد از بیدار شدن خواهد شد. در نهایت این اتفاق می تواند باعث دیابت شود. 

3.ماست و سایر محصولات تخمیری شیر : 

اگر ناشتا ماست بخورید، هیدروکلریک اسید در معده ایجاد می شود که لاکتیک اسید و باکتری های موجود در معده را نابود می کند. پس خوردن مقدار زیادی از این محصولات برای صبحانه فواید کمی برای بدن دارد. 

4.گلابی : 

PicsArt_01-20-12.08.49

فیبر خاص موجود در گلابی به مخاط ظریف موجود در معده خالی آسیب وارد خواهد کرد. 

گوجه فرنگی حاوی سطح بالایی از تانیک اسید است که اسیدیته معده را بالا می برد و همچنین ممکن است که باعث زخم معده شود. 

6.خیار و سایر سبزیجات سبز: 

سبزیجات خام منابع بزرگی از آمینواسیدها هستند. با این حال ممکن است که موجب سوزش سردل، نفخ، و دردهای شکمی شوند، به خصوص زمانی که ناشتا مصرف شوند. 

7.قهوه : 

برخی از افراد قهوه را به صورت ناشتا می نوشند اما استفاده از قهوه به صورت ناشتا به علت وجود کافئین در آن برای معده مضر است پس بهتر است ابتدا یک لیوان آب مصرف نمایید. 

8.چای : 

PicsArt_01-20-12.07.58

چای را یکی از سالم ترین نوشیدنی های جهان است اما مصرف چای به صورت ناشتا باعث افزایش اسید معده می شود و افزایش اسید معده روی دیواره معده تأثیر می گذارد و موجب زخم دستگاه گوارش می شود. 

9.موز 
با مصرف ناشتای موز، منیزیم در بدن به طور ناگهانی افزایش پیدا می‌کند و تعادل منیزیم و کلسیم در بدن به هم می‌ریزد. 

10.جو دو سر، گندم سیاه و فرنی ذرت 
خوردن جو دو سر در صبح یا روی معده خالی چندین مزیت دارد. ابتدا این که پوشش روی معده را ضخیم می‌کند که از تحریک آن به طور طبیعی توسط اسید هیدروکلریک (HCL) موجود در شیره جلوگیری می‌کند. همچنین جو دوسر حاوی فیبر محلول است که به هضم غذا کمک می‌کند و کلسترول را کاهش می‌دهد. 
گندم سیاه و فرنی ذرت هم با کاهش فشار خون و کلسترول خون هضم غذا را تحریک می‌کنند. آن‌ها سموم و فلزات سنگین را از روده خارج کرده و برای مدت زمان طولانی احساس سیری ایجاد می‌کنند. 

11. عسل 

PicsArt_01-20-12.08.19


عسل به بیدار کردن سیستم ایمنی و هضم بدن کمک می‌کند. تحقیقات نشان داده است که عسل به درمان "سندرم روده تنبل" و مشکلات معده کمک می‌کند. همچنین با پاک کردن بدن از ویروس‌ها و باکتری‌های مضر به عنوان یک داروی ضد ویروس و یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می‌کند. 
12.تخم مرغ 
تخم مرغ برای شما بسیار خوب است و هر زمان که مصرف شود، فواید بیشماری برای سلامتی به همراه دارد. چیزی که باعث می‌شود این ماده غذایی مناسب برای مصرف با معده خالی باشد، این واقعیت است که تخم مرغ باعث احساس سیری طولانی‌ مدت در فرد می شود. مطالعات نشان داده است که با خوردن تخم مرغ در صبح، کل کالری مصرفی روزانه کاهش می‌یابد و این ماده غذایی به کاهش چربی کمک می‌کند 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار