|
|
کدخبر: ۱۸۴۷۷۶

چطور هفته ای 2الی 4کیلو کم کنیم

برای تناسب اندام و لاغری روشی قطعی نیاز دارید از طرفی می خواهید بدون ورزش و رژیم وزن کم کنید ، باید چه کنید ؟ راهی برای کاهش سریع وزن انتخاب کنید که متخصصان پیشنهاد می کنند، راهی که خواهیم گفت.

  • 1- صبحانه پر از پروتئین میل کنید چرا که اگر یک صبحانه پر از پروتئین میل نمایید بدن شما در طول روز احساس سیری خواهد داشت و بنابراین میزان مصرف کالری شما در طول روز کاهش خواهد یافت. 

 

  • 2- از خوردن نوشیدنی های شیرین خودداری نمایید چرا که این نوشیدنی ها یکی از عوامل مهم در چاق شدن سریع شما می باشند و اجتناب از آنها می تواند به کاهش وزن فوری شما کمک کند. 

 

  • 3- نیم ساعت قبل از خوردن غذا ، یک لیوان آب بنوشید چرا که یک مطالعه ایی که اخیرا توسط محققان صورت گرفت ، یافتند که با نوشیدن یک لیوان آب نیم ساعت قبل از صرف غذا می تواند در طی 3 ماه باعث کاهش وزن شما شوند. 

 

  • 4- از مواد غذایی که در لاغری موثر هستند ، بیشتر استفاده کنید مانند سبزیجات و... 

 

  • 5- مطالعات نشان داده است که با خوردن فیبر محلول ، الیاف محلول ممکن است چربی هارا به خصوص در اطراف شکم کاهش دهند. مکمل فیبری مانند گلوکومنان نیز می توانند کمک کنند. 

 

  • 6- نوشیدن چای یا قهوه. اگر شما یکی از طرفداران چای یا قهوه هستید و روزانه به میزان زیادی استفاده می کنید ، می توانید میزان استفاده خود را چند برابر کنید چرا که با نوشیدن این نوشیدنی ها میزان متابولیسم شما افزایش می یابد.

 

PicsArt_01-21-01.00.24

 

7- از غذاهای کامل و بدون فراورده سازی استفاده کنید و به طوری که کاملا باید رژیم غذایی خود را بر پایه غذاهای کامل یا همان غذاهایی که بدون فراوری ساخته شده اند بگذارید. 

8- غذا را با سرعت کمتری بخورید چرا که خوردن آهسته و آرام غذا می تواند باعث هضم آسانتر غذا و سیری شود و شما هر چه سریعتر غذا بخورید زمان سیری شما کاهش می یابد. 

9- هر روز خودتان را وزن کنید و مطالعات نشان می دهند که افرادی که هر روز خود را وزن می کنند سعی به سفت و سخت کردن رژیم غذایی خود می کنند و مواد غذایی کمتری را به بدن خود می رسانند. 

10- شب ها به اندازه بخوابید. خواب ضعیف و کم یکی از عوامل خطرناک برای افزایش وزن است و بنابراین مراقب میزان خواب خود در شب باشید. 

با این روش چند کیلو کم میکنید؟؟  

 ممکن است که شما در همان هفته اول انتظار داشته باشید که 2 الی 4 کیلوگرم وزن از دست دهید و سپس به مرور زمان بصورت روتین وزن کم کنید. اگر بتوانید یک رژیم غذایی داشته باشید ، احتمالا همه چیز به سرعت اتفاق خواهد افتاد و انرژی بیشتری برای کاهش وزن پیدا خواهید کرد و بطور کلی می توانید با بیشترین سرعت کاهش وزن داشته باشید. 

در چند روز اول ممکن است شما احساس عجیب و غریبی داشته باشید ولی پس از گذر چند روز به آن عادت پیدا خواهید کرد و دیگر رژیم غذایی برای شما یک عادت خواهد شد. 

یکی از عواملی که می توانند باعث چاقی بیش از حد شما شوند ، استفاده بیش از حد از نمک و شکر می باشد. 

پس از چند روز اول ، اکثرا احساس خوبی پیدا خواهید کرد و انرژی بیشتری برای کاهش وزن خواهید داشت. 

ورزش فراموش نشود:  

لاغری شکم؛ حرکت کرانچ اولین حرکت برای سفت شدن ماهیچه‌های شکم حرکت کرانچ است. برای شروع روی زمین بشینید. پاها را به صورت ضربدری روی هم قرار بگذارید. یک دمبل سبک بردارید. در همان حالت با دمبل از چپ به راست و بر عکس بچرخید. این حرکت را ۳ روز در هفته و در ۳ ست ۱۵ مرتبه‌ای انجام بدهید.

 

حرکت پل معکوس به پشت بخوابید و زانوی چپ را خم کنید. کف پا را روی زمین بگذارید و پای راست را بالا ببرید. دست چپ را صاف کنید و به سمت بالا بکشید. دست راست را باید پایین و در کنار بدنتان قرار بدهید. بدون تکان دادن باسن و کتف، پایی که بالا قرار دارد را به سمت راست و دستی که بالا قرار دارد را به سمت چپ باز کنید. این حرکت را ۱۰ تا ۱۲ مرتبه برای هر طرف از بدن انجام دهید. لاغری شکم؛

 

لگد به عقب چهار دست و پا زانو بزنید تا انگشتان پا به سمت پایین جمع شوند. کمر را صاف نگه دارید. شکم را منقبض کنید. یکی از زانوها را بالا ببرید و تا نزدیک بینی بیاروید. حالا با همان پا به سمت عقب لگد بزنید. در این حالت باسن باید کاملا منقبض باشد. این حرکت را ۸ مرتبه با هر دو پا تکرار کنید.

 

 

حرکت پیلاتس به پشت بخوابید. زانوها را در حالت ۹۰ درجه قرار بدهید و پاها را بالا بیاورید. شکم را به سمت داخل بکشید و نفس را حبس کنید (حرکت دم). دست‌ها را به سمت بالا و پشت سر ببرید. نفس را رها کنید و دست‌ها را جلو بیاروید. پاها را صاف کنید تا بدن به شکل V انگلیسی شود. این حرکت را ۱۵ مرتبه انجام دهید.

 

 

اسکات وزن بدن پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز و زانوها را خم کنید. دست‌ها را به صورت ضربدری روی سینه بگذارید. حالا به طرف پایین اسکات بروید و وزن بدن را روی پاها بیاندازید. زانوها را جلوتر از انگشتان پا به سمت جلو بکشید. کمی در این وضعیت بمانید و سپس به حالت اول بازگردید. این حرکت را در ۵ ست و در هر ست ۵ مرتبه انجام بدهید.

 

حالت قایق بنشینید و پاها را روی زمین بگذارید. زانوها را خم کنید و دست‌ها را زیر زانو قرار دهید. قفسه‌ی سینه را بالا بکشید. شانه‌ها را عقب بدهید. عضلات شکم را درگیر کنید و پاها را بالا بکشید تا موازی زمین شوند. تعادل بدن را با استخوان‌های نشیمنگاه حفظ کنید. حالا پاها را بیشتر بکشید (هر جا احساس ناراحتی کردید، کشش را متوقف کنید.) دست‌ها را به سمت جلو بکشید. این حرکت را ۵ مرتبه انجام دهید، طوری که هر حرکت به اندازه ۵ تا ۱۵ بار دم و بازدم به طول بیانجامد. 

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار