|
|
کدخبر: ۱۰۱۱

محمد مایلی‌:

سرمربی تیم فوتبال صبای قم با طرح این پرسش که آیا کیفیت فنی ارائه شده در دو بازی ایران برابر کره‌جنوبی در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ بوده است؟، گفت: خودمان یک دفعه کریم انصاریفرد، آرش افشین، امید ابراهیمی را قربانی می‌کنیم و بازیکنانی مانند حاج صفی و جماعتی را نمی‌بینیم.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، محمد مایلی‌کهن در پایان حاشیه برگزاری دوره تخصصی مدیران عامل، سرمربیان و سرپرستان باشگاه‌های لیگ برتری در جمع خبرنگارات گفت: ممکن است ایراداتی در عملکرد سازمان لیگ وجود داشته باشد اما از زمانی که مهدی تاج به این ارگان آمده است، در اقدامات قاطعیت بیشتری وجود داشته است. ما باید حداقل‌ها را در فوتبال رعایت کنیم، همیشه دنبال دشمن فرضی نباشیم و کارهای کوچک را بزرگ نکنیم.

وی در مورد اینکه امسال، سال منتهی به جام جهانی است، اظهار داشت: باید به لیگ توجه کرد، مدارس فوتبال و فوتبال پایه را مورد توجه قرار دارد اما امروز شاهدیم بدترین لیگ و مدارس فوتبال، به فوتبال ایران خدمت می‌کنند. در این بین خودمان یک دفعه کریم انصاریفرد، آرش افشین، امید ابراهیمی را قربانی می‌کنیم، بازیکنانی مانند حاج صفی و جماعتی را نمی‌بینیم و بعد می‌گوییم لیگ‌مان خوب نیست. این بازیکنان چشم می‌‎خواهند تا دیده شوند.

سرمربی تیم فوتبال صبای قم ادامه داد: ما گفتیم به جام جهانی رفتیم ولی آیا کیفیت فوتبال‌مان نسبت به چهار سال پیش مناسب بوده است؟. چهار سال پیش بازی ایران و کره‌جنوبی که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت را با این بازی مقایسه کنید، آیا کیفیت فنی ارائه شده در هر دو بازی برابر بوده است؟ خوشبختانه در ایران استعداد‌های زیادی داریم اما متاسفانه چشم بینایی برای دیدن آنها وجود ندارد.

وی در دفاع از بازیکنان لیگ برتری عنوان کرد: در بازی با ازبکستان در تاشکند که داور یک گل آن تیم را نپذیرفت، آنها ۹۰ دقیقه حمله کردند و تنها گل ما روی پاس عالی انصاریفرد و ضربه فنی و دقیق خلعتبری به ثمر رسید، پس نمی‌توان گفت بازیکنان خوبی در لیگ داریم اما در کارهای گروهی ضعیف هستیم. اگر ۴ تا پاس به هم بدهیم، به همه جایزه می‌دهم.

مایلی‌کهن با طرح این پرسش که آیا می‌پسندید با این سبک بازی مقابل تیم‌های بزرگ قرار بگیریم؟، در قیاس عملکرد تیم‌های والیبال و فوتبال ایران اظهار داشت: در تیم ملی والیبال علیرضا نادی حذف می‌شود اما بازیکن جایگزین بهتر بازی می‌کند. یا فرهاد قائمی مصدوم می‌شود، به یکباره رحمان داوودی می‌آید و چهره می‌شود. مشکل این است که در فوتبال مانند والیبال بازیکنان دیده نمی‌شوند.

وی صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: من راجع به اشکان دژاگه حرفی نمی‌زنم اما امید نظری را روی نیمکت آوردند که چه شود. دانیال داوری چه شد؟

سرمربی تیم فوتبال صبای قم در مورد برابری جایزه والیبالیست‌ها با بازیکنان تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد: من همه رشته‌ها را دنبال می‌کنم. وقتی تیم ملی والیبال ایتالیا و کوبا را برد، اشک در چشمانم جمع شد. من نمی‌خواهم رشته‌های دیگر را بکوبم اما بعد از این برد دو تا بوق در خیابان نشنیدیم. فوتبال با هیچ رشته‌ای قابل قیاس نیست و حتی در سراسر دنیا دستمزد بازیکنان فوتبال را نمی‌توان با سایر رشته‌‎ها مقایسه کرد.

وی با بیان اینکه در فوتبال ایران حتی در رده جوانان هم دنبال نتیجه‌گیری هستیم، یادآور شد: تیمی که در امارات بازی کرد، خیلی خوب بود اما نتوانست به جام جهانی جوانان صعود کند. برزیل و آرژانتین در این جام غایب هستند اما مانند ما دنبال نتیجه نیستند بلکه به کیفیت آینده تیم‌های خود فکر می‌کنند. ما هم باید به جای نتیجه، آینده نگر باشیم.

مایلی‌کهن همچنین در مورد اختلاف بین اعضای کمیته و دپارتمان داوری گفت: به نظر من داوران خوبی داریم اما امنیت شغلی آنها با داوران خارجی قابل قیاس نیست. در این بین بهتر است این اختلافات از طریق مقامات بالاتر فدراسیون حل شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار