|
|
کدخبر: ۱۱۴۳۲۰

آندو با من صحبت کرد و من گفتم با توجه به اینکه جام جهانی ۵ ماده دیگر آغاز می‌شود ارزش ریسک کردن دارد که به لیگ قطر نرود.

به گزارشامیدبه نقل از قدس آنلاین، مهم نیست که در تیم رقیب بازی کنی یا همبازی باشی. مهم این است که همدیگر را قبول داشته باشی. علی کریمی به‌دلیل سال‌ها حضورش در سطح اول فوتبال ایران و تجربه حضور در تیم‌های بزرگ اروپایی همیشه برای بازیکنان جوان‌تر از خود به عنوان کسی که می‌توان از تجربیاتش استفاده کرد مطرح بوده است. آندرانیک تیموریان هم وقتی پیشنهاد الاهلی قطر را دریافت کرد و به جمع‌بندی نرسیده بود باعلی کریمیمشورت کرد. به همین بهانه با او در این مورد و بحث‌های مختلف این روزهای فوتبال صحبت کردیم.

- در بازی با داماش، دو امتیاز بازی خانگی را از دست دادید. البته ظاهرا زمین کیفیت مناسب را نداشت.

زمین در نیمه اول شرایط خوبی داشت اما در نیمه دوم برف‌های کنار زمین هم یخ زده بودند و زمین هم کامل سفت و یخ زده شده بود. هر چه از زمان مسابقه می‌گذشت وضعیت زمین بدتر می‌شد. طبیعتا روی این جور زمین‌ها هم نمی‌توان فوتبال خوبی را ارائه کرد.

- حالا با این شرایط باید مقابل فولاد هم در مرحله نیمه نهایی جام حذفی بازی کنید. البته اگر بارندگی‌ها ادامه پیدا کند شاید کیفیت زمین از این هم پایین‌تر بیاید.

این مساله برایفولادهم هست. در واقع تیم‌هایی که روی زمین بازی می‌کنند با این زمین‌ها به مشکل می‌خورند و کاری هم نمی‌توان کرد. امیدوارم در نهایت هم اتفاقات طوری رقم بخورد که تیم خوشبخت و خوشحال این بازی ما باشیم.

- این روزها تعدادی از ملی‌پوشان به لیگ قطر می‌روند و در مورد تک‌تک‌شان این حرف وجود دارد که قرارداد دارند و …

من که در جریان قرارداد بازیکنان نیستم اما باید دید در برگه قرارداد آنها چه مواردی وجود دارد که بازیکن به خودش این حق را می‌دهد هر زمان که خواست از تیمش جدا شود. شما خوب یادتان هست من زمانی که برای بازی خداحافظی کاپیتان الاهلی با میلان به امارات رفتم وقتی برگشتم اخراجم کردند. بعد چطور یک بازیکن بدون اینکه مفادی در قراردادش باشد این حق را به‌خودش می‌دهد. پس حتما بازیکن مشکلی برای جدایی نداشته که این تصمیم را گرفته است.

- آندرانیک تیموریان هم با مسوولان الاهلی قطر به توافق رسیده بود اما شنیدیم که پس از مشورت با شما منصرف شده است.

آندو با من صحبت کرد و من گفتم با توجه به اینکه جام جهانی ۵ ماده دیگر آغاز می‌شود ارزش ریسک کردن دارد که به لیگ قطر نرود. آندو خودش بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ مثل چند بازیکن دیگر به اروپا رفت و اگر در برزیل هم عملکرد خوبی داشته باشد خیلی راحت به اروپا ترانسفر می‌شود.

- آندو هم قبول کرد؟

من گفتم تصمیم نهایی با خودت است و بعد هم شنیدم منصرف شده است الان هم برای او خوشحالم که شانس خودش را خراب نکرد. یک مثال بزنم.

- بفرمایید.

اوون هارگریوز هافبک بایرن مونیخ قبل از جام جهانی ۲۰۰۶ از چند تیم پیشنهاد داشت اما عجله کرد. شاید خیلی‌ها هم فکرش را نمی‌کردند که او در آن جام درخشش خوبی را از خود نشان دهد. اما این اتفاق افتاد و بعد از مسابقات پیشنهاد منچستر یونایتد را دریافت کرد و با مبلغ قابل توجهی به این باشگاه رفت.

- شاید این ریسک جواب ندهد!

ببینید، بازیکنانی که زندگی ورزشی‌شان برایشان مهم باشد در بزرگترین تورنمنت فوتبال دنیا که همان جام جهانی است با آمادگی کامل حاضر می‌شوند تا در این ویترین بزرگ فوتبال قابلیت‌هایشان را نشان دهند. با این تفکر هم برای خودشان و هم برای فوتبال مملکت افتخارآفرینی می‌کنند. من امیدوارم بعد از ۲۰۱۰ طلسم ترانسفر نشدن بازیکنان ما به اروپا شکسته شود.

- به جام جهانی اشاره کردید. کارلوس کروش نسبت به نداشتن بازی‌های تدارکاتی و آماده‌سازی تیم ملی گلایه و اعتقاد دارد برخی از مربیان در این مسیر با نقدهای غیرمنصفانه کار را برای تیم ملی سخت می‌کنند.

شاید الان برای فراهم کردن بازی‌های تدارکاتی مناسب سخت باشد چون تقویم تیم‌های مطرح و بزرگ دنیا حتما پر است. از روزی که ما به جام جهانی صعود کردیم تا امروز حدود هشت ماه گذشته و به‌نظرم باید یکی دو روز بعد از صعود رایزنی‌ها خیلی‌ جدی انجام می‌شد. البته اینطور که شنیدم تا حدودی این‌کار انجام شده است اما دیگر نباید به عقب برگردیم. ما قدم اول را که صعود به جام جهانی بود به‌خوبی برداشتیم، به‌نظرم الان کسانی هم که به برنامه‌های کروش نقد دارند باید به‌خاطر منافع تیم ملی کوتاه بیایند و به تفاهم برسند. ما زمان زیادی را از دست دادیم و باید از حداقل زمان باقی مانده نهایت استفاده را ببریم. به‌هرحال منافع تیم ملی به باشگاه‌ها ارجحیت دارد.

- چند روز پیش باشگاه بایرن مونیخ، صد بازیکن برتر تاریخ خود را معرفی کرده بود که نام شما هم در میان آنها قرار داشت.

به عنوان یک ایرانی، به این مساله افتخار می‌کنم. باشگاه بایرن، بازیکنان بزرگ را طی سالیان گذشته داشته و از اینکه مرا هم در این لیست صدنفره قرار دادند خوشحالم.

- شما زمانی که در شالکه هم بودید در بازی با بایرن به‌شدت مورد تشویق هواداران این تیم قرار گرفتید.

یکی از معدود خاطرات خوب من در زمان حضورم در شالکه، حضور مجدد در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا بود. برخلاف فوتبال ما که وقتی یک بازیکن تیمش را عوض می‌کند(به‌دلخواه) و دوباره برمی‌گردد و خیلی برخورد خوبی با او نمی‌شود که حتما در آرشیو روزنامه‌ شما هم موارد مختلفش هست اما آنجا خیلی مرا تشویق کردند که جزو خاطرات خیلی خوب من طی ۶ ماه حضورم در شالکه بود.

- صحبت پایانی.

ما بازی بسیار حساسی را مقابل فولاد داریم که امیدوارم با حضور هواداران بتوانیم تیم خوب فولاد را شکست دهیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار