|
|
کدخبر: ۱۳۹۸

در پایان مسابقات چهار وزن نخست رقابتهای کشتی آزاد یونیورسیاد دانشجویان جهان که از امروز پنجشنبه در شهر کازان روسیه آغاز شد، محمد حسین محمدیان در وزن ۸۴ کیلوگرم و پرویز هادی در وزن ۱۲۰ کیلوگرم به مدال برنز دست یافتند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از مهر، در وزن ۸۴ کیلوگرم محمد حسین محمدیان کشتی ها خوبی از خود به نمایش گذاشت، این کشتی گیر جوان در دور نخست اد راس از آمریکا را با نتیجه ۷ بر صفر مغلوب کرد. وی در دور دوم مقابل موسی مرتضی علی یف از ارمنستان نایب قهرمان اروپا و نماینده این کشور در المپیک لندن با نتیجه ۸ بر ۴ به برتری دست یافت.

محمدیان در دور سوم مقابل شامیل کودیا ماگموداف نفر اول قهرمانی روسیه در سال ۲۰۱۳ میلادی و دارنده مدال برنز جوانان جهان با نتیجه ۷ بر ۵ شکست خورد. این در حالی بود که نماینده شایسته کشورمان در ثانیه های پایانی یک فن دو امتیازی به حریف خود زد اما داوران اعتراض مربیان کشورمان را به دلیل پایان وقت نپذیرفتند این در حالی بود که به نظر نمی رسید وقت مبارزه به پایان رسیده باشد.

محمدیان با توجه به حضور این کشتی گیر روس در دیدار فینال به گروه شانس مجدد راه یافت. وی در این مرحله مقابل اصلان کاخیدزه از قزاقستان با نتیجه ۱۰ بر ۶ به برتری دست یافت تا برای کسب مدال برنز به مصاف الکساندر گوتسیف از آذربایجان برود. محمدیان در دیدار رده بندی مقابل حریف آذربایجانی خود دارنده مدال برنز جوانان اروپا با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری دست یافت و به مقام سوم رسید. پی یوتر آی نالوف از مولداوی به دیگر مدال برنز مشترک این وزن رسید.

در این وزن کودیا ماگموداف روس و استفان گئورگیتا کشتی گیر کهنه کار رومانیایی فینالیست شدند. شکست گوتسیف از آذربایجان مقابل نماینده روس از دیگر نتایج مهم رقابتهای این وزن بود.

در وزن ۱۲۰ کیلوگرم پرویز هادی نماینده کشورمان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل طاها اکگول قهرمان اروپا از ترکیه با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد، اما با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه شانس مجدد راه یافت. هادی در این مرحله مقابل جمال الدین ماگموداف از آذربایجان با نتیجه ۴ بر ۲ به برتری دست یافت، تا برای کسب مدال برنز به مصاف آلن خوگایف از روسیه برود. هادی در دیدار رده بندی با نتیجه ۴ بر ۳ از سد خوگایف روس قهرمان جوانان اروپا گذشت و به مقام سوم این وزن دست یافت. تریل فورتون از آمریکا به دیگر مدال برنز مشترک این وزن دست یافت.

در این وزن طاها اکگول از ترکیه و الکساندر خوتسیانویسکی از اوکراین فینالیست شدند. برتری اکگول از ترکیه مقابل جمال الدین ماگموداف کشتی گیر داغستانی الاصل آذربایجان و آلن خوگایف از روسیه از دیگر نتایج مهم سنگین وزن این رقابتها بود.

در وزن ۵۵ کیلوگرم یاسر حیدر قلی نژاد پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل سانگ چول ری از کره شمالی با نتیجه ۷ بر ۶ به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم نیکو می گالادوس از آمریکا با نتیجه ۶ بر صفر به برتری دست یافت اما در مرحله نیمه نهایی مقابل صمد نادربیک از قرقیزستان با نتیجه ۷ بر ۴ مبارزه را واگذار کرد و راهی دیدار رده بندی شد، حیدرقلی نژاد برای کسب مدال برنز به مصاف برداخ پرین بایف از قزاقستان رفت و با نتیجه ۷ بر صفر نتیجه را واگذار کرد و به مقام پنجم رسید. در این وزن پرین بایف از قزاقستان و فومی تاکا موریشی تا از ژاپن به مقام سوم مشترک رسیدند. نادربیک از قرقیزستان و نریمان اسرافیلوف روس دیدار فینال این وزن را برگزار می کنند.

در وزن ۶۶ کیلوگرم مسعود کمروند در دور نخست مقابل اولاک من مامتوف از قرقیزستان با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر مقابل دیوید صفریان از ارمنستان از دور رقابتها کنار رفت. در این وزن ماندراخان گانزوریک از مغولستان و سمن رادولوف از اوکراین مشترکا سوم شدند. در این وزن دیوید صفریان از ارمنستان و ماگمود قربان علی یف نفر اول رقابتهای قهرمانی روسیه در سال ۲۰۱۳ میلادی فینالیست شدند. در یکی از مهمترین کشتی های این وزن قربان علی یف از سد آقا حسین مصطفی یف از آذربایجان گذشت.

دیدارهای فینال این رقابتها امشب برگزار می‌شود و مسابقات سه وزن دوم فردا جمعه انجام می شود که بهنام احسان پور در وزن ۶۰ کیلوگرم، رضا افضلی در وزن ۷۴ کیلوگرم و جمال میرزایی در وزن ۹۶ کیلوگرم به مصاف حریفان خود می روند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار