|
|
کدخبر: ۱۴۵۸۱۵

جام جهانی کشتی آزاد - آمریکا

تیم کشورمان در نخستین دیدارش در جام جهانی کشتی آزاد مقابل ارمنستان به پیروزی دست یافت.

به گزارشخبرگزاری فارس، رقابت های جام جهانی کشتی آزاد از امشب در سالن " فوروم " شهر لس آنجلس آغاز شد که تیم ایران از ساعت ۲۳ امشب به وقت کشورمان در نخستین دیدارش مقابل ارمنستان به میدان رفت که با نتیجه ۳۳ بر ۴ از سد حریف گذشت.

این رقابت ها با نحوه امتیازدهی جدید برگزار شد؛ پیش از این با توجه به اینکه مسابقات در ۷ وزن برگزار می شد هر تیمی که صاحب حداقل ۴ پیروزی از ۷ مسابقه می شد به عنوان پیروز آن دیدار شناخته می شد، اما در این رقابت ها نوع جدیدی از امتیازدهی برای معرفی تیم پیروز به اجرا گذاشته شد؛ بدین صورت که تیم برنده براساس مجموع امتیازات مثبت کسب شده توسط کشتی گیران اوزان هشت گانه مشخص شد.

بر اساس این شیوه، پیروزی با ضربه فنی ۵ امتیاز برای کشتی گیر برنده و صفر امتیاز برای کشتی گیر بازنده دارد. برای پیروزی با اختلاف ۱۰ امتیاز(یا بیشتر)(امتیاز عالی)، اگر حریف موفق به کسب امتیازی نشود، ۴ امتیاز به کشتی گیر برنده اضافه می شود، بدون اینکه امتیازی به بازنده داده شود. اگر حریف امتیازی کسب کند ۴ بر یک محسوب خواهد شد، یعنی یک امتیاز به کشتی گیر مغلوب تعلق می گیرد.

پیروزی با هر نتیجه ای بدون اینکه حریف امتیازی کسب کند(به عنوان مثال ۴ بر صفر) ۳ امتیاز برای کشتی گیر برنده و صفر امتیاز برای کشتی گیر مغلوب به دنبال دارد و پیروزی با هر نتیجه ای غیر از سه روش قبل(به عنوان مثال ۵ بر ۲)، ۳ امتیاز برای کشتی گیر پیروز و یک امتیاز برای کشتی گیر بازنده منظور خواهد شد.

* نتایج انفرادی این دیدار به شرح زیر است:

۵۷ کیلو:حسن رحیمی،برنده- آرتاک هوانسیان(۱۰ بر صفر)

۶۱ کیلو:مسعود اسماعیل پور،برنده- والودیا فرانگولیان(۱۱ بر یک)

۶۵ کیلو:میثم نصیری،برنده- آرتور آراکلیان(۱۴ بر ۴)

۷۰ کیلو:مصطفی حسین خانی،برنده- داویت آپویان(۱۱ بر صفر)

۷۴ کیلو:عزت الله اکبری،برنده- والروژان کاجویان(۱۱ بر یک)

۸۶ کیلو:احسان لشگری،برنده- واهه تامرازیان(۱۰ بر صفر)

۹۷ کیلو:رضا یزدانی،برنده- ویکتور کازیاشویلی(۱۴ بر ۲ - ضربه فنی)

۱۲۵ کیلو:کمیل قاسمی،برنده- آندرانیک گالستیان(۱۵ بر ۴)

به گزارش فارس، طبق برنامه تیم ایران از ساعت ۴ بامداد فردا(یکشنبه) به وقت تهران مقابل ترکیه قرار خواهد گرفت و ساعت ۵ بامداد یکشنبه نیز با آمریکا مسابقه می دهد.

آخرین کشتی تیم ایران در مرحله گروهی با تیم هند خواهد بود که این دیدار ساعت ۲۱:۳۰ فردا(یکشنبه) به وقت تهران انجام می شود.

به گزارش فارس، تیم های اول هر گروه به فینال می رسند و تیم های دوم نیز مسابقه رده بندی را برای ایستادن بر سکوی سوم انجام می دهند.

فینال مسابقات ساعت ۴:۳۰ بامداد دوشنبه است و مسابقه رده بندی یک ساعت قبل از آن خواهد بود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار