|
|
کدخبر: ۱۴۵۸۵۱

جام جهانی کشتی آزاد - آمریکا

خبرگزاری تسنیم: تیم ملی کشتی آزاد ترکیه دومین قربانی تیم کشتی آزاد ایران در جام جهانی لقب گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در دومین دیدار خود در جام جهانی کشتی آزاد که از شب گذشته در ورزشگاه ۱۷ هزار نفری فوروم لس آنجلس آغاز شده موفق شد با حساب ۷ بر یک تیم ملی کشتی آزاد ترکیه را شکست دهد و خود را برای دیدار حساس برابر آمریکا آماده کند.

رسول خادم که در این دیدار ترجیح داده بود با توجه به نزدیکی دیدار با آمریکا از نفرات دوم تیم استفاده کند به خوبی تواسنت عملکرد شاگردانش را کنترل کرده و آزادکاران نیز با ارائه کشتی های هجومی قدرت خود را به حریف دیکته کردند.

تیم جوان ایران در این دیدار با امتیاز فنی ۳۷ بر ۵ ترکیه را شکست داد تا جمع امتیازات خود را از آمریکا بیشتر کرده و همچنان به عنوان صدرنشین این گروه و گزینه نخست برای حضور در فینال مطرح باشد. البته ترکیه در این رقابت ها همچون بسیاری از تیم ها ترجیح داده از نفرات دوم و سوم خود بهره بگیرد.

نتایج انفرادی این رقابت به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم:در وزن نخست رسول خادم با استراحت دادن به حسن رحیمی از مهران رضازاده جوان استفاده کرد. این کشتی گیر مازندرانی نیز جواب اعتماد خادم را به خوبی داد و در حالی که با نتیجه ۲۰ بر ۸ پیش بود اوور نابی را ضربه فنی کرد تا ۵ امتیاز تیمی برای ایران بدست آورد. رضازاده جوان در این دیدار چندین بار به حریف خود فیتوهای زیبایی را زد که این حرکت وی تشویق تماشاگران ایرانی را در پی داشت.

۶۱ کیلوگرم:مسعود اسماعیل پور که تنها آزادکاران وزن ۶۱ کیلوگرم در این مسابقات برای تیم ایران است در دومین دیدار خود در حالی که از رجب توپال ۱۱ بر ۴ پیش بود پیش بود موفق شد او را ضربه فنی کند تا ایران در دو کشتی صاحب ۱۰ امتیاز شود.

۶۵ کیلوگرم:سید احمد محمدی سومین کشتی گیر تیم ایران در دیدار برابر ترکیه بود. محمدی که در یک وزن بالاتر روی تشک رفته بود به عنوان جایگزین میثم نصیری با نتیجه ۱۱ بر صفر صلاح الدین کیلسالایان را شکست داد تا به این ترتیب سومین برد تیم خادم نیز بدست آید.

۷۰ کیلوگرم:در وزن چهارم پیمان یاراحمدی کشتی گیر جوان کشورمان در عرض یک دقیقه با چهار بارانداز توانست ۸ بر صفر پیش افتد و ایرانیان حاضر در سالن را غرق در شادی کند. یاراحمدی در ادامه ۲ امتیاز از دست داد و یک امتیاز نیز در یک کش و قوس بدست آورد تا حساب کار ۹ بر ۲ شود اما او در ادامه کار با یک کشتی دور از انتظار و تدافعی در عین ناباوری با نتیجه ۱۱ بر ۹ مقابل مصطفی کایا شکست خورد تا اولین شکست شاگردان خادم در جام جهانی رقم بخورد.

۷۴ کیلوگرم:در وزن ۷۴ کیلوگرم رضا افضلی با یک نمایش خوب توانست آرتورک را با نتیجه ۱۱ بر صفر ببرد تا به این ترتیب پیروزی تیم ایران برابر ترکیه قطعی شود.

۸۶ کیلوگرم:در وزن ششم علیرضا کریمی کشتی گیر و آینده دار کشورمان به عنوان جایگزین احسان لشگری به مصاف اروین رفت و در حالی که با نتیجه یک بر صفر عقب بود در نهایت با حساب خیره کننده ۱۱ بر یک این کشتی گیر ترک را برد تا پنجمین برد تیم خادم نیز بدست آید.

۹۷ کیلوگرم:علی بونچوغلو در شرایطی مقابل جایگزین رضا یزدانی یعنی حامد طالبی زرین کمر قرار گرفت که نشان داد قصد دارد هجومی کار را دنبال کند اما برخلاف این حرکت این زرین کمر بود که ۶ بر صفر پیش افتاد. زرین کمر در ادامه کار در کمتر از ۲ دقیقه توانست حریف را روی پل ببرد و با حساب ۱۰ بر صفر ششمین پیروزی تیم ملی کشتی آزاد را بدست آورد.

۱۲۵ کیلوگرم:حمزه اورکارادنیز در سنگین وزن برابر پرویز هادی حرفی برای گفتن نداشت و در نهایت جایگزین کمیل قاسمی توانست ۱۱ بر صفر او را شکست دهد تا دومین برد تیم ایران نیز رقم بخورد.

در دیگر دیدار تیم های هند و ارمنستان به تساوی ۴-۴ و امتیاز فنی ۲۲-۲۲ دست یافتند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، سومین دیدار تیم ایران صبح امروز برگزار می شود که تیم ایران در حساس ترین دیدار این مرحله باید با میزبان این رقابت ها آمریکا پیکار کند. آخرین جدال تیم ایران نیز از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه امشب برابر هند برگزار خواهد شد.

پیش از این دیدار نیز تیم ملی آمریکا در اولین دیدار خود موفق شد با نتیجه ۷ بر یک(امتیاز فنی ۳۰ بر ۸ به سود آمریکا) برابر ارمنستان پیروز شود. در این دیدار تمامی نفرات اصلی آمریکا به میدان رفتند و تنها این نیک مارابل بود که برابر آپویان شکست خورد تا شاید کادرفنی تیم ملی کشتی آزاد از باخت این آزادکار آمریکایی که چندی پیش باروس قلدر را شکست داده بود، خوشحال شوند. در دیگر دیدار دور اول این گروه نیز ترکیه توانست با نتیجه ۶ بر ۲(امتیاز فنی ۱۷ بر ۱۶ به سود هند) هندوستان را شکست دهد تا با وجود داشتن تیم جوان نتیجه خوبی را بدست آورد.

آمریکا در دومین دیدار خود برابر تیم هندوستان هرچند در سبک وزن با مشکل زیادی روبرو شد اما در سنگین وزن با جبران شکست های اوزان نخست به پیروزی رسید. شاگردان زکی جونز با نتیجه ۶ بر ۲(امتیاز فنی ۳۲ بر ۷ به سود آمریکا) دومین دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند تا پس از چند ساعت استراحت با تیم ایران در سومین دیدار پیکار کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار