|
|
کدخبر: ۱۴۶۴۷۷

هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

خبرگزاری تسنیم: مسابقات هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا از فردا(سه شنبه) آغاز می شود و نمایندگان ایران مقابل حریفان خود به میدان می روند.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، در روزهای پایانی سال ۱۳۹۲ و در آستانه بهاری تازه شاهد برگزاری مسابقات هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود. در چارچوب دیدار های این هفته استقلال فردا در خانه میزبان الجزیره امارات است و تراکتورسازی نیز در ورزشگاه هزا بن زاید مقابل تیم العین امارات را تجربه می کند. ۲ نماینده دیگر ایران یعنی فولاد و سپاهان روز چهارشنبه ۲۸ اسفند به مصاف رقبای خود خواهند رفت.

استقلال - الجزیره امارات

استقلال ویروسی شده است. این به چه معناست؟ برای خیلی از ما پیش آمده که مبتلا به آنفلوآنزا شویم و بعضاً آن را جدی نگیریم تا کار به جاهای باریک بکشد! استقلال دقیقاً چنین وضعیتی دارد. ناکامی های اخیر این تیم در کسب نتیجه حاصل ناتوانی ذاتی اش نیست بلکه محصول عدم تمرکز کامل روانی و تاکتیکی است که بررسی دلایل ظهور و بروز آن و همچنین راه حل های عبور از چنین موقعیتی مجال جداگانه ای می طلبد. در حال حاضر آبی پوشان پایتخت با تحمل ۲ شکست پیاپی در هفته های اول و دوم شانس شان را برای صعود از گروه A به حداقل رسانده اند.

شاگردان امیر قلعه نویی بعد از باخت خانگی مقابل الشباب عربستان راهی قطر شدند و در دیدار هفته دوم خود هم شکست خوردند. توجه به گل عجیبی که «مهدی رحمتی» مقابل الریان دریافت کرد و یا موقعیت های گلزنی متعددی که آبی ها از دست دادند، بیانگر همان نقیصه پیش گفته است.

پیروزی خانگی بر الجزیره امارات که صدرنشین ۶ امتیازی گروه A است، می تواند تا حدودی امید را به اردوی استقلال بازگرداند اما سوال کلیدی این است که آیا قلعه نویی و تیمش از عهده این کار برمی آیند؟ الجزیره فصل گذشته با تراکتورسازی همگروه بود که هفته اول در تبریز ۳ بر یک مغلوب نماینده ایران شد اما در بازی برگشت موفق شد با پیروزی ۲ بر صفر، شکست دیدار رفت را جبران کند.

الجزیره با هدایت والتر زنگای ایتالیایی در فصل جاری شروعی ایده آل داشته است. این تیم ابتدا در خانه موفق شد تیم الریان قطر را ۳ بر ۲ شکست دهد و در ادامه الشباب را هم در عربستان ۳ بر یک برد تا گزینه اول صعود از گروه لقب بگیرد. با این حساب می بینیم که جدال تهران در حقیقت رویارویی بهترین و بدترین تیم های گروه A است. الجزیره با در اختیار داشتن بازیکنان ملی پوشی همچون «علی خسیف» و «علی احمد مبخوت» و همچنین بازیکنان باتجربه ای مانند «جمعه عبدلله» و «ثبیت خاطر» در کنار نفرات خارجی اش یعنی «جوسلی داسیلوا» و «هیونگ مین» تبدیل به تیمی شده که سخت گل می خورد و حساب شده گل می زند.

استقلال از نظر استراتژی تاکتیکی صرفاً باید روی فرایندهای هجومی تمرکز کند. نماینده آبی پوش ایران نیاز مبرمی به پیروزی دارد و این به معنای حمله مداوم روی دروازه حریف است اما شرایط استقلال به گونه ای است که بعید نیست بار دیگر اشتباهش مقابل الشباب را تکرار کند و با بستن بازی به دنبال استفاده از تک موقعیت ها برای رسیدن به گل باشد. شاید این بار استقلال شانس هم بیاورد اما فراموش نکنیم شجاعت نشانه هوشمندی است و به قول «لویی پاستور» دانشمندِ شیمی دان و زیست شناس بزرگ فرانسوی، شانس در خدمت افراد باهوش است.

در دیگر بازی این گروه الشباب عربستان میزبان الریان قطر است.

همان طور که عنوان شد صدر جدول گروه A را الجزیره ۶ امتیازی قبضه کرده و الریان و الشباب هر کدام با ۳ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند. الریان به دلیل برخورداری از تفاضل گل بهتر دوم است. رده آخر جدول این گروه هم اختصاص دارد به استقلال که تاکنون امتیازی کسب نکرده است.

العین امارات - تراکتورسازی

از روزی که «آنتونیو ژوزه کونسیسائو اولیویرا» ملقب به «تونی» برای بار دوم سکان هدایت تراکتورسازی را به دست گرفته زمان چندانی سپری نشده اما آن قدر بوده که بتوان انتظار داشت این تیم تبریزی بر اساس تفکرات مرد پرتغالی بازی کند. شادابی و انگیزه ای که قهرمانی در جام حذفی به مجموعه تراکتورسازی تزریق کرده گذشته از تاثیر مشابهش بر مسئولان شهری و استانی هنوز ادامه دارد. تراکتوری ها نه مثل شکست خورده ها که به عنوان تیمی قهرمان تمرین می کنند و در لیگ قهرمانان هم با اعتماد به نفسی به مراتب بیشتر از فصل گذشته به میدان می روند.

تراکتورسازی تا اینجای کار معقول پیش آمده است. پیروزی خانگی هفته نخست مقابل تیم نامداری چون الاتحاد عربستان و در ادامه تساوی خارج از خانه مقابل تیم بدقلقی همچون لخویای قطر، نماینده تبریزی ایران را ۴ امتیازی کرده تا این تیم صدرنشین گروه C باشد. در وضعیت فعلی و با توجه به اینکه تراکتورسازی در دور برگشت ۲ بازی خانگی خواهد داشت، مساوی احتمالی با العین را هم نمی توان نتیجه بدی برای شاگردان تونی دانست. تراکتورسازی را در صورت پیروزی بر العین باید کاندیدای اول صعود دانست و در حالت سوم یعنی شکست مقابل نماینده امارات، کار سرخ پوشان تبریز در ۳ بازی بعد با حساسیت بیشتری همراه خواهد شد.

العین با هدایت «زلاتکو دالیچ» بازی هفته اول خود مقابل لخویا را با پیروزی پشت سر گذاشت اما در بازی دوم، خارج از خانه مغلوب الاتحاد شد تا برای دیدار سوم مقابل تراکتورسازی انگیزه مضاعفی داشته باشد. «آساموآ ژیان»، «میرل رادوی»، «آلکس بروسکی» و «فارِس جمعه» را می توان به عنوان تاثیرگذارترین بازیکنان العین نام برد که مطمئناً تونی تدابیر ویژه ای برای کاهش بازده شان در جریان بازی اندیشیده است.

لخویای قطر و الاتحاد عربستان دیگر بازی این گروه را در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه برگزار می کنند.

بعد از تراکتورسازی ۴ امتیازی، العین و الاتحاد با ۳ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند که العین به دلیل گل زده بیشتر(تفاضل هر ۲ تیم صفر است) رده دوم جدول را در اختیار دارد. لخویا نیز با یک امتیاز رده چهارم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش تسنیم برنامه بازی های هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

منطقه غرب

سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۲

گروه A

استقلال - الجزیره امارات، ساعت ۱۹:۳۰، ورزشگاه آزادی تهران

الشباب عربستان - الریان قطر، ساعت ۲۱، ورزشگاه ملک فهد ریاض

گروه C

لخویا قطر - الاتحاد عربستان، ساعت ۱۹، ورزشگاه عبدالله بن خلیفه دوحه

العین امارات - تراکتورسازی، ساعت ۱۹:۴۵، ورزشگاه هزا بن زاید العین

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۲

گروه B

بنیادکار ازبکستان - فولاد خوزستان، ساعت ۱۶:۳۰، ورزشگاه پاختاکور تاشکند

الفتح عربستان - الجیش قطر، ساعت ۲۰:۳۰، ورزشگاه ملک عبدالله بن جلاوی اِحسا

گروه D

سپاهان - الاهلی امارات، ساعت ۱۹، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

السد قطر - الهلال عربستان، ساعت ۱۹:۱۵، ورزشگاه شیخ جاسم بن حمد دوحه

منطقه شرق

سه شنبه ۲۷ اسفند ۹۲

گروه E

سرزو اوزاکا ژاپن - بوریرام تایلند، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه اوزاکا ناگایی اوزاکا

پوهانگ استیلرز کره جنوبی - شاندونگ لیوننگ چین، ساعت ۱۴، ورزشگاه پوهانگ استیلیارد پوهانگ

گروه G

ملبورن ویکتوری استرالیا - یوکوهاما مارینوس ژاپن، ساعت ۱۲، ورزشگاه ملبورن رکتانگولار ملبورن

گوانگژو اِورگرانده چین - جئونبوک موتورز کره جنوبی، ساعت ۱۵:۳۰، ورزشگاه گوانگژو تیان هی گوانگژو

چهارشنبه ۲۸ اسفند ۹۲

گروه F

سنفرس هیروشیما ژاپن - اف سی سئول کره جنوبی، ساعت ۱۳:۳۰، ورزشگاه هیروشیما اتلتیک هیروشیما

بیجینگ گوان چین - سنترال کوئست مارینرز استرالیا، ساعت ۱۵، ورزشگاه بیجینگ ورکرز بیجینگ

گروه H

وسترن سیدنی وندررز استرالیا - کاوازاکی فرونتال ژاپن، ساعت ۱۱، ورزشگاه پاراماتا سیدنی

اولسان هیوندای کره جنوبی - گوئیژو رنه چین، ساعت ۱۴، ورزشگاه اولسان مونسو فوتبال اولسان

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار