|
|
کدخبر: ۱۴۶۹۹۲

تیم بازرسی ما در باشگاه استقلال مستقر شده است

امیر خادم گفت: پیشکسوتان باید ابتدا تضمین بدهند که توانایی اداره باشگاه پرسپولیس را دارند.

به گزارشخبرگزاری فارس، امیررضا خادم در پایان جلسه با پیشکسوتان پرسپولیس گفت: جلسه امروز یک هم اندیشی بود، تصورم بر این بود که یک فضای نگرانی در بین پیشکسوتان پرسپولیس ایجاد شده است که این نگرانی بحق و بجا هم بود چون آنها بخشی از عمر خود را در ماندگاری این باشگاه خرج کرده اند و امروز نگران آینده آن هستند. ما هم مشکلات، دغدغه ها و موانع قانونی خود را که یک بخشی از آن مربوط به بدهی ها و عملکرد گذشته باشگاه بود را به اطلاع آنها رساندیم. فکر می کنم به طور قاطع حاضران عرایضم را قبول کردند و تلاشی که برای حل مشکل می شود.

وی ادامه داد: نکته عمده و اصلی این بود که در این چند روز آخر سال بتوانیم اسپانسر مناسبی برای پرسپولیس پیدا کنیم تا بخشی از فشار روی بازیکنان کم شود. در حال حاضر ما نه اجازه قانونی داریم و نه امکان مالی برای کمک به پرسپولیس.

خادم تصریح کرد: به جهت سخت افزاری و نرم افزاری وزارت ورزش پولی را که در سال ۹۲ می توانسته به هیأت ها بدهد بیش از ۲۰۰ هزار تومان بوده که با این توان مالی انتظار پرداخت بدهی های چند ۱۰ میلیاردی پرسپولیس زیاد است. ما باید نگرانی های مردم را در مورد پرسپولیس و استقلال کاهش بدهیم و آنها فقط از دیدن بازی های پرسپولیس و استقلال لذت ببرند و با بردهایشان شاد و با باخت هایشان ناراحت شوند. آنها باید به هیجان ورزشی فکر کنند نه مشکلات و موانع پرسپولیس، این بخش از کار مربوط به ماست و ما باید آنها را برطرف کنیم تا مردم از حضور این دو تیم لذت ببرند.

خادم در مورد اینکه واگذاری پرسپولیس و استقلال جدی است یا نه، گفت: ما در سال ۹۲ مجاز بودیم که خصوصی سازی را انجام بدهیم و در سال ۹۳ باید این کار انجام شود. این بحثبرای اولین بار در هیأت دولت هم مطرح شده است که ما با عنوان متولی بحثواگذاری پرسپولیس و استقلال را انجام بدهیم و در نهایت برای این دو باشگاه تعیین تکلیف شود. اینکه هزینه های آینده این دو باشگاه چگونه است و همچنین تا زمان تعیین تکلیف چگونه باید اداره شود. اینکه این دو تیم برای آینده واگذار بشوند یا نه، که البته باید واگذار شوند، نباید مشکلات این دو باشگاه اضافه شود و طبق قانون باید واگذاری انجام شود.

خادم در مورد اینکه پیشکسوتان پرسپولیس خواهان در اختیار گرفتن این باشگاه هستند، گفت: من بارها گفته ام اولویت واگذاری به پیشکسوتان دو باشگاه است، این پیشکسوتان اگر می توانند باید کارگروهی را تشکیل بدهند و تضمین های لازم را هم بدهند تا ما این باشگاه ها را به پیشکسوتان واگذار کنیم، همانطور که گفتم ما خودمان را خدمه مردم می دانیم و پیشکسوتان پرسپولیس هم همین نظر را دارند. پس ابتدا باید کارگروهی تشکل شود و تضمین کنند که می توانند باشگاه را اداره کنند. در آن صورت حتی اگر شرایط خریداران دیگر یا اسپانسرها بهتر از پیشکوستان هم باشد این پیشکسوتان هستند که در اولویت واگذاری قرار می گیرند و حتی به آنها هم کمک می کنیم البته باید شرایط ابتدایی را داشته باشند.

خادم در مورد اینکه ظاهراً برای واگذاری باشگاه به پیشکسوتان منع قانونی وجود دارد، گفت: اگر پیشکسوتان بتوانند هزینه ها را تأمین کنند، وزارت ورزش سعی می کند موانع قانونی را هم حذف کند تا باشگاه پرسپولیس در دست پیشکسوتان آن قرار گیرد.

وی در مورد اینکه پیش بینی می کند چه زمانی واگذاری پرسپولیس و استقلال اجرایی شود، گفت: بهتر است اینجوری سؤال عنوان شود که برای تعیین تکلیف این دو باشگاه چقدر زمان نیاز است. من فکر می کنم در نیمه اول سال آینده این اتفاق بیفتد در حال حاضر در حال جمع بندی در مورد وضعیت بدهی ها هستیم و اینکه نحوه انتقال و واگذاری به چه شکل باشد و یا اصلاً باشگاه حفظ شود. در نیمه اول سال آینده مشخص می شود که چه اتفاقی می افتد. اینکه در فرابورس، اجاره به شرط تملیک، مدیریت پیمانی و… همگی آنها در اصل ۴۴ قانون اساسی آمده است.

خادم در مورد اضافه شدن یکی دو نفر از پیشکسوتان پرسپولیس به هیأت مدیره باشگاه گفت: قرار است پیشکسوتان خودشان یکی دو نفر را به ما معرفی کنند که این اتفاق ظرف امروز و فردا رخ بدهد و یکی از آنها مدیرعامل پرسپولیس شود.

وی در مورد وضعیت باشگاه استقلال گفت: تیم بازرسی ما در این باشگاه مستقر شده و فکر می کنم وضعیت رسیدگی به باشگاه به سال آینده موکول شود.

انتهای پیام / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار