|
|
کدخبر: ۱۴۷۷۳۴

پایان فصل پرکار اسکی در سایه تلاش ۴ ماهه سرپرست جدید:

فدراسیون اسکی امسال یکی از پرکارترین فصل های خود را تجربه کرد. فصلی پرکار با برنامه هایی که البته سهم زیادی از بار آن بر دوش سرپرست جدید این فدراسیون بود.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، فدراسیون اسکی امسال یکی از پرکارترین فصل های خود را تجربه کرد. مسابقات لیگ بین المللی، شرکت در المپیک زمستانی و میزبانی قهرمانی جوانان آسیا از جمله برنامه هایی بود که البته سهم زیادی از بار آن بر دوش سرپرست جدید این فدراسیون بود.

پس از بی فرجام ماندن انتخابات فدراسیون اسکی و پایان ریاست عیسی ساوه شمشکی، وزارت ورزش و جوانان ناصر طالبی نایب رییس این فدراسیون و کارشناس خبره وزارت ورزش و جوانان را به عنوان سرپرست این فدراسیون انتخاب کرد.

طالبی اما از آن دست سرپرست هایی بود که آشنایی خوبی با اسکی و مشکلات موجود در آن داشت و شاید همین باعثشد تا وقفه ای در آن روزهای حساس منتهی به المپیک زمستانی در برنامه های فدراسیون ایجاد نشود. نتایج خوبی در المپیک زمستانی کسب شد هرچند طالبی نگاهی گسترده تر به این موضوع دارد و فقط نیمه پر لیوان را نمیبیند.

وی معتقد است بدون بررسی دقیق نمی توان ادعا کرد که نتایج خوبی در المپیک کسب کرده ایم. وی حتی پس از قهرمانی جوانان در مسابقات آسیایی همین عقیده را داشت و شاید همین گواهی بر این باشد که وی از پتانسیل بالای این رشته آگاهی دارد و رشد و پیشرفت با سرعت کم راضی اش نمی کند.

هشتم دی ماه بود که طالبی سرپرست فدراسیون اسکی شد و کمی کمتر از ۴ ماه است که وی بر صندلی اول این فدراسیون نشسته است. در پایان فصل اسکی ۹۲ که البته رقابتهای اسکی چمن آن باقی مانده است مصاحبه ای با مرد اول این روزهای فدراسیون اسکی داشتیم.

سرپرست فدراسیون اسکی در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانگفت: در مدتی که در فدراسیون اسکی به عنوان سرپرست مشغول به فعالیت هستم برنامه های از پیش تدوین شده ی فدراسسیون اسکی را دنبال کردم و خوشحالم که با لطف خدا و همدلی و همت جامعه بزرگ اسکی کشور و رسانه ها و اهل قلم و دوستان و دلسوزان دیگر توانستیم این برنامه ها را پیش ببریم.

وی افزود: ما ۲ رویداد بزرگ را در این مدت تجربه کردیم که نتایج نسبتا خوبی در آنها به دست آوردیم که البته هنوز مورد بررسی کامل قرار نگرفته است. پس از بررسی کامل می توان عنوان کرد که خوب ظاهر شدیم یا خیر. حتی در مورد قهرمانی جوانان در آسیا نیز باید بررسی شود و نقاط ضعف و قدرتمان مشخص شود.

طالبی ادامه داد: مسابقات اسنوبرد قهرمانی کشور نیز ۲۰ تا ۲۳ فروردین در تبریز برگزار خواهد شد که از خیرخواه نایب رییس بانوان درخواست کرده ایم تا پیگیر باشد تا مسابقات در بخش بانوان نیز پیگیری شود.

نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی داریم

طالبی با اشاره به وضعیت اسکی کشورمان عنوان کرد: در حال حاضر اسکی در ایران در ۴ رشته آلپاین - صحرانوردی - اسنوبرد و چمن پیگیری می شود که در رشته چمن در آسیا حرف اول را می زنیم و در جهان نیز جایگاه خوبی داریم اما این رشته در کانون توجه همه کشورهای جهان نیست. در رشته های دیگر ما هنوز جای زیادی برای پیشرفت داریم. باید برنامه ریزی هایمان را تقویت بخشیم و به بخش خصوصی امنیت بدهیم. مشکلات تنها با همت وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون حل نمی شود بلکه نیازمند فراهم کردن شرایطی هستیم که بخش خصوصی یز سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: در بخش همگانی و قهرمانی و حرفه ای نیازمند رشد چشمگیری هستیم که جز با همت تک تک مسوولان عملی نخواهد بود.

سرپرست فدراسیون اسکی در خصوص بدترین و بهترین اتفاقات سال گذشته بیان کرد: بهترین و بدترین اتفاقات بستگی به نگاه و دید افراد دارم و معتقدم زندگی زیباست و تمام اتفاقات قشنگ هستند.

نیروی وزارت ورزش و جوانان هستم و هرجا بگویند خدمت می کنم

طالبی در خصوص انتخابات فدراسیون اسکی بیان کرد: در طول ۲۸ سال گذشته انتخابات در زمان های حساسی از نطربرنامه های اسکی(ماه های بهمن و اسفند) برگزار شده بود که بر این اساس پیشنهاد دادیم تا انتخابات بین فصل برف و چمن برگزار شود که بنابراین پروسه ثبت نام از چهارشنبه ۲۷ فرودین آغاز می شود و با اطلاع رسانی ها از ۳۰ فروردین و به مدت ۱۰ روز از کاندیداها ثبت نام به عمل خواهد آمد و این روند تا ۱۵ اردیبهشت ادامه پیدا خواهد کرد و با پیش بینی زمان لازم برای استعلام وضعیت کاندیداها انتخابات فدراسیون اسکی در خرداد برگزار خواهد شد.

وی در مورد حضور یا عدم حضور خود در این انتخابات بیان کرد: من نیروی وزارت ورزش و جوانان هستم و هرجا بگویند خدمت می کنم.

طالبی در پایان خاطرنشان کرد: جا دارد همین جا ادای دین کنم و از تمام اهالی اسکی از ورزشکار گرفته تا مربی و داور و مسوولان کمیته های مختلف و پیشکسوتان و مسوولان پیست های اسکی سراسر کشور، رسانه ها و همه عزیزانی که به نوعی با برف و اسکی سر و کار داشتند و در پیشبرد اهداف به ما کمک کردند تشکر کنم و آرزوی سالی خوش و همراه با موفقیت برای همه دارم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار