|
|
کدخبر: ۱۴۸۱۱۱

۸۲ روز تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل

بنابه نوشته یک منبع رسانه ای معتبر تیم ملی ایران با مشکل فقدان دیدارهای دوستانه متعدد مواجه است.

به گزارشخبرگزاری فارس، روزنامه دیلی تلگراف انگلیس گزارشی از وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در آستانه شروع مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ منتشرکرده که در آن به نبود بازی های متعدد بین المللی در برنامه پیکارهای آماده سازی تیم کارلوس کی روش برای حضوری مطلوب درجام جهانی اشاره کرده است.

در ابتدای این گزارش عنوان شده برای ساختن تیمی که در جام جهانی در بالاترین سطح باشد، به معضلی برای تیم تحت امر کارلوس کی روش تبدیل شده چرا که به طور کلی تیم های دیگر تمایلی برای رویارویی با این نشان نمی دهند.

کی روش که می خواهد در جام جهانی مقابل تیم های قدرتمندی مثل آرژانتین، تیم اول آمریکای لاتین، نیجریه به عنوان قهرمان آفریقا و سخت کوش های بوسنی هرزگوین در پیکارهای جام جهانی برزیل، نتیجه بگیرد.

تیم ملی ایران در ابتدای ماه جاری در دیداری دوستانه مقابل گینه در ورزشگاه آزادی ۲ بر یک در مصافی دوستانه مغلوب شد.

در ادامه گزارشگر دیلی تلگراف نوشت در این مصاف هر چند بازیکنی کلیدی همچون آندرانیک تیموریان به خاطر مصدومیت محسوس بود، اما گینه با توجه به شکنندگی خط میانی ایران، از میانه زمین بر حریف فشار آورد. در این حال دروازه بان لژیونری همچون دنیل داوری اشتباهاتی داشت و روی شوت های کوین کونستانت نظاره گر بود.

در ادامه این گزارش عنوان شد تک گل ایران را رضا قوچان نژاد که در تیم چارلتون انگلیس بازی می کند، به ثمر رساند.

دیلی تلگراف سپس از قول کی روش عنوان کرده است: باید از این شکست پند بگیریم. ایران به بازی های آماده سازی بیشتری در راه جام جهانی ۲۰۱۴ احتیاج دارد.

گزارشگر این نشریه با تایید نظر سرمربی پرتغالی ایران افزود: مربی ایران صحیح می گوید. ایران به بازی های بیشتری نیاز دارد. البته این نیازی است که فوتبال ایران در سال های گذشته آن را زیاد حس کرده است و در همین ایام جلوی پیشرفت فوتبال ایران را گرفته است.

گزارشگر روزنامه انگلیسی در ادامه گزارش خود عنوان کرده فوتبال ایران در غرب آسیا بیشترین ستارگان بین المللی را پرورش داده است. وی از حضورش در سال ۲۰۰۶ در ایران و تماشای بازی علی کریمی که زمانی گزینه ای برای جانشینی میشاییل بالاک در بایرن مونیخ نیز یادکرده است.

جیمز مونتاگو افزود: ایران قدرتی درخشان بر فوتبال آسیا دارد و بازیکنانش پیوسته در لیگ های اروپایی بازی کرده اند. در حالی که کشورهای نظیر قطر، امارات و عربستان از غرب آسیا به زحمت توانسته اند در مقاطعی حداکثر یک بازیکن را به اروپا بفرستند. ضمن اینکه بحثیافتن استعداد در فوتبال ایران مطرح نبوده در حالی که مشکل این تیم کمبود بازی های ملی با استاندارد و کیفیت بالا وجود داشته است. در واقع قبل از بازی با گینه در ورزشگاه آزادی، آخرین دیدار خانگی دوستانه با کیفیت بالا، مصاف با کاستاریکا در سال ۲۰۰۶ بود که ایران ۳ بر ۲ برنده شد.

این نویسنده ادامه داد: هر چند فدراسیون فوتبال ایران با برزیل، آرژانتین و انگلیس رایزنی کرده اما تحت تاثیر یکسری اتفاقات تیمی برای حضور در تهران حاضر نشده است.

انتهای پیام / خ

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار