|
|
کدخبر: ۱۴۹۰۳۴

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه فوتبال اروپا از افزوده شدن یک تورنمنت ملی جدید به تقویم رویداد های یوفا خبر داد.

به گزارشخبرگزاری تسنیم، با موافقت اکثریت اعضای اتحادیه فوتبال اروپا(یوفا) از سال ۲۰۱۸ تورنمنت جدیدی با عنوان لیگ ملت های اروپا به تقویم رویدادهای فوتبالی قاره سبز اضافه خواهد شد که این تورنمنت جایگزینی برای اکثر بازی های تدارکاتی و دوستانه پراکنده ای است که در طول سال میان تیم های اروپایی برگزار می شود.

رقابت های لیگ ملت های اروپا که در واقع بازی های دوستانه تیم های ملی عضو یوفا را سازماندهی می کند، همانطور که از اسم آن پیداست در قالب لیگ برگزار می شود و در آن از سیستم سقوط یا صعود هم استفاده می شود. هنوز شیوه دقیق برگزاری این رقابت ها مشخص نشده است اما طبق گزارش طرح اولیه یوفا حضور تمامی ۵۴ عضو این اتحادیه در رقابت هاست که بر اساس جایگاه شان در رنکینگ ضریب مشترک یوفا، در ۴ گروه تقسیم خواهند شد و تیم هایی که عملکرد و نتایج قابل قبولی در این تورنمنت داشته باشند حتی می توانند جایزه ای مانند سهمیه حضور در مرحله نهایی جام ملت های اروپا(یورو) دریافت کنند.

طبق اعلام یوفا هر یک از ۴ گروه های بزرگی که بر اساس رنکینگ ضریب مشترک مشخص می شوند، در ادامه به ۳ یا ۴ گروه کوچک تر تقسیم می شوند که در آن هر تیم در فاصله ماه های سپتامبر تا نوامبر هر سال بین ۴ تا ۶ بازی انجام خواهند داد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار