|
|
کدخبر: ۱۴۹۵۰۲

تکرار /

کارشناس داوری گفت: داوران جوان تاکنون عملکرد مثبتی داشته اند و نبودن داوران با تجربه خلایی در داوران ایرانی ایجاد نکرد.

علی خسروی کارشناس داوری در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانگفت: تقریبا داوری در همه سال ها مشابه بوده است زیرا فوتبال توسط این هشت چشم غیر مسلح دیده می شود و چیزی که توسط انسان دیده شود طبیعی است که دارای خطا باشد.

خسروی در ادامه بیان کرد: اشتباهات داوری یک امر طبیعی بوده و کسانی که می پندارند دوران در یک بازی به نفع تیمی سوت زده اند باید بدانند در جای دیگر به ضرر همان تیم سوت زده اند پس این عمل هرگز عمدی نیست.

خسروی اظهار داشت: من به عملکرد داوری در سال ۹۲ نمره قابل قبولی می دهم.

این کارشناس داوری تصریح کرد: با رفتن داوران با تجربه مانند مظفری زاده، مرادی و… هرگز به داوری ایران ضربه نخورده است.

وی درباره حضور داوران جوان در میدان ها عنوان کرد: داوران جوان ما عملکرد خوبی تاکنون داشته اند و ما باید به داوران جوان کشورمان اعتماد کنیم اما می توانیم از کمیته داوری و دپارتمان بخواهیم که در چیدمان داوران جوان دقت بیشتری کند.

خسروی بیان کرد: در تمام استان ها آموزش به داوران جوان به صورت مطلوب صورت می گیرد اما این آموزش ها به تیم هایی کافی نیست و استان ها باید داوران خوب خود را برای کسب تجربه بیشتر به معرفی کنند.

این کارشناس درباره آموزش داوری در کشور ایران گفت: در کلاس های آموزشی داوری خارج از کشور مطالب بهتر و بیشتری نسبت به ایران تدریس نمی شود و مدرس های آن ها مطالب بیشتری نمی دانند لذا از لحاظ آموزش کشور ما با آن ها برابر می کند.

علی خسروی اظهار داشت: امسال سال پرتنشی برای فوتبال و داوری ایران بود و داور کشور ما را دچار حادثه کرد امیدوارم سال آینده بیایند و برای فوتبال کشورمان سوت بزنند.

این کارشناس داوری در پایان درباره حضور دو ایرانی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ خاطر نشان کرد: فغانی و کامرانی فر به عنوان داوران ذخیره از کشور ما اعزام می شوند و امیدوارم فرصتی پیش بیاید که بتوانند در آن رویدادها سوت بزنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار