|
|
کدخبر: ۱۴۹۷۵۹

سرپرست بانوان فدراسیون کاراته گفت: سال ۹۲ با درخشش بانوان در میادین بین المللی همراه بود و سال ۹۳ را با هدف تکمیل این موفقیت ها آغاز می کنیم.

عشرت شاه محمدی سرپرست بانوان فدراسیون کاراته در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانگفت: سالی که گذشت سال موفقیت آمیزی برای کاراته ایران بود و بانوان درخشش خوبی در مسابقات بین المللی داشتند.

وی افزود: در تعطیلات سال نو اردوی مشترکی با تیم های ترکیه، ایتالیا، فرانسه و چند کشور صاحب نام کاراته داریم و پس از آن هم در مسابقات بین المللی ترکیه شرکت می کنیم.

شاه محمدی گفت: این اردو به منظور آمادگی ملی پوشان برای مسابقات مهم سال پیش رو است و تیم ملی کاراته بزرگسالان که در رقابت های آسیایی امارات شرکت کرده بود به ترکیه اعزام خواهد شد.

وی تصریح کرد: بازی های آسیایی نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ ساله ها در مالزی، بازی های آسیایی اینچئون در کره جنوبی و مسابقات جهانی آلمان مهمترین رویدادهای سال جدید است که امیدوارم تیم خوبی را به این رقابت ها اعزام کنیم.

وی در خصوص مسابقات انتخابی تیم های بانوان نیز گفت: اولین انتخاب نوجوانان، جوانان و زیر ۲۱ سال ۲۱ فروردین برگزار می شود که نفرات برگزیده مربیان و نفرات سوم قهرمانی کشور به صورت دوره ای به مصاف هم می روند تا یک نفر از آنها انتخاب شده و به همراه نفرات اول و دوم مسابقات کشوری به اردوی مرحله دوم که ۲۸ فروردین تشکیل می شود راه یابد.

شاه محمدی ادامه داد: مسابقات انتخابی کاتا هم در رده سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان تیر ماه برگزار می شود تا نفرات برتر به اردو راه پیدا کنند.

وی در خصوص لیگ های کاراته بانوان هم گفت: حضور مدیرعامل باشگاه ها در مراسم اختتامیه لیگ ها نقطه قوت و فرصت مناسبی بود تا تعامل نزدیکی با آنها داشته باشیم تا برای رشد و توسعه هرچه بیشتر کاراته بانوان و افزایش تعداد تیم ها از ظرفیت اسپانسرها استفاده لازم را برده و برای سال آینده برنامه ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های آموزشی همانند روال گذشته ادامه خواهد داشت و شرکت داوران در کلاس های بین المللی از اولویت های ما است. ما برای کمک به بخش بانوان و پیشرفت این بخش نیاز به کمک پیشکسوتان و صاحبنظران داریم تا ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کنند.

وی در خصوص بانوی لژیونر ایرانی نیز گفت: این افتخار بزرگی برای کاراته کشورمان است که یک بانوی لژیونر در خارج از ایران داشته باشیم و فرصت مناسبی است تا با توجه به پتانسیل کشورمان کاراته بانوان ایران را به جهانیان معرفی کنیم و بانوان قهرمان ایران با حفظ شرایط فرهنگی در میادین بین المللی بدرخشند.

شاه محمدی در پایان اضافه کرد: تنگنای مالی یکی از مهمترین دغدغه های فدراسیون است که امیدوارم با توجه به رقابت های مهمی که در پیش داریم کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کنند و این مشکل هم رفع شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار