|
|
کدخبر: ۱۴۹۷۹۳

هالا یک ورزش رزمی ایرانی است که توسط فردی ایرانی به نام اسماعیل ملک جهانی ابداع و گسترش یافت.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، هنر رزمی هالا یک ورزش ایرانی می باشد که توسط استاد اسماعیل ملک جهانی بنیان گذاری شده است.

این سبک رزمی از سال ۱۳۵۹ در شهر تبریز حیات خود را آغاز کرد و در سال ۱۳۷۹ توسط فدراسیون ورزش های رزمی به رسمیت شناخته شد.

لباس های این سبک رزمی به رنگ سیاه می باشد شبیه لباس های کونگ فو توآ، با این فرق که نوارهایی آبی در قسمت ساق پا و مچ دست و جلوی آن وجود دارد.

*چگونگی پیدایش سبک هالا

استاد اسماعیل ملک جهانی پس از آنکه در سن ۱۸ سالگی پس از انجام تمرینات سخت و شبانه روزی به مقام استادی در ورزش های رزمی نائل می شود و دارای مهارت های فوق العاده رزمی می گردد، شروع به مطالعه و تحقیق در انواع سبک های رزمی و شیوه های تمرینی می نماید و بهترین ضربات و شیوه های تمرینی را گلچین نموده و همراه با تمرینات و فرم های ابداعی خود با نام رزمی " هالا " به جامعه رزمی ایران عرضه می دارد و بدین ترتیب هنر رزمی هالا در سال ۱۳۵۹ خورشیدی در حالی که استاد فقط ۱۹ سال داشت، حیات خود را آغاز می نماید.

کلمه " ها " در زبان سانسکریت که زبان قدیم ایران باستان می باشد به معنی " خورشید " است و کلمه " لا " در زبان عبری به معنی " خدا " می باشد؛ بنابر این " هالا " به معنای " خورشید یکتا پرستی " است و نشانگر هویت ایرانی - اسلامی این سبک می باشد.

لازم به ذکر است؛ اسامی ضربات و فرم های این سبک نیز به زبان سانسکریت می باشد که حاصل تلاش استاد اسماعیل ملک جهانی و کاوش وی در این زبان ایران باستان می باشد تا بدین طریق تمام ابعاد این هنر رزمی ریشه ایرانی داشته باشد.

استاد اسماعیل ملک جهانی دارای تحصیلات دانشگاهی در رشته زبان ادبیات فارسی می باشند و در این رشته استاد دانشگاه نیز هست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار