|
|
کدخبر: ۱۵۰۴۰۱

رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در خصوص عملکرد ژیمیناستیک درسال ۹۲ گفت: فدراسیون ژیمیناستیک در سال ۱۳۹۲ عملکرد قابل قبولی را درعرصه مسابقات برون مرزی و اعزام داوران و مربیان داشت.

جعفر درویش زاده در گفتگو باخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهارداشت: فدراسیون ژیمیناستیک در سال ۱۳۹۲ عملکرد مطلوب و قابل قبولی را درعرصه مسابقات برون مرزی و اعزام داوران و مربیان داشت.

رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در ادامه افزود: فدراسیون ژیمیناستیک در سال ۱۳۹۲ در اعزام داوران و مربیان برای شرکت درکلاس های داوری و مربی گری عملکرد خوبی داشت و تمام تلاش خود را برای حمایت مربیان و داوران انجام داریم تا در کلاس ها شکرت کنند.

وی اضافه کرد: داوران و مربیان آقا و خانم نیز برای کلاس ها اعزام می شدند و فضای مناسبی را برای همه ایجاد کرده بودیم.

رئیس فدراسیون ژیمیناستیک عنوان کرد: شرایط ژیمیناستیک ۱۳۹۲ نسبت به سال های گذشته بهتر بود و تمام تلاش خودمان را برای شرکت در مسابقات برون مرزی انجام دادیم.

وی بیان کرد: عملکرد خوب داوران ایرانی موجب شد تا ۳ داور ایرانی برای مسابقات جهانی توسط کشور فرانسه دعوت شدند و ایران در مسابقات جهانی ۳ داور ایرانی را خواهد داشت.

درویش زاده تصریح کرد: در کل فضای ژیمیناستیک در سال ۹۲ راضی کننده بود چراکه معدل خوبی را توانستیم کسب کنیم.

** نباید از مربیان داخلی غافل شد

رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در خصوص آینده این رشته در ایران گفت: استعدادهای بی نظری در ایران وجود دارد و ما با برگزاری مسابقات تلاش می کنیم استعدادها را شناسایی کنیم.

وی در ادامه افزود: ژیمیناستیک ورزش پایه است و کودکان و نوجوانان زیادی به این رشته روی می آورند ولی بعد از مدتی این رشته را ترک می کنند و به ورزش دیگری می روند.

درویش زاده اضافه کرد: ژیمیناستیک به دلیل سرعت، دقت و انعطاف پذیری که دارد ورزشکاران خوبی را که اگر از این رشته جدا شوند به سایر ورزش ها تحویل می دهد.

وی در خصوص مربیان داخلی نیز تصریح کرد: مربیان خوبی را در ایران داریم و بازیکنان را برای رشته ژیمیناستیک پرورش می دهند و نباید از وجود چنین مربیانی غافل شد اگر مربیان خارجی می توانند ورزش ژیمیناستیک کمک کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: وجود مربیان خارجی در ایران به دانش مربیان ایرانی نیز می تواند اضافه کند.

** حضور اساتید خارجی ژیمیناستیک ارتقای ایران را به همراه داشت

جعفر درویش زاده در خصوص دعوت از داوران و مربیان خارجی به ایران و برگزاری کلاس ها گفت: تا آخر سال ۱۳۹۲ از ۴ مربی و داور بین المللی را که در فدراسیون جهانی ژیمیناستیک عضو بودند دعوت کردیم و به ایران آمدند.

وی در ادامه بیان کرد: برگزاری کارگاه ها و کلاس ها با حضور مربیان و داوران خارجی در ایران موجب ارتقای داوران و مربیان ایرانی شد.

وی تصریح کرد: با دعوت از این اساتید فضا و شرایط مطلوبی را ایجاد کردیم تا داوران و مربیان ایرانی معدل و میانگین دانش خود را افزایش دهند.

** ایران در سال ۹۲ تحسین رئیس فدراسیون جهانی را برانگیخت

رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در رابطه با اتفاقات خوب این رشته در سال ۹۲ بیان داشت: در سال ۱۳۹۲ عملکرد ژیمیناست های ایرانی در مسابقات برون مرزی قابل قبول بود و این عملکرد موجب شد تا رئیس فدراسیون جهانی به ایران به دلیل پیشرفت در این رشته تبریک بگوید.

وی تصریح کرد: قهرمانی مردان در مسابقات آسیایی ایروبیک - ژیمیناستیک، نائب قهرمانی ایران در مسابقات آکروباتیک آسیایی در قزاقستان عناوین است که صحه بر عملکرد مناسب ایران می گذارد.

وی عنوان کرد: در مسابقات دانشجویان جهان ایران برای اولین بار در دنیا ششم شد و تحسین همه را برانگیخت.

درویش زاده افزود: عملکردایران در مسابقات جهانی و آسیایی موجب شد تا کلمبیا از ایران برای شرکت در مسابقات Olympic games که ۸ تیم برتر دنیا درآن حضور دارند دعوت کند.

** کمبود بودجه روند رو به رشد ژیمیناستیک را متوقف می کند

رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در خصوص نبود بودجه گفت: مشکلات مالی و کمبود بودجه در فدراسیون موجب شدتا در سال ۹۲ یک سری از مسابقات برون مرزی و اردوهای تیم ملی حذف شود و این به تیم ملی ضربه می ‍زند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حال که ژیمیناستیک ایران رو به پیشرفت است نباید به دلیل نبود بودجه جلوی پیشرفت را گرفت چراکه بازیکنان برای رسیدن به آمادگی کامل نیاز به اردو و بازی در مسابقات برون مرزی بیشتری دارد.

درویش زاده تصریح کرد: متاسفانه در سال ۹۲ به دلیل کمبود بودجه مسابقات کاپ جهانی و اردوهای تیم ملی لغو شد که امیدوارم با م ساعدت وزیر ورزش این مسئله تکرار نشود.

وی بیان کرد: اگر این رشته ورزش که ورزش پایه ای است پیشرفت کند معدل مدال آوری در بازی های المپیک نیز بیشتر خواهد شد و می توانیم روی این رشته برای گرفتن مدال حساب باز کرد.

جعفر درویش زاده در خصوص بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی عنوان کرد: بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی نزدیک است وب اید با برنامه ریزی دقیق تیم ملی ایران را برای شرکت در این مسابقات آماده کرد و این آمادگی نیازمند بودجه است.

رئیس فدراسیون ژیمیناستیک در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم سال ۱۳۹۳ نسبت به ۹۲ نیز بهتر باشد و بتوانیم فضای مطلوب تری را برای ژیمیناستیک ایران فراهم کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار