|
|
کدخبر: ۱۵۱۱۷۵

قهرمان کاتای بانوان گفت: دور رفت لیگ کاتا، تیم ها ضعیف بودند ولی در دور برگشت بهتر شده بود اما بازهم در لیگ سال ۹۲ اختلاف زیادی با حریفان داشتم.

مهسا افسانه قهرمان کاتای بانوان و عضو تیم دانشگاه آزاد در خصوص لیگ سال ۹۲ بهخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارانگفت: در رقابت های لیگ امسال و در دور رفت حریفان خیلی ضعیف تر از دور برگشت بودند، دور برگشت چون مسابقات کشوری برگزار شده بود، حریفان بیشتر تمرین کردند و نسبت به دور رفت آماده تر بودند و این کاملا مشخص بود.

وی افزود: اما قابل انکار نیست که در رقابت های لیگ اختلافم با حریفان خیلی زیاد بود و از این مسابقات بیشتر در جهت آماده کردن خودم برای مسابقات جهانی آلمان و آسیایی اینچوان بهره بردم.

وی ادامه داد: در رقابت های آسیایی حریف اصلی من حریفی از ژاپن است که تمام تمرکزم روی این حریف قدرتمند است که به امید خدا قبل از مسابقات جهانی در مسابقات کاراته وان، بتوانم این حریف ژاپنی را شکست دهم و از لحاظ داوران در جهان چهره شناخته شده تری پیدا کنم که البته در رقابت های کویت(جام باشگاه های آسیا) این اتفاق افتاده بود و داورها چهره من را می شناختند.

وی اذعان داشت: متاسفانه در لیگ، داوری ها تفاوت زیادی با داورهای آسیایی و بین المللی دارد، اگر داورها بتوانند برای دیدن رقابت های مختلف اعزام شوند، نحوه امتیازدهی به کاتاروها و کومیته کاها را متوجه خواهند شد و دیگر انقدر تفاوت در داوری های این ۲ بخش بین داخل کشور و مسابقات بین المللی وجود نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: شاید تعداد کمی از داورهای ما بر قوانین آسیایی یا جهانی مشرف باشند، در صورتی که تمامی داورهای ما می توانند داوران برجسته ایی باشند ولی به دلیل عدم حضور در میادین بین المللی به نحوه های مختلف داوری اشراف کامل ندارند.

افسانه در پایان یادآور شد: به عقیده من نباید رقابت فقط بین بازیکنان باشد بلکه باید رقابت بین داورها نیز صورت گیرد که این خود می تواند به رشد کاراته کشور کمک شایانی کند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار