|
|
کدخبر: ۱۵۱۷۱۶

تیم متین ورامین در اندیشه کسب دهمین عنوان قهرمانی نمایندگان والیبال ایران در باشگاه های آسیا است.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه های مردان آسیا از روز سه شنبه(۱۹ فروردین) آغاز می شود که ستارگان متین ورامین پس از نمایش درخشان در لیگ برتر و کسب عنوان قهرمانی، برای دفاع از کلکسیون افتخارات والیبال ایران در مسابقات باشگاه های آسیا و کسب دهمین عنوان قهرمانی نماینده ایران در این رقابت ها عازم فیلیپین می شوند تا با قهرمانی در این رقابت ها جواز حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه ههای مردان جهان را کسب کنند.

نمایندگان والیبال ایران که در طول چهارده دوره قبلی این مسابقات کارنامه موفق و درخشانی داشتند، تنها در سال ۲۰۰۱ نتوانستند صاحب مدال شوند. البته این مسابقات در سال ۲۰۰۳ برگزار نشد.

بدین ترتیب تاریخ گواه اقتدار والیبال ایران در مسابقات باشگاهی قاره کهن است.

مسابقات والیبال قهرمانی مردان باشگاه های آسیا از سال ۱۹۹۹ آغاز و اولین دوره آن به میزبانی چین برگزار شد. کشورمان ایران نیز تاکنون میزبانی سه دوره از این مسابقات را در سالهای ۲۰۰۲،۲۰۰۴ و ۲۰۱۳ برعهده داشته است.

در طول این سال ها تیم های پیکان، صنام، سایپا و کاله مازندران به عنوان نمایندگان ایران در مسابقات باشگاههای آسیا حاضر شدند و همه آنها دست پر از این مسابقات بازگشتند.
تیم پیکان با کسب ۱۰ عنوان از جمله ۷ مقام قهرمانی در سالهای ۲۰۰۲،۲۰۰۶، ۲۰۰۷،۲۰۰۸، ۲۰۰۹،۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، دو نایب قهرمانی در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۴ و یک مقام سومی در اولین دوره در سال ۱۹۹۹ در این مسابقات به عنوان پرافتخارترین تیم آسیا شناخته می شود.

تیم صنام هم با یک قهرمانی در سال ۲۰۰۴ و یک نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۲، همچنین تیم کاله با یک قهرمانی در سال ۲۰۱۳ و یک مدال برنز در سال ۲۰۱۲ مدال های خوشرنگ را برای ورزش ایران به ارمغان آوردند. تیم سایپا نیز با یک مقام نایب قهرمانی در سال ۲۰۰۵ به کار خود در این مسابقات پایان داده است.

پس از ایران، نمایندگان کره جنوبی در رده دوم پرافتخارترین های آسیا قرار دارند. نمایندگان این کشور با دو مقام قهرمانی در سالهای ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ ویک نایب قهرمانی در سال ۱۹۹۹ توانسته در رده دوم قرار گیرد. بعد از ایران و کره جنوبی هم کشور قزاقستان با یک مقام قهرمانی، سه نایب قهرمانی و دو رده سومی در مکان این رده بندی قرار دارند.

چین، قطر، عربستان سعودی، ژاپن و اندونزی سایر کشورهایی هستند که در چهارده دوره قبلی این مسابقات توانستند به مدالهای رنگی دست پیدا کنند.

در آخرین دوره این مسابقات کاله به عنوان نماینده ایران جام قهرمانی را بالای سر برد و تیم های الریان قطر و نمانیده چین تایپه به ترتیب دوم و سوم شدند.

حالا متین ورامین به امید کسب دهمین قهرمانی نماینده والیبال ایران در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا به فیلیپین سفر می کند.



*گروه بندی کامل پازدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا به قرار زیر است:

گروه A: فیلیپین، عراق، کویت، مغولستان
گروه B: ایران(متین ورامین)، ژاپن، لبنان، ویتنام
گروه C: قطر، قزاقستان، عمان، هنگ کنک، ترکمنستان
گروه D: چین تایپه، چین، امارات، هند، گینه نو
انتهای پیام

*جدول مدال آوران مسابقات والیبال قهرمانی مردان باشگاه های آسیا:

۱۹۹۹: چین - کره جنوبی – ایران(پیکان)
۲۰۰۰: کره جنوبی – ایران(پیکان) – چین
۲۰۰۱: کره جنوبی – ژاپن – چین
۲۰۰۲: ایران(پیکان) – ایران(صنام) – قزاقستان
۲۰۰۴: ایران(صنام) – ایران(پیکان) - قزاقستان
۲۰۰۵: قزاقستان – ایران(سایپا) – چین
۲۰۰۶: ایران(پیکان) – قزاقستان - اندونزی
۲۰۰۷: ایران(پیکان) – عربستان صعودی – قطر
۲۰۰۸: ایران(پیکان) – قزاقستان - ژاپن
۲۰۰۹: ایران(پیکان) – عربستان صعودی - قطر
۲۰۱۰: ایران(پیکان) – قطر – ژاپن
۲۰۱۱: ایران(پیکان) – قزاقستان - چین
۲۰۱۲: قطر – چین – ایران(کاله مازندران)
۲۰۱۳: ایران(کاله مازندران) – قطر – چین تایپه

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار