|
|
کدخبر: ۱۵۲۰

بهادر مولایی با مهار وزنه های ۱۹۶ کیلوگرم در یک ضرب و ۲۵۴ کیلوگرم در دوضرب، ضمن شکستن رکورد دوضرب یونیورسیاد جهانی به میزان ۴۲ کیلوگرم، بعد از روسلان آلبگوف روس روی سکوی نایب قهرمانی دسته فوق سنگین یونیورسیاد جهانی ایستاد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از سایت فدراسیون وزنه برداری، نماینده جوان کشورمان در رقابت های یونیورسیاد دانشجویان جهان در روسیه، برای کسب مدال طلا به رکورد جهانی حسین رضازاده هم حمله کرد اما موفق به شکستن این رکورد نشد.

در آخرین روز از رقابت های وزنه برداری یونیورسیاد جهانی روسیه، مولایی در حالی کار خود را در حرکت یکضرب با انتخاب وزنه ۱۸۷ آغاز کرد که تا قبل از آن بهترین رکورد شخصی اش در یکضرب وزنه ۱۸۶ بود.

وزنه بردار شایسته کشورمان پس از بالای سر بردن این وزنه، پشت وزنه ۱۹۳ کیلویی قرار گرفت و یک بار دیگر از داوران سه چراغ سفید به نشانه تائید دریافت کرد. وی در سومین انتخاب خود به سراغ وزنه ۱۹۶ کیلویی رفت و در عین شایستگی این وزنه را هم بالای سر مهار کرد. نماینده فوق سنگین ایران با این حدنصاب در پایان حرکت یکضرب پس از دو نماینده نامدار کشور میزبان در رده سوم ایستاد.

نفر اول حرکت یکضرب روسلان آلبگوف، نفر سوم المپیک لندن و قهرمان سال ۲۰۱۳ اروپا بود که وزنه ۲۰۵ کیلویی را بالای سر برد. بعد از آلبگوف هم ماگمد آبوئف، دیگر وزنه بردار روسیه با رکورد ۱۹۷ کیلوگرم در رده دوم قرار گرفت.

در حرکت دوضرب هم رقابت اصلی میان این سه وزنه بردار بود. مولایی در اولین انتخاب، کار خود را با مهار وزنه ۲۳۵ کیلوگرمی آغاز کرد. نماینده کشورمان در حالی این وزنه را بالای سر برد که پیش از این در مسابقه های رسمی هیچ گاه وزنه ای سنگین تر از ۲۳۲ کیلوگرم را مهار نکرده بود.

با مهار این وزنه مدال نقره بهادر مولایی هم مسجل شد چراکه ماگمد آبوئف دو بار وزنه های ۲۳۷ و ۲۴۰ کیلوگرم را انداخت و با حدنصاب ۲۳۰ در دوضرب و ۴۲۷ در مجموع به کار خود خاتمه داد.

اوج رقابت های فوق سنگین از اینجا به بعد بود، جایی که بهادر مولایی برای کسب مدال طلا به وزنه با ارزش ۲۵۴ کیلوگرم حمله کرد تا از روسلان آلبگوف پیشی بگیرد. نماینده کشورمان با شایستگی این وزنه را بالای سر برد اما آلبگوف هم که در اوج آمادگی قرار داشت با مهار وزنه ۲۵۴ کیلوگرم، حدنصاب مجموع خود را به ۴۵۹ کیلوگرم رساند تا یک بار دیگر ۹ کیلوگرم از نماینده کشورمان پیشی بگیرد.

مولایی که هنوز یک فرصت دیگر داشت برای آخرین انتخاب خود درخواست وزنه ۲۶۴ کیلوگرمی را کرد تا به رکورد جهانی حسین رضازاده حمله کند.

مولایی با وجود تلاش زیاد نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد، تا با رکورد مجموع ۴۵۰ کیلوگرم در رقابتی که سطحش بالاتر از المپیک لندن بود، با شایستگی روی سکوی نایب قهرمانی یونیورسیاد جهانی روسیه بایستد.

در این وزن البگوف با رکورد مجموع ۴۵۹ کیلوگرم(۴ کیلوگرم بیشتر از رکورد قهرمان المپیک) قهرمان شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار