|
|
کدخبر: ۱۵۲۵۲۸

سرمربی تیم فوتبال غنا در گفتگو با فیفا:

آپیا سرمربی تیم غنا از حضور قدرتمند غنا در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل خبر داد و گفت این تیم باعثشگفتی همگان خواهد شد.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، " کوئسی آپیا " سرمربی تیم ملی غنا درباره ی تیم ملی کشورش، نوع مربیگریش و چرا غنا قرار است در برزیل جهان را شگفت زده کند با سایت فیفا گفتگو کرده است.

- شما در جام جهانی ۲۰۱۰ کمک مربی بودید. بعد از اینکه پنالتی آسامو خراب شد حال و هوایتان چطور بود؟

وقتی آن پنالتی خراب شد قلب بیشتر مردم غنا به درد آمد نه تنها مردم غنا بلکه فکر کنم بیشتر آفریقایی ها ناراحت شدند. اما باید فراموش کنیم " آسموا " در حال حاضر کاپیتان تیم ملی ماست. این اتفاق ممکن است برای هر بازیکن فوتبالی پیش بیاید.

- بعد از اینکه به غنا بازگشتید به چه صورت از شمال استقبال شد؟
استقلال خوبی از تیم ما کردند. حتی در آفریقای جنوبی به گرمی با تیم ما برخورد می شد، آنها از اینکه یک تیم آفریقایی توانایی رفتن به جمع ۴ تیم را داشت بسیار خوشحال بودند. وقتی ما به کشورمان بازگشتیم.

رییس جمهور و هواداران بی شماری به فرودگاه آمده بودند.

- چه درس هایی از آفریقای جنوبی ۲۰۱۰ گرفتید جام جهانی ۲۰۱۴ را چگونه ارزیابی می کنید؟
بعد از جام جهانی ۲۰۱۰ من به این نتیجه رسیدم که اگر به بازیکنان اعتماد به نفس و انگیزه دهیم و آنها را تشویق کنیم، می توانند به موفقیت های زیادی دست یابند. فوتبال مانند قبل نیست که فقط چهار یا پنج کشور بتوانند برنده باشند. در حال حاضر تیم های زیادی هستند که می توانند قهرمان جام جهانی شوند.

- در جام های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ هدایت تیم ملی غنا بر عهده خارجی ها بود. داشتن یک مربی بومی چه مزیت هایی دارد؟
خوشبختانه ما بازیکنان با استعداد زیادی داریم که به من خیلی احترام می گذارند و من هم برای آنها احترام زیادی قائلم. بازیکنان من بسیار کوشا و با نظم هستند و حاضرند در راه مملکتشان جان دهند و این روحیه در آنها با جام جهانی ۲۰۱۰ قابل مقایسه نیست.



- عملکرد خود را به عنوان مربی چطور توصیف می کنید؟
من مربی هستم که زیاد حرف نمی زند.
دلیل سکوت من این است که برای بازیکنانم احترام زیادی قائلم و مطمئنم که همه ی آنها بهترین بازی خود را در همه ی مسابقات انجام خواهند داد.

- " مایک اسین "، " سولی مونتاری " و " جان پانتسیل " کاندیدای کاپیتانی در تیم ملی غنا بودند اما شما کاپیتانی را به آسموا دادید. در مورد این تصمیم توضیح می دهید؟
من مدت ۳ سال است که مربی تیم ملی غنا هستم و بازیکنان را به خوبی می شناسم. کسی باید کاپیتان می شد که دیگر بازیکنان او را دوست داشته باشند. بازیکنان به حرف " آسموا " گوش می دهند. وقتی تیم حرف عقب است او بقیه ی هم تیمی هایش را تشویق می کند بنابراین من او را برای کاپیتانی لایق تر از دیگر بازیکنان دیدم.

- شما بسیار با تجربه هستید و بازیکنانی در اختیار دارید که تجربه ی جام جهانی قبل را در کارنامه دارند. چطور از این ویژگی بهره می برید؟

- در این رقابت های سنگین ما به بازیکنانی احتیاج داریم که با تجربه و دارای اعتماد به نفس زیادی باشند و در کنار آنها می توانیم از بازیکنان جوان تر و تازه نفس تر بهره ببریم.

- در برزیل ۲۰۱۴ تیم غنا تا کجا پیش خواهد رفت؟
من معتقدم ما بازیکنان بسیار خوبی داریم و همان طور که گفتم تیم خوب تیمی است که نیمکت ذخیره ی خوبی هم داشته باشد. من باور دارم که ما در برزیل جهان را شگفت زده خواهیم کرد.

- فوتبال چه معنی برای مردم غنا دارد؟
تمام مردم غنا عاشق فوتبال هستند و این کار را برای مربی سخت تر می کند زیرا همه ی مردم برای خود یک مربی هستند به غیر از این فوتبال چیزی است که کشور را به صورت یکپارچه در می آورد، زیرا تنش های سیاسی زیادی در کشور ما وجود دارد. اما هر جا که فوتبال باشد مردم مسائل سیاسی را کنار می گذارند و به حمایت تیم ملی کشورمان می پردازند. مردم غنا عاشق فوتبال هستند و حاضرند هر کاری برای تیم ملی کشورشان انجام دهند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار