|
|
کدخبر: ۱۵۲۸۲۴

سرمربی تیم ملی فوتبال باید ایرانی باشد

خبرگزاری تسنیم: مدافع پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان صرف هزینه ای بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان برای تمدید قرارداد کی روش و دستیارانش را غیرمنطقی دانست.

محمد خاکپور در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیمابتدا در واکنش به اظهارات کفاشیان که اعلام کرده هزینه تمدید قرارداد کادر فنی تیم ملی ۳۰ میلیارد تومان است، گفت: به نظر من نباید چنین هزینه ای برای کادر فنی تیم ملی در نظر گرفته شود. عملکرد کی روش در چند سال گذشته نشان می دهد که او تغییری در تیم ملی ایجاد نکرده است. نمی دانم دنبال چه هستیم که بحثچنین هزینه هنگفتی به میان می آید، این در حالی است که فوتبال ما نسبت به ۱۰ سال گذشته هیچ تغییری نکرده است.

وی در ادامه افزود: ما پیش از این ۳ بار حضور در جام جهانی را تجربه کرده بودیم و برای چهارمین بار با کی روش در این مسابقات شرکت خواهیم کرد. فرق این دوره با دوره های قبل این بود که بیشتر هزینه کردیم و دیدید که در نهایت چگونه به جام جهانی رفتیم. اعتقاد دارم کی روش هیچ تغییری در تیم ملی به وجود نیاورده و این موضوع طی چند سال اخیر در بازی های تیم ملی به خوبی نمایان بوده است.

مدافع پیشین تیم فوتبال پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که «اگر کی روش رفت باید برای تیم ملی مربی ایرانی بیاوریم یا خارجی؟»، افزود: به نظر من سرمربی تیم ملی باید ایرانی باشد و ما باید از مربیان خارجی سطح بالا در تیم های پایه استفاده کنیم. این ۳۰ میلیارد تومان و حتی بیشتر از این مبلغ را باید صرف رشد فوتبال پایه کنیم تا بازیکنان به صورت حرفه ای و درست از لحاظ فنی رشد کرده و به تیم ملی بزرگسالان برسند.

خاکپور عملکرد تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل را اینچنین توصیف کرد: ما کار خاصی انجام ندادیم که بخواهیم توقع نتیجه خوب داشته باشیم. ما کار خاصی انجام نداده و برنامه ریزی نکرده ایم و به جای اینکه به فکر تقویت تیم ملی و شخصیت دادن به این تیم باشیم، به این فکر می کنیم که چگونه کی روش را دوباره در تیم ملی نگه داریم. ما فقط زمان را از دست می دهیم و در جام جهانی هم باید دنبال تقدیر و دعاهای مردم باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: من از بابت حضور تیم ملی کشورم در جام جهانی خیلی خوشحالم و آرزو می کنم که عملکرد آبرومندانه ای داشته باشیم ولی باید حقیقت ها را در نظر بگیریم. شما می بینید که تیم ملی ما هیچ وقت زیبا بازی نمی کند و هیچ تفاوتی با سال های گذشته ندارد. اگر بخواهیم بحثنتیجه را در نظر بگیریم، کی روش موفق بود که تیم ملی را به جام جهانی برد ولی او هیچ تغییری در تیم ملی به وجود نیاورد. در این ۳ سال خیلی کم دیدیم که تیم ملی حرکت تاکتیکی خاصی انجام دهد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار