|
|
کدخبر: ۱۵۳۴۸۵

هیچکس از رفتن هیچ تیمی به لیگ دسته اول خوشحال نمی شود

کارشناس فوتبال ایران گفت: لیگی که می گویند کم تماشاگرترین لیگ است، جذاب ترین هفته های پایانی را دارد.

هومن افاضلی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در مورد هفته های پایانی لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: در طول چند دوره از لیگ برتر که برگزار شده امسال شاهد جذاب ترین هفته های پایانی هستیم؛ هیچ زمانی در لیگ ما اینقدر فشردگی در هفته پایانی وجود نداشت.

وی ادامه داد: در هفته پایانی پنج تیم شانس قهرمانی دارند؛ هیچ سالی این شرایط وجود نداشت و جالب اینجاست که این لیگ همان کم تماشاگرترین لیگ فوتبال است!

کارشناس فوتبال ایران شانس قهرمانی هر پنج تیم را برابر ندانست و خاطرنشان کرد: شانس سپاهان کمتر از بقیه تیم هاست، چراکه برای قهرمان شدن ضمن کسب پیروزی باید منتظر نتایج سایر بازی ها باشد. سایر تیم ها برای قهرمانی وابستگی زیادی به نتیجه بازی حریفان شان ندارند.

افاضلی فولاد و نفت را از شانس های اصلی قهرمانی خواند و افزود: این دو تیم هم اکنون در جایگاه های اول و دوم قرار دارند، اما نفت در هفته پایانی کار سخت تری در پیش دارد و باید به مصاف سپاهان برود، اما بازی فولاد کمی راحت تر است. اختیار فولاد و نفت برای قهرمانی دست خودشان است، اما سایر تیم ها شرایط متفاوتی دارند. در مجموع فکر می کنم شانس فولاد بیشتر از نفت است.

کارشناس فوتبال ایران گفت: در هفته های پایانی تیم ها استرس بالایی دارند و فشار زیادی روی بازیکنان است که در بازی فولاد و استقلال به خوبی این موضوع مشهود بود. فولاد تیم خوبی است و تک ضرب و روان بازی می کند، به دلیل استرس مقابل استقلال تا دقیقه ۶۰ عملکرد خوبی نداشتند.

وی ادامه داد: استرس به قدری بالا بود که بختیار رحمانی، کاپیتان فولاد که باید تیمش را دعوت به آرامش می کرد نتوانست خودش را کنترل کند و اخراج شد. آندو تیموریان هم همین شرایط را داشت و نتوانست شرایط را کنترل کند؛ این شرایط برای مربیان هم وجود دارد.

افاضلی در مورد تیم هایی که کاندیدای سقوط هستند، اظهار داشت: فشردگی در پایین و بالای جدول زیاد است. هیچکس از رفتن هیچ تیمی به لیگ دسته اول خوشحال نمی شود. مس کرمان تیم پرامکاناتی است و می تواند بسیار به فوتبال ایران کمک کند، اما متاسفانه سقوط کرد.

وی ادامه داد: فجرسپاسی تیم ریشه دار و بازیکن سازی است، اما در آستانه سقوط قرار دارد. داماش گیلان عشق مردم رشت است و ذوب آهن هم شرایط خوبی دارد، حیف است که سقوط کنند.

انتهای پیام / ن

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار