|
|
کدخبر: ۱۵۳۸۵۲

رقابت های جهانی وزنه برداری معلولان – ۲۰۱۴ امارات

روز سوم مسابقات وزنه برداری قهرمانی معلولان جهان بازهم با رکورد شکنی و کسب مدال طلای نماینده کشورمان همراه بود.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،یوسفی زاده در حرکت اول با مهار وزنه ۱۲۲ رکورد جوانان جهان را شکست و در حرکت دوم وزنه ۱۲۷ را بالای سر برد و در حرکات سوم و چهارم از مهار وزنه ۱۳۳ کیلوگرمی بازماند.

بدین ترتیب وی ضمن کسب عنوان قهرمانی رکورد این وزن را به میزان ۱۷ کیلوگرم بهبود بخشید.

رکورد پیشین دسته ۶۵ کیلوگرم جوانان، ۱۱۰ کیلوگرم و در اختیار وزنه بردار روسیه بود.

بدین ترتیب کاروان کشورمان تا کنون موفق به کسب ۳ نشان طلا در بخش جوانان، یک نشان نقره در بخش بزرگسالان و یک عنوان نهمی شده است.

در مسابقات نوبت بعدازظهر، دسته ۷۲ کیلوگرم، روح اله رستمی در بخش بزرگسالان و سعید حیدرپور در بخش جوانان به روی تخته می روند.

در این مسابقات ۳۳۰ ورزشکار از ۵۹ کشور جهان حضور دارند و تیم ملی کشورمان نیز با ۱۳ وزنه بردار در این مسابقات شرکت کرده است.

رقابت های جهانی امارات تا روز جمعه، ۲۲ فروردین در جریان خواهد بود.









**حواشی این دوره از مسابقات:

یوسف عثمان وزنه بردار مصری و رکورددار جهان در کنار سایر ملی پوشان ایرانی وزنه برداران کشورمون را تشویق می کند.



سیامند رحمان قویترین مرد جهان در بین سایر ورزشکاران از محبوبیت بالایی برخوردار است و حتی برخی ورزشکاران با وی عکس یادگاری میگیرند.




در دسته ۵۹ کیلوگرم بزرگسالان حمزه محمدی که رقابت تنگاتنگی با علی جواد وزنه بردار بریتانیایی داشت با مهار وزنه ۱۸۶ کیلوگرمی در حرکت اول رکورد جهان را یک کیلوگرم ارتقا داد و در حرکت دوم در حالیکه نیمی از سالن برگزاری مسابقات او را تشویق می کردند با بدشانسی مواجه شد و از پس وزنه ۱۹۰ کیلوگرمی برنیامد و رقیب انگلیسی او این وزنه را بالای سر برد.

محمدی تا لحظاتی دیگر برای انجام حرکت سوم بر روی استیج حاضر می شود.



در حرکت سوم هم حمزه محمدی علیرغم تلاش زیاد موفق نشد وزنه ۱۹۰ کیلویی را بالا ببرد و با ۱۸۶ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

محمدی دراین دسته با کسب مدال نقره این رقابتها به کار خود پایان داد.

روز سوم مسابقات وزنه برداری قهرمانی معلولین جهان بازهم با رکورد شکنی و کسب مدال طلای نماینده کشورمان همراه بود.



در این روز و در دسته ۶۵ کیلوگرم جوانان امیرسجاد یوسفی زاده در حرکت اول وزنه ۱۲۲ کیلوگرمی را بالای سر برد و رکورد رقیب خود وزنه بردار روسی را که ۱۱۹ کیلوگرم بود سه کیلو گرم ارتقا داد.

در حرکت دوم و پس از آنکه وزنه بردار روسی از پس وزنه ۱۲۲ کیلویی برنیامد نماینده کشورمان وزنه ۱۲۷ کیلویی را مهار کرد و بازهم ۵ کیلوگرم رکورد جهان را ارتقا داد.

یوسفی زاده برای حرکت سوم خود نیز وزنه ۱۳۳ کیلوگرمی را انتخاب کرد اما او هم مانند سایر ورزشکاران شرکت کننده در این دسته حرکتش از سوی داوران خطا اعلام شد و وی برای بار چهارم و رکورد شکنی باز هم روی استیج آمد اما اینبار از پس وزنه ۱۳۳ کیلویی نتوانست برآید و با همان ۱۲۷ کیلوگرم به کار خود پایان داد.

**تصاویر مراسم اهدای مدال















انتهای پیام /




ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار