|
|
کدخبر: ۱۵۳۸۶۴

نتیجه به دست آمده در مسابقات ترکیه منطقی بود

خبرگزاری تسنیم: دبیر فدراسیون کاراته گفت: نتیجه به دست آمده در مسابقات ترکیه منطقی بود و اگر مدال های بیشتری می گرفتیم به اشتباه می افتادیم.

تیم ملی کومیته بانوان و مردان کاراته بدون اغراق در رقابت های بوسفر ترکیه نتیجه خوبی کسب کردند. تیم های مدعی اروپایی که تا یک ماه دیگر باید بر روی تاتامی قهرمانی این قاره با هم مصاف کنند با بیش از ۸۰ درصد آمادگی در ترکیه حضور یافته بودند تا در آخرین مسابقه تدارکاتی توانایی های شان را به رخ هم بکشند. در چنین شرایطی تیم ایران موفق شد در حالی که هنوز تمریناتش را برای حضور در باز های آسیایی شروع نکرده به عنوان نایب قهرمانی در این بخش برسد.

محسن آشوری که به همراه تیم به این رقابت ها رفته بود در این رابطه در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: در دیدار فینال و در ثانیه آخر به ذبیح الله پورشیب اخطار دادند وگرنه می توانستیم از سد آذربایجان هم بگذریم و به عنوان قهرمانی دست پیدا کنیم. تیمی که راهی ترکیه کردیم از بهترین نفرات بودند و می توانستیم رویشان حساب کنیم، البته نمی خواهم بگویم نفراتی که در این سفر همراه تیم نبودند، خوب نیستند اما به هر حال باید از فرصتی که به دست آمده بود استفاده می کردیم.

وی ادامه داد: اینکه در ترکیه چند کشور مطرح اروپایی حاضر بودند و اینکه حسین روحانی قرار بود در این کمپ تدریس کند از لحاظ فنی و اعتباربخشی بسیار مهم بود و نباید این فرصت را از دست می دادیم. هم به قهرمانان کشور و هم به لیگ توجه کردیم و به این ترتیب جای سؤالی باقی نمی ماند. دوم اردیبهشت مسابقات را برگزار می کنیم و بعد از آن نیز برای فیکس کردن تیم برنامه داریم.

دبیر فدراسیون کاراته عنوان کرد: نفراتی که به ترکیه آمدند نفراتی بودند که سال گذشته واقعا عملکرد خوبی داشتند. بالاخره باید یک جا تفاوت عملکردها در انتخاب نفرات دیده شود. همان طور که گفتم تمام جوانب را در نظر گرفتیم و از فرصت به دست آمده به بهترین نحو استفاده کردیم.

آشوری در مورد سطح فنی مسابقات نیز خاطرنشان کرد: جام بوسفر در امتداد کمپ تمرینی سنگینی برگزار شد. ۱۲ جلسه تمرین خوب و بعداز آن یک مسابقه سنگین بهترین فرصت برای کادر فنی در راستای شناخت روی نقاط ضعف و قدرت نفرات بود. این مسابقات در شرایطی برگزار شد که تا چندی دیگر رقابت های قهرمانی اروپا برگزار می شود و اکثر تیم های اروپایی با آمادگی بالایی به ترکیه آمده بودند. تیم های روسیه، ترکیه، صربستان و آذربایجان از مدعیان اروپا هستند که همگی با قدرت بالا در میدان بوسفر حاضر شدند.

وی گفت: نفرات ما هنوز اردوهای شان را شروع نکرده اند و با این وضعیت در این جام توانستند در یک نبرد نابرابر مقابل تیم هایی با ۸۰ درصد آمادگی بایستند. اگر بیشتر از این مدال می گرفتیم به اشتباه می افتادیم و به نظر من این نتیجه بسیار معقول و قابل قبول بود. تمرینات منطقی، گزینش منطقی و نتیجه منطقه ای واقعا در سفر به ترکیه اجرایی شد و خوشحالم که این اعزام این گونه انجام شد.

دبیر فدراسیون کاراته اشاره کرد: به هر صورت به عقیده من این نتیجه کاملا منصفانه و امیدوار کننده است و امیدوارم در بازی های آسیایی اینچئون هم با همین قدرت از سد حریفان بگذریم. از تمام نفرات ممنونم و برای تک تک آنها آرزوی موفقیت می کنم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار