|
|
کدخبر: ۱۵۴۲۰۳

در فصل جدید تیم ها برای اینکه موقعیت رانندگان خود را در رقابت ها به خطر نیندازند، پیت استاپ های کندتری در مقایسه با فصل گذشته دارند.

به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگارن: در فصل جدید تیم ها برای اینکه موقعیت رانندگان خود را در رقابت ها به خطر نیندازند، پیت استاپ های کندتری در مقایسه با فصل گذشته دارند. این در حالی است که فصل گذشته تیم ها برای اینکه سریع ترین تاپم پیت استاپ را به نام خود ثبت کنند، وارد رقابت با یکدیگر شده بودند.

در فصل ۲۰۱۳ پیت استاپ هایی دیدیم که زیر یک ثانیه انجام می شدند، در یک چشم بر هم زدن همه چیز تمام می شد و راننده بار دیگر به پیست باز می گشت اما این فصل هدف تیم ها فرق کرده است، اکیپ پیت تیم ها برای اینکه خطای خود را به کمترین حد ممکن برساند، تصمیم گرفتند اندکی از سرعت خود بکاهند.



تایم پیت استاپ ها دیگر به حدود ۲/۵ تا ۲/۸ ثانیه رسیده که در واقع هدف تیم ها هم همین است. دلایل بسیاری وجود دارد که ثابت کند چرا تیم ها چنین چیزی را انتخاب کرده اند. اولین مورد این است که اگر کارها در پیت استاپ خوب پیش نرود، تیم ضرر بیشتری در رقابت می کند، چرا که رقابت های این فصل بسیار حساس است و تیم ها به نوعی هنوز در مرحله آزمون و خطا به سر می برند. پیت استاپ ریکاردو در گرندپری مالزی مثال خوبی برا این مورد است. در حالی که تیم می توانست آهسته تر کارهای پیت را انجام دهد، در نتیجه یک اشتباه به نوعی رقابت را برای ریکاردو تمام کرد و این راننده استرالیایی چند دور مانده به پایان رقابت از ادامه مسابقه منصرف شد.

در حقیقت تیم های طراز اول قبلاً این شبیه سازی را داشته اند و متوجه شدند اشتباهات اکیپ پیت در طول فصل می تواند به طور میانگین تا ۲۰ امتیاز به ضرر تیم تمام شود. از همین رو، تیم ها استراتژی خود در پیت استاپ ها را تغییر دادند.

به غیر از این تغییرات قوانین پیت در نتیجه برخورد یک تایر به فیلم برداردر روند کندشدن پیت استاپ ها بی تأثیر نبود. اگر یک تایر در زمان پیت استاپ درست بسته نشود و اتومبیل به شکی ناامن وارد پیست شود، هم راننده مجازات دریافت می کند و هم تیم. راننده ۱۰ ثانیه پنالتی توقف / حرکت در زمان رقابت دریافت می کند و برای رقابت بعدی هم ۱۰ رده مجازات می شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار