|
|
کدخبر: ۱۵۵۱۴۹

طلای جهان باعثشد داوران روی من حساس شوند

دارنده نشان طلای جهان گفت: حریفم در حدو اندازه ای نبود که مقابل من امتیاز کسب کند، اما داوران ترکیه ای همیشه در چنین رقابت هایی تعصبی قضاوت می کنند.

به گزارشخبرگزاری فارس، کاراته کاهای کشورمان که برای شرکت در اردوی مشترک و بیست و هفتمین دوره مسابقات بین المللی جام بوسفر در استانبول ترکیه حضور داشتند، در پایان این رقابت ها در دو بخش مردان و زنان یک مدال طلا، ۴ نقره و ۳ برنز کسب کردند. امیر مهدی زاده دارنده نشان طلای مسابقات جهانی فرانسه در این رقابت ها با ناداوری روبرو شد و از رسیدن به مدال طلای این رقابت ها بازماند.

مهدی زاده در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در مورد حضور کاراته کاهای ایرانی در مسابقات جام بسفر ترکیه، اظهار داشت: با دعوت مسئولان فدراسیون کاراته ترکیه به مدت یک هفته تمرین مشترکی را در ترکیه برگزار کردیم و پس از آن در جام بسفر که به مدت دو روز پیگیری شد شرکت کردیم. در این رقابت ها دور اول با قرعه استراحت روبه رو شدم، دور دوم نماینده قزاقستان را ۴ بر یک شکست دادم، دور سوم نماینده ترکیه را ۲ بر یک از پیش رو برداشتم و دور چهارم مقابل نماینده ترکیه به نتیجه ۲ بر ۲ رسیدم و با رأی داوران بازنده اعلام شدم.

وی افزود: نمی دانم روی چه حسابی بود که داوران به حریفم رأی دادند، اما مطمئنم با توجه به اینکه من مدال طلای مسابقات جهانی را دارم حساسیت روی من بیشتر شده بود. در مبارزه ای که با حریف ترکیه ای داشتم هر چقدر حمله می کردم داوران به حریفم امتیاز می دادند. البته فیلم مبارزاتم وجود دارد که سه بار نماینده ترکیه از تاتامی بیرون رفت، اما به هیچ عنوان به او اخطار نمی دادند.

مهدی زاده در ادامه خاطرنشان کرد: حریفم در آن حد و اندازه ای نبود که بخواهد مقابل من نتیجه کسب کند، اما با توجه به اینکه داوران ترک همیشه در چنین رقابت هایی تعصبی قضاوت می کنند در این مبارزه نیز به حریفم امتیاز دادند. مربیان هم شاهد بودند که داوران چه بلایی سر من می آوردند.

دارنده نشان طلای مسابقات جهانی فرانسه در ادامه اظهار داشت: از لحاظ آمادگی جسمانی واقعا در شرایط فوق العاده ای قرار داشتم. همه بچه ها این موضوع را می دانند و همه کاراته کاهای خارجی نیز به این موضوع پی برده بودند. به قدری آماده بودم که همه حاضران مبارزات من را تماشا می کردند، اما در چنین شرایطی داوران تصمیم می گیرند که چه کسی برنده شود.

وی در پایان عنوان کرد: من یک هفته قبل از جام بسفر در مسابقات کاراته وان هلند مبارزه کردم و واقعا بهترین های دنیا در آن رقابت حضور داشتند و همه شاهد بودند که داوران به چه صورت قضاوت کردند، اما در این رقابت ها اصلا قضاوت خوبی را شاهد نبودیم.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار