|
|
کدخبر: ۱۵۶۰۱۳

اجازه فروش تراکتورسازی به جریان انحرافی را ندادم

خبرگزاری تسنیم: مدیر کل تربیت بدنی سپاه پاسداران گفت: از علی کریمی به خاطر زحمات یک ساله اش در تراکتورسازی تشکر می کنم.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، مصطفی آجورلو نامش با روزهای درخشان باشگاه پاس و اختلاف شدیدش در استیل آذین با علی کریمی گره خورده است. اما در آستانه سال ۱۳۹۳ باز هم صحبت درباره بازگشت پاس به تهران بالا گرفته و بازی کریمی در تراکتورسازی را هم بسیاری صلح او با سردار تفسیر کردند. این ۲ موضوع به همراه دیگر مسائل باشگاه تراکتورسازی و حضور تیم ملی فوتبال در جام جهانی بهانه ای برای گفت وگوی خبرنگار تسنیم با آجورلو بود.

بازگشت پاس به تهران برای جبران یک اشتباه

تسنیم: بسیاری معتقدند مصطفی آجورلو نباید اجازه رفتن پاس از تهران را می داد و اکنون امیدوارند شما از بازگشت این تیم به تهران حمایت کنید.

پیش از این به طور مشروح درباره پاس صحبت کرده ام. من سال ۸۴ از باشگاه پاس رفتم و این انتقال به همدان در سال ۸۵ انجام شد. البته دوستانی محبت دارند و سؤال شان این است که چرا بنده اجازه این انتقال را دادم. در حالی که این انتقال در سال ۸۵ و توسط دوستانی که از سال ۸۴ به جای من آمده بودند، صورت گرفت. اکنون هم امیدوارم پاس به خانه خود یعنی تهران بازگردد و همه ما باید تلاش کنیم اگر اتفاق بدی چه آگاهانه و چه ناآگاهانه برای سرنوشت پاس رقم زده شده، برای جبران آن تلاش کنیم و پاس به خانه اصلی خود بازگردانیم.

داستان تراکتورسازی، جلالیو قدردانی از کریمی

تسنیم: از شما به عنوان فردی تصمیم ساز پشت صحنه باشگاه تراکتورسازی یاد می شود.

زمانی که بنیاد تعاون سپاه کارخانه تراکتورسازی را خرید بحثخرید باشگاه مطرح نبود اما به صورت طبیعی از آنجا که باشگاه تراکتورسازی زیر مجموعه کارخانه بود به یکی از شرکت های بنیاد تعاون منتقل شد. از ابتدا هم دوستان در کارخانه و استان آذربایجان شرقی نسبت به تعیین هیئت مدیره باشگاه اقدام کردند و این فرآیند تا به امروز ادامه داشته است. با این شرایط طبیعی است مسئولیت تصمیمات و اتفاقات در تراکتورسازی هم با مسئولان ذیربط باشگاه باشد. در سپاه از جمله سپاه عاشورا تلاش کامل شده تا تراکتورسازی روند رشد و صعود خود را طی کند.

تسنیم: اما در بحثانتخاب و سپس ابقای مجید جلالی گفته شد که حمایت های شما موثر بوده است.

تا به امروز هیچ دخالتی در مسائل باشگاه تراکتورسازی نداشته ام، چراکه وقتی خودم مدیرعامل بودم طعم تلخ دخالت های غیرمسئولانه را چشیده ام. باشگاه هیئت مدیره و مدیرعامل دارد و من در آمدن جلالی، نگه داشتن و رفتنش بعد از اختلاف سلیقه با مسئولان باشگاه هیچ نقشی نداشتم. من تنها چند سال پیش زمانی که تفاهمی برای فروش باشگاه تراکتورسازی به جریان انحرافی و سیاسی در کشور صورت گرفت و هدف آن تغییر مسیر ورزشی این باشگاه به سوی جریان انحرافی و سیاسی بود با تمام قوا به همراه مسئولان ذیربط اقدام کرده و مانع شدم.

تسنیم: حضور علی کریمی در تراکتورسازی بعد از اختلافی که میان شما در استیل آذین پیش آمده به صلح او با سردار آجرلو تعبیر شد.

مدیریت و کادر فنی باشگاه تراکتورسازی در انتخاب بازیکن طبق سلیقه خود آزاد هستند. دوران کودکی ما هم گذشته و نسبت به اداره امور باید درست فکر کرد. هیچ ذهنیتی هم در مجموعه تراکتورسازی به جذب نکردن کریمی فکر نکرده چه برسد بخواهد به آن اقدام کند. اداره فوتبال از زاویه فنی سبب می شود تا نفسانیات جای خود را به رفتارهای عقلانی بدهد و در همینجا از علی کریمی به خاطر قبول مسئولیت و تلاش هایش در تیم تراکتورسازی تشکر می کنم.

فجرشهیدسپاسی با سقوط هم منحل نمی شود

تسنیم: مسئولان باشگاه فجر شهید سپاسی گلایه دارند که توجه سپاه به تراکتورسازی بیشتر از این تیم است.

این مسائل در حوزه درونی خود باشگاه تفسیر می شود. امیدوارم هیئت مدیره و مسئولان استانی فجرشهیدسپاسی هم مانند باشگاه تراکتورسازی حداقل نسبت به تیم خود همیت استانی داشته باشند. شاهد هستید که هر زمان تراکتورسازی بازی دارد در ورزشگاهش ۱۰۰ هزار هوادار حضور دارند و مسئولان استانی، سپاه و سایر عناصر استان برای پیشرفت تیم شان تلاش می کنند. بنابراین انتظار مشابهی از هواداران، مسئولان استان و سپاه استان فارس نیز وجود دارد.

تسنیم: گمانه زنی هایی وجود دارد که در صورت سقوط فجر، این تیم از سوی سپاه منحل شده و امتیازش فروخته شود.

سپاه هیچ گاه به طور مستقیم تیمداری نمی کند اما اگر توانمندی هایی در استان ها وجود داشته باشد از آن حمایت خواهد کرد. امیدوارم که تیم فجرشهیدسپاسی سقوط نکند اما اگر این اتفاق رخ دهد هم آن را باید با نگاه فوتبالی دید. این تیم تجربه سقوط و سپس صعود مجدد به لیگ برتر را دارد. باز هم می گویم امیدوارم فجر سقوط نکند اما در این صورت هم دنیا به آخر نرسیده و باید تلاش مضاعفی انجام شود تا بار دیگر بعد از صعود کار به سقوط کشیده نشود.

تسنیم: تیم ملی ایران به جام جهانی راه یافته است اما از نظر تدارکات شرایط مناسب نیست، با این وضعیت امکان نتیجه گیری وجود دارد؟

من مصاحبهکفاشیان با تسنیمرا دیدم. معتقدم اکنون که به جام جهانی نزدیک هستیم و می خواهیم نتیجه خوبی بگیریم و امیدوارم که از گروهمان صعود کنیم، هر اظهارنظری می تواند آثار منفی و مثبت داشته باشد. صحبت ابتدایی من با کی روش است، ۳ ماه تا جام جهانی باقی مانده و مسئولیت فنی تیم ملی فوتبال ایران با کی روش است. چه خوب و چه بد دیگر زمان تحلیل کی روش نیست بلکه امروز روز حمایت از این مربی است.

اینکه این مربی در مورد انتخاب دستیارانش تحت فشار قرار بگیرد، درست نیست. یا باید این مسائل در قرارداد او می آمده یا اگر نیامده دیگر فرصت درباره بحثو نظر درباره این موضوع وجود ندارد. اکنون تمامی اهالی فوتبال، روزنامه ها و مجلات و صدا و سیما به عنوان یار دوازدهم باید از تیم ملی فوتبال حمایت کنند.

رئیس جمهور، مجلس، وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک به همراه رئیس اتحادیه فوتبال و مدیران باشگاه ها درخواست می کنم تا هر کاری می توانند برای حضور هرچه قدرتمندانه تیم ملی انجام دهند. ضمن آنکه مردم نیز یکصدا باید از تیم خود حمایت کنند تا به کی روش این پیغام را بدهیم که این فرصت طلایی برای او در تیم ملی فوتبال ایران فراهم شده تا با آرامش به مرحله دوم جام جهانی صعود کند.

دولت و مجلس نباید اجازه دهند که بخاطر مشکلات مالی اردوها و برنامه های تدارکاتی تیم ملی با خطر روبه رو شود و امیدوارم در ۲ - ۳ ماه باقی مانده با تامین اعتبارات لازم و حمایت کامل تیم ملی فوتبال برای موفقیت راهی جام جهانی شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار