|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۹۸

گودرزی در نشست هماهنگی بازی های آسیایی اینچئون:

وزیر ورزش و جوانان در نشست هماهنگی کمیته ملی المپیک برای بازی های آسیایی اینچئون کره در سال ۹۳ برنامه محوری، اخلاق گرایی، مسوولیت پذیری و پرهیز از روزمرگی و نتیجه گرایی را مورد تاکید قرار داد.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،محمود گودرزی صبح امروز در نشست هماهنگی هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در ساختمان شماره ۱ وزارتخانه با مهم برشمردن تقویم برای نشستهای این کمیته، برنامه محوری را از اولویت های اصلی فدراسیون های ورزشی برای دست یابی به نتیجه عنوان کرد.

وی افزود: داشتن برنامه حتی اگر با نقایصی همراه باشد بسیار اثر گذارتر از بی برنامه گی است چرا که حرکت بر اساس برنامه مسیر و محور فعالیت ها را مشخص می کند اما بی برنامگی مخدوش کننده اهدافی است که برای آن ها برنامه ریزی شده است.

عالی ترین مقام ورزش کشور همچنین در این نشست همگرایی در حوزه ورزش را یک اصل عنوان کرد و گفت: بی تردید همکاری دو حوزه ورزش کشور یعنی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در بخش برنامه، بودجه و نظارت می تواند بسیار اثر بخش تر از فعالیت های منفک و جداگانه باشد.

وی در این نشست به بررسی نتایج کسب شده در بازی های پیشین اشاره کرد و با تاکید بر حفظ جایگاه و نتیجه اظهار داشت: اختلاف ما با کشوری که بالاتر از ما در رنکینگ آسیایی قرار داد ۲۰ مدال است این درحالی است که با تیم پنجم ۱ مدال فاصله داریم. بنابراین اگر یکی از ورزشکاران ما با مشکلی مواجه شود به راحتی تیم پایینی می تواند جایگاه ایران را از آن خود کند اما اگر بخواهیم به رده سوم صعود کنیم باید ظرفیت ورزش کشورمان ۲ برابر شود و این طی یک برنامه ریزی بلند مدت امکان پذیر است.

وزیر ورزش و جوانان درادامه به اهمیت برنامه ریزی برای المپیک ریودوژانیرو اشاره کرد و افزود: هرچند بازی های اسیایی بسیارمهم است اما نباید فراموش کنیم رویداد بزرگی چون ریو هم در پیش است که باید در کنار اینچئون برایش برنامه ریزی شود.

وی همچنین با مهم بر شمردن نتایج در رویدادهای مهم بین المللی با محوریت اخلاق و توسعه فرهنگ ارزشی در حوزه ورزش افزود: نباید فرهنگ و اخلاق قربانی نتیجه گرایی شود.

محمود گودرزی پول گرایی را آفت نتیجه گرایی صرف دانست و افزود: با این نگرش ورزشکار پول می گیرد تا نتیجه بگیرد این در حالی است که اگر پول و بودجه تخصیصی به ورزش قهرمانی به درستی هدایت شود ورزش سمت و سوی مطلوب تری خواهد گرفت.

وزیر ورزش و جوانان از ورزش به عنوان عنصری نجات دهنده برای بشر قرن حاضر عنوان کرد و افزود: ورزش و اثرات مثبت آن را باید با تمام عنصر فرهنگی، تربیتی، صنعت قهرمانی و سالم سازی ببینیم و باید با این دیدگاه به ورزش بهاء داده شود.

عالی ترین مقام مسوول در وزارت ورزش و جوانان با تخصصی توصیف کردن جمع حاضر گفت: سالها تلاش شده که این جمع گرد هم بیایند و نباید اجازه دهیم تا حواشی تفاهم این جمع را به هم بریزد.

وی تنظیم برنامه واحد، بودجه مشترک و نظارت دقیق و منظم از سوی کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را در هدایت کاروان اعزامی به بازیهای اینچئون بسیار مهم دانشت و از هاشمی خواست تا ضمن تدوین تقویم، سطوح مختلف هیات اجرایی، کارشناسی و معاونین مشخص شود.

محمود گودرزی در پایان تعالی اخلاقی و فرهنگی در محیط های ورزش را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: همه ما باید مسوولیت پذیر باشیم و مشکلات و ضعف ها را بر عهده بگیریم هر گز ناکامی ها را نباید بر دوش دیگران بگذاریم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار