|
|
کدخبر: ۱۵۶۴۵۳

پس از رکوردشکنی در رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان

سایت کمیته بین المللی پارالمپیک طی گزارشی به ارزیابی عملکرد سیامند رحمان در رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان پرداخت.

به گزارشخبرگزاری فارسو به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، سایت کمیته بین المللی پارالمپیک(IPC) با اختصاص خبر نخست خود به قهرمانی و رکوردشکنی سیامند رحمان در دسته فوق سنگین رقابت های وزنه برداری قهرمانی جهان در امارات نوشت: سیامند رحمان از ایران در روز فینال مسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان، رکورد جهانی دسته فوق سنگین را در ۳ مرحله تغییر داد تا بار دیگر نام خود را به عنوان قویترین ورزشکار پارالمپیکی ثبت کند.

تابلوی اعلام نتایج در دسته ۱۰۷ + منتظر ورود وزنه برداران مدعی بود، مسابقه نهایی در روز هفتم مسابقات، همانند پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ شاهد رقابت پا به پای رحمان با هم تیمی خود و دارنده رکورد جهانی منصور پورمیرزایی بود.

در دور نخست و با بالا بردن وزنه ۲۷۵ کیلوگرمی(یک کیلوگرم پائین تر از رکورد جهانی) رحمان جای هیچ گونه شکی را برای قهرمانی خود باقی نگذاشت. این در حالی بود که پورمیرزایی تنها توانست وزنه ۲۵۵ کیلوگرمی را بالا ببرد.

در مرحله دوم پورمیرزایی وزنه ۲۶۵ کیلوگرمی را بالا برد. البته رحمان نیز با بالا بردن وزنه ۲۸۱ کیلوگرمی نام خود را در کتاب ثبت رکوردها ثبت کرد. در راند سوم این سئوال برای همگان پیش آمده بود که سیامند قصد زدن چه وزنه ای را دارد، به خصوص زمانی که پورمیرزایی نتوانست وزنه ۲۷۵ کیلوگرمی را بالای سر ببرد.

با تشویقی که برای رحمان از سوی تماشاگران انجام می شد، رحمان بار دیگر روی صحنه حاضر شد و برای اولین بار وزنه ۲۸۵ کیلوگرمی را بالا برد. وی برای آنکه رکوردش همچنان بی رقیب بماند، دقایقی بعد بر روی میز برای بار چهارم حاضر شد و این بار وزنه ۲۸۵.۵ کیلوگرمی را بالا برد، ۹ کیلو و ۵۰۰ گرم کیلوگرم بیش از رکوردی که برای اولین بار در آن روز ثبت کرده بود.

مدال برنز به ورزشکاری از عراق با وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی رسید.

مشروح کامل این گزارش در سایت IPC انعکاس یافته است.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار