|
|
کدخبر: ۱۵۷۸۶۰

رئیس کمیته برگزاری بازی های آسیایی اینچئون در نظر دارد کره شمالی را به شرکت در این بازی ها تشویق کند.

به گزارشخبرگزاری فارسو به نقل از سایت بازی های آسیایی اینچئون، راضی کردن انتظارات هواداران ورزش در تمام دنیا با توجه به اینکه تنها چند ماه تا شروع بزرگترین مسابقات آسیایی در سال ۲۰۱۴ باقی مانده، کار بسیار سختی است. کیم یونگ سو، رئیس کمیته برگزاری بازی های آسیایی اینچئون دیدگاه خود را در خصوص برگزاری بی عیب بازی های آسیایی با شرکت تمام کشورهای آسیایی از جمله کره شمالی اعلام کرد. وی بر این باور است که با وجود شرایط بی ثبات بین المللی رسیدن به این هدف امکان پذیر است.

رئیس کمیته برگزاری بازی های آسیایی ۳۱ مارس با توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک و شیخ احمد فهد الصباح، رئیس شورای المپیک آسیا در کویت دیدار کرد. وی در این نشست خواستار حمایت کمیته بین المللی المپیک برای تشویق کره شمالی به شرکت در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ که در اینچئون کره جنوبی برگزار می شود، شد. سو همچنین از توماس باخ خواست تا در مراسم افتتاحیه بازی ها به عنوان مهمان افتخاری حضور داشته باشد.

باخ در پاسخ به این درخواست اظهار داشت: وقتی تمام کشورهای عضو در مسابقات حاضر شوند، این بازی ها خواهند درخشید و بازی های آسیایی اینچئون نیز از این قاعده مستثنی نیست. کمیته بین المللی المپیک از هیچ کوششی برای شرکت کره شمالی در اینچئون دریغ نمی کند.

وی همچنین دعوت به شرکت در مراسم افتتاحیه بازی ها در تاریخ ۱۹ سپتامبر را پذیرفت.

شورای المپیک آسیا وعده داد که ۱۰۰ هزار دلار به مراسم برافروختن مشعل بازی ها در هند که تاریخ بازی های آسیایی از آنجا شروع شد، اهدا کند.

کمیته برگزاری مسابقات نهم آگوست با استفاده از مشعل هایی در ورزشگاه ملی دهلی نو در هند، میزبان اولین دوره بازی های آسیایی مشعل این مسابقات را روشن می کند. مشعل مقدس از هانوی ویتنام(دومین میزبان این مسابقات) می گذرد و پس از آن با عبور از گوانگژو(میزبان پیشین بازی ها) به اینچئون بازخواهد گشت.

انتهای پیام / د

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار