|
|
کدخبر: ۱۵۸۰۹۸

سرپرست سازمان لیگ کاراته از برگزاری لیگ های جوانه و آینده سازان به صورت منطقه ای و در دو مرحله در سال ۱۳۹۳ خبر داد.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران،حسین دهقان از برگزاری لیگ های جوانه و آینده سازان به صورت منطقه ای در سالجاری خبر داد و اظهار داشت: سازمان لیگ در نظر دارد برای اینکه تیمهای بیشتر و با هزینه کمتری در این مسابقات حضور پیدا کنند، رقابتهای لیگ رده سنی پایه را به صورت منطقه ای برگزار کند.

دهقان گفت: در لیگ منطقه ای تیمهایی که از نظر جغرافیایی به یکدیگر نزدیک هستند در یک گروه قرار می گیرند و با یکدیگر به رقابت بپردازند و این سبب می شود تا تیمهایی که از نظر توان فنی ضعیف تر هستند در مبارزه با تیمهای قوی تر به آمادگی مطلوب تر برسند.

وی تصریح کرد: در خصوص اینکه مسابقات در ۶ یا ۸ گروه برگزار شود هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده ایم، اما در نظر داریم با اتمام مسابقات تمام گروه ها، در نهایت ۱۶ تیم به مرحله بعدی راه پیدا کنند و در نهایت ۲ گروه ۸ تیمی مبارزاتشان را آغاز کنند. در پایان نیز تیمهای اول و دوم هر گروه به صورت ضربدری با یکدیگر مبارزه خواهند کرد و قهرمان مشخص می شود.

سرپرست سازمان لیگ افزود: سال گذشته ۳۲ تیم در لیگ های جوانه و آینده سازان حضور داشتند که البته در این بین برخی تیمها به دلیل دوری راه و یا نبود بودجه امکان متاسفانه حضور مداوم در مسابقات را نداشتند.

دهقان هدف از برگزاری منطقه ای لیگ جوانه و آینده سازان را کمک به حضور بیشتر تیم ها دانست و اظهار داشت: وقتی لیگ به صورت منطقه ای برگزار شود، مسافت کمتر خواهد شد، هزینه ها کاهش پیدا می کند و تعداد تیمها نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین هیاتهای استانهای مجاور تعامل بیشتری باهم خواهند داشت. استعدادهایی که به دلیل نبود تیم توانایی حضور در مسابقات را نداشتند شناسایی می شوند. داوران، مربیان و ورزشکاران هر استان شناخت بیشتری را از هم پیدا خواهند کرد، مراکز استانها پوشش بهتری از این رقابتها خواهند داد و تیمها می توانند در جذب اسپانسرها بهتر عمل کنند.

وی ادامه داد: همچنین یکی از امتیازاتی که برای تیمها در نظر داریم، این است که تیمهایی که از منطقه خود به مراحل بالاتر صعود می کنند، می توانند از دیگر کاراته کاران تیمهای منطقه خود استفاده کنند تا در مراحل بالاتر توان فنی خود را نیز افزایش دهند.

دهقان در مورد اینکه لیگ منطقه ای جوانه ها و آینده سازان چه زمانی آغاز می شود، گفت: برنامه ریزی فدراسیون برای برگزاری این رقابتها بعد از اتمام امتحانات مدارس و برای فصل تابستان است.

سرپرست سازمان لیگ در پایان خاطرنشان کرد: ما از نظرات کارشناسان نیز در این امر بهره خواهیم برد و امیدواریم با ارائه پیشنهاداتشان فدراسیون کاراته را در هر چه بهتر برگزار شدن این مسابقات یاری برسانند.

انتهای پیام /


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار