|
|
کدخبر: ۱۵۸۰۹۹

سرپرست انجمن وزنه برداری جانبازان و معلولین اعلام کرد:

سرپرست انجمن وزنه برداری جانبازان و معلولین پس از بازگشت از مسابقات جهانی امارات در خصوص نتایج کسب شده و شرایط کلی مسابقات، توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارشخبرگزاری فارس، سیدمحمدرضا میرشفیعی، در خصوص شرایط ایران در مسابقات جهانی این دوره و دوره گذشته گفت: در رقابت های جهانی سال ۲۰۱۰ که در مالزی برگزار شد، با تیمی کامل، شامل ۱۰ وزنه بردار جوان و ۱۰ وزنه بردار بزرگسال شرکت کردیم که در این دوره این تعداد به ۶ نفر جوانان و ۷ نفر بزرگسالان کاهش یافت، ضمن اینکه سه نفر از طلایی های لندن را به دلیل مشکلاتی نظیر آسیب دیدگی به همراه نداشتیم و تنها طلایی لندن که در ترکیب این دوره حضور داشت، سیامند رحمان بود.

سرپرست انجمن وزنه برداری افزود: با این حال نسبت به دوره گذشته افزایش رتبه داشتیم و تیم ایران که در مسابقات ۲۰۱۰ در بخش مردان سوم شده بود، این بار در این بخش به عنوان قهرمانی دست یافت.

وی در مورد نحوه محاسبه نتایج گفت: به غیر از جدول نهایی، نتایج مسابقات که بر اساس مدال های کسب شده توسط شرکت کنندگان زن و مرد هر کشور تنظیم می شود، یک جدول نیز بر اساس امتیازات کسب شده توسط هر کشور تنظیم می شود که در این جدول تیم ایران در بخش مردان و با احتساب امتیازات بزرگسالان، ۶۷ امتیاز کسب کرد و قهرمان بخش مردان شد؛ پس از ایران هم تیم مصر با ۶۵ امتیاز و چین با ۶۱ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

میرشفیعی خاطر نشان کرد: در مسابقات جهانی این دوره، شاهد افزایش تعداد تیم های شرکت کننده بودیم و نسبت به دوره قبل ۱۰ تیم اضافه شده بودند، همین مساله و نیز تعداد زیاد وزنه برداران، شرایط رقابتی بسیار سخت و حساسی را به وجود آورده و فشار وارده به وزنه برداران بیشتر شده بود.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایطی که در رقابت ها به آن اشاره شد و اینکه اردوهای برگزار شده به دلیل مسائل مالی از حیثت تعداد و روز کم بود، نمایندگان کشورمان بسیار خوب عمل کردند و در بخش جوانان نیز هر ۶ نماینده صاحب مدال شدند و شاهد رکوردشکنی هایی نیز بودیم، در بخش بزرگسالان نیز به غیر از یک نفر تمامی نمایندگان به روی سکو رفتند و رکورد سنگین وزن جهان نیز کماکان در اختیار کشور ایران باقی ماند.

سرپرست انجمن وزنه برداری اعلام کرد: اولین دوره از اردوهای مسابقات پاراآسیایی از اردیبهشت ماه آغاز می شود و با توجه به اینکه در این مسابقات صرفا وزنه برداران در بخش بزرگسالان اعزام می شوند، از هم اکنون ترکیب تیم مشخص است و در خصوص رقیبان نیز اطلاعات مورد نیاز را کسب کرده ایم. با توجه به اینکه رقابت های قهرمانی کشور وزنه برداری در تهران و زیر نظر IPC برگزار شد، برای ورود به مسابقات جهانی و پاراآسیایی مجوز لازم را کسب کردیم و پس از مسابقات جهانی امارات، برای حضوری قدرتمند در مسابقات پاراآسیایی کره آماده می شویم.

تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولین ایران با کسب ۶ نشان طلا، ۵ نقره و یک برنز در رقابت های بخش مردان به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.

انتهای پیام / م

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار