|
|
کدخبر: ۱۵۸۳۵۸

مقایسه جداول نیم فصل اول و دوم لیگ سیزدهم

قطار لیگ سیزدهم به ایستگاه آخر رسید و تیم فوتبال فولاد خوزستان جام قهرمانی را بالای سر برد.


به گزارشخبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، پایان لیگ سیزدهم فوتبال بهانه ای شد تا مقایسه ای بین جداول نیم فصل اول و دوم لیگ سیزدهم داشته باشیم که خواندنش خالی از لطف نیست.

** سرخپوشان قهرمانی را با نایب قهرمانی عوض کردند

تیم فوتبال پرسپولیس با ۲۷ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به تیم فوتبال استقلال قهرمان نیم فصل اول شد، اما در نیم فصل دوم نتوانست جایگاهش را حفظ کند و فولاد خوزستان جایش را در صدر جدول گرفت و قهرمان لیگ سیزدهم شد.

تیم فوتبال پرسپولیس در هر دوره ای پس از قهرمانی در نیم فصل اول، در پایان فصل دوم نیز قهرمان می شد، اما امسال این برخلاف گذشته این اتفاق نیافتاد و پرسپولیس نایب قهرمان لیگ سیزدهم شد.

تیم های فوتبال استقلال تهران و فولاد خوزستان هم با امتیاز مشابه ۲۷ و به خاطر تفاضل گل جایگاه های دوم و سوم نیم فصل اول لیگ سیزدهم را در اختیار داشتند، اما در پایان نیم فصل دوم تیم های پرسپولیس و نفت تهران به ترتیب با ۵۵و۵۴ امتیاز جایگزین این تیم ها در رده های دوم و سوم شدند.

** مس در کسب پیروزی حسرت به دل نماند

تیم فوتبال مس کرمان در پایان نیم فصل اول تنها تیمی بود که طعم پیروزی را نچشیده بود. در پایان فصل سیزدهم تیم مس کرمان توانست یک برد کسب کند و حسرت به دل نماند.



**کمترین شکست

تیم فوتبال تراکتورسازی ۲باخت را در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم تجربه کرد، در پایان فصل سیزدهم هم تیم فوتبال سپاهان اصفهان با ۴شکست کمترین باخت را به خود اختصاص داد.

**کمترین تساوی

تیم فوتبال فولاد خوزستان با ۳ تساوی، کمترین مساوی را در پایان نیم فصل اول به خود اختصاص داد.
در پایان فصل سیزدهم این عنوان به ملوان بندرانزلی با ۶ تساوی تعلق گرفت.

**گلزن ها و گل نزن ها

بهترین خط حمله لیگ سیزدهم در پایان هفته پانزدهم در اختیار تیم های فوتبال فولاد خوزستان و تراکتورسازی با ۲۲ گل زده بود، در پایان فصل سیزدهم این ملوان بندر انزلی بود که با ۴۰ گل زده بهترین خط حمله را به خود اختصاص داد.



تیم فوتبال مس کرمان با ۱۰ گل زده در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم صاحب بدترین خط حمله بود در حال حاضر این عنوان به فجر سپاسی رسیده چرا که این تیم موفق به ثمر رساندن ۲۰ گل شده است.

**دفاع های خوب و بد

تیم فوتبال ذوب آهن در ۱۵ هفته لیگ سیزدهم ۲۲ گل خورد و عنوان بدترین خط دفاع لیگ را به خود اختصاص داد. این عنوان در پایان فصل سیزدهم به داماش گیلان رسیده چراکه این تیم ۴۰ گل دریافت کرده است.

تیم فوتبال پرسپولیس در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم با ۶ گل خورده بهترین خط دفاع را به خود اختصاص داده بود در پایان فصل سیزدهم باز هم پرسپولیس با ۱۵ گل خورده توانست این عنوان را به خود اختصاص دهد.

**تحول راه آهن و صبا در نیم فصل دوم

تیم فوتبال راه آهن در پایان نیم فصل اول با ۱۳ امتیاز و قرار گرفتن در جایگاه چهاردهم یکی از تیم های فانوس ۳دست بود اما در نیم فصل دوم توانست بهتر عمل کند و با کسب ۳۱ امتیاز در رده یازدهم قرار گرفت تیم فوتبال صبای قم همانند راه آهن در جدول رده بندی و بیشترین صعود را داشته است.

**سقوط آزاد

تیم فوتبال داماش گیلان در پایان نیم فصل اول لیگ سیزدهم با ۱۸ امتیاز در جایگاه هشتم قرار داشت اما در نیم فصل دوم عملکرد خوبی نداشت و با ۲۶ امتیاز در رده پانزدهم قرار گرفت و به لیگ دسته یک سقوط کرد.



این تیم گیلانی با ۷ پله سقوط بیشترین نزول را در جدول رده بندی به خود اختصاص داد.

بعد از داماش، تیم استقلال بیشترین سقوط را به نام خود ثبت کرد.

نکته قابل توجه در مقایسه دو جدول نیم فصل اول و دوم این بود که تیم فوتبال مس کرمان در هر دو جدول قعرنشین لیگ سیزدهم بوده است و از جایش تکان نخورد، همچنین تیم فوتبال ذوب آهن در پایان نیم فصل اول با ۱۴ امتیاز در رده سیزدهم قرار داشت، این تیم جایگاهش در پایان فصل تغییر نکرد و با ۲۹ امتیاز در رده سیزدهم باقی ماند و در لیگ برتر ماندنی شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار