|
|
کدخبر: ۱۵۸۴۵۹

برنامه لیگ قهرمانان از قبل مشخص بود، با وحدت و تعامل می شد همه چیز را حل کرد

کارشناس فوتبال ایران گفت: در این شرایط باید علامت سؤال بزرگی مقابل برنامه ریزی فوتبال ایران قرار دهیم.

بیژن ذوالفقارنسب در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری فارس، در مورد مشکلاتی که در اردوی تیم ملی فوتبال ایران در آفریقای جنوبی به وجود آمد و تیم ملی مجبور شد با ۱۱ بازیکن و بدون حضور دروازه بان سفر کند، عنوان کرد: مطمئنا شرایط خوبی برای تیم ملی وجود ندارد. هیچ کس اعلام نمی کند دلیل این بی نظمی و ناهماهنگی بین فدراسیون فوتبال و باشگاه ها چیست. برنامه ریزی لیگ قهرمانان آسیا از ماه ها و حتی سال ها قبل اعلام شده و دلیل این ناهماهنگی بدون شک عدم تعامل مثبت بین باشگاه ها و فدراسیون است.

وی در مورد اینکه در این بین حق با باشگاه است یا تیم ملی، خاطر نشان کرد: در تمام دنیا برگزاری جلسه بین باشگاه و فدراسیون بسیار مرسوم و عادی است. شرایط این طور نیست که ما بخواهیم برای خوردن ناهار به رستوران برویم و با یک برنامه ریزی نیم ساعته این کار را انجام دهیم. به هر حال استقلال و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا بازی داشتند و استقلال به دلیل مصدومانی که داشت به حضور بازیکنان ملی پوش خود نیاز داشت. در این مورد رسیدن به هماهنگی با اعتماد و وحدت کاملا ساده و حل شدنی بود اما اکنون شرایط به صورت لج و لجبازی شده و کارها پیش نمی رود. شاید می شد تیم ملی ۳ روز دیرتر به اردوی آفریقا برود و یا تصمیم دیگری گرفت باید در این شرایط به دلیل مشکلاتی که به وجود آمده علامت سؤالی مقابل برنامه ریزی فوتبال ایران بگذاریم.

کارشناس فوتبال ایران در مورد اینکه در این شرایط علی کفاشیان و مهدی محمدنبی به مالزی سفر کردند و کارلوس کی روش اعلام کرده ای کاش او هم می توانست به سفر برود، یادآور شد: بدون شک حضور کفاشیان و نبی در این سفر از قبل برنامه ریزی شده و حضور آنها در مالزی برای تفریح نیست. مطمئنم از دو ماه قبل برنامه ریزی این سفر انجام شده است. می توانستیم با در نظر گرفتن تمامی این شرایط به یک جمع بندی خوب دست پیدا کنیم اما فوتبال ما چنین شرایطی را پیدا کرده و برنامه ریزی خوبی صورت نگرفته است.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سؤال که آیا حضور ۱۱ بازیکن در اردوی آفریقای جنوبی می تواند فایده ای داشته باشد، گفت: البته زمان کلی این اردو ۲۳ روز است و پس از گذشت چند روز ممکن است سایر نفرات به اردو بپیوندند. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم شرایط چطور رقم می خورد.

وی در مورد اینکه با این شرایط چه آینده ای برای تیم ملی متصور است، خاطر نشان کرد: واقعا در این شرایط نمی دانیم چه اتفاقی در آینده رقم می خورد و امیدوارم تمامی مسائل باعثشود که تیم ملی به شرایط خوبی برسد.

انتهای پیام / ی

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار