|
|
کدخبر: ۱۵۸۶۳۱

پورکاظمی در گفت وگو با تسنیم خبر داد:

خبرگزاری تسنیم: رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی از حضور سرزده مأموران نادو در اردوی تیم های ملی اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون خبر داد.

لطفعلی پورکاظمی در گفت وگو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیماظهار داشت: بنا داریم در راستای آماده سازی کاروان اعزامی ورزش کشورمان به بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی به بهترین شکل ممکن نقش خود را ایفا کنیم و به نوعی مواظب آسیب ها و بیماری های ورزشکاران کشورمان باشیم.

وی با بیان اینکه کار معاینات تخصصی و فوق تخصصی ورزشکاران اعزامی به بازی های آسیایی آغاز شده است، ادامه داد: ۲۲ ورزشکار کبدی و ۷ کشتی گیر آزاد مورد بررسی های دقیق قرار گرفته اند. فردا(چهارشنبه) هم ملی پوشان شمشیربازی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی یادآور شد: هر فدراسیونی زودتر نسبت به معرفی ورزشکاران خود به درمانگاه فدراسیون پزشکی ورزشی اقدام کند، خیلی بهتر است چرا که در صورت وجود هر مشکلی برای ورزشکاران امکان درمان به موقع و بهبود آن فرد در راستای حضور در بازی های آسیایی کره جنوبی وجود خواهد داشت.

وی در پاسخ به این پرسش که مگر ترکیب تیم های ملی برای حضور در بازی های آسیایی مشخص شده است، گفت: ترکیب تیم های اعزامی تقریبا مشخص شده است اما تیم های ملی با ورزشکاران ذخیره خود به فدراسیون پزشکی ورزشی می آیند تا پرونده پزشکی تشکیل بدهند.

پورکاظمی گفت: آسیب های رباط گردن، رباط کمر، پرکردن دندان ها، چشم پزشکی، آزمایشات چکاپ خونی خصوصا در خانم ها که به دلیل مسائل هورمونی با کم خونی مواجه می شوند، سونوگرافی برای چربی کبد، اکوی قلب و سایر معاینات تخصصی و فوق تخصصی در فدراسیون صورت می گیرد. در صورتی که ورزشکاران با مشکلی مواجه باشند درمان خواهند شد.

وی در پایان با تکرار این موضوع که بهتر است از تیم های ملی هر چه زوتر به فدراسیون پزشکی ورزشی مراجعه کنند تا اگر مشکلی بود تا پیش از بازی ها رفع شود، یادآور شد: در تست های اخیر، آزمایش ورزشکاری مثبت اعلام نشده است اما گفتن این موضوع حائز اهمیت است که از اوایل اردیبهشت ماه سال آینده مأموران نادو به صورت سرزده به اردوهای تیم های ملی اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون می روند و از آنها تست دوپینگ می گیرند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار