|
|
کدخبر: ۱۵۹۱۸۲

خبرگزاری تسنیم: هر کدام از سه فدراسیون جهانی قایقرانی یک شخص را به عنوان رئیس فدراسیون قایقرانی ایران به رسمیت می شناسند.

به گزارش خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، قصه پرغصه فدراسیون قایقرانی ایران که با سه فدراسیون مجزای جهانی قایقرانی(روئینگ، کانوئینگ و سیلینگ) در ارتباط است همچنان ادامه دارد. داستانی که از سی ویکم اردیبشهت سال ۱۳۹۱ با برکناری دنیامالی، رئیس وقت فدراسیون قایقرانی به دستور محمد عباسی، وزیر وقت ورزش و جوانان آغاز شد.

در یک پروسه یک سال و یازده ماهه(تا این لحظه) دنیامالی از سمت خود برکنار و اسبقیان رئیس فدراسیون شد. پس از آن فدراسیون جهانی کانوئینگ که دنیامالی عضو هیئت رئیسه آن بود قایقرانی ایران را تعلیق کرد و به واسطه آن دو فدراسیون جهانی دیگر به نام های سیلینگ و روئینگ هم ایران را معلق کردند.

شدت تعلیق در زمان اسبقیان به حدی بود که ایران از تمامی فعالیت های برون مرزی خود ممنوع شده بود. اسبقیان استعفا داد و خسرو ابراهیمی نیا، سرپرست فدراسیون شد. پس از این تعلیق برداشته و قایقرانی ایران بدون مشکل موفق به حضور در میادین بین المللی شد.

در ادامه وزارت ورزش ابراهیمی نیا را از سمت سرپرستی فدراسیون به دلیل آنچه ایجاد شرایط یکسان برای تمامی نامزدهای تصدی گری ریاست فدراسیون قایقرانی عنوان شد، برداشت و گواری را سرپرست فدراسیون کرد.

انتخابات عجیب فدراسیون قایقرانی که کم در آن اتفاقات نادر - از جمله رد صلاحیت شدن دنیامالی و صدور مجوز برای شرکت او در روز انتخابات - رخ نداد، برگزار شد و رئیس پیشین فدراسیون به کارش بازگشت.

کمتر از یک هفته مطابق اعلام سازمان بازرسی دنیامالی، عضو شورای شهر تهران مجبور به استعفا از سمتش شد و مجددا گواری به عنوان سرپرست به فدراسیون بازگشت؛ فردی که این روزها تنها نامش به عنوان نفر اول فدراسیون قایقرانی مطرح می شود و همه کارها زیر نظر فرد دیگری صورت می گیرد.

هم اکنون ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون قایقرانی انجام شده و همگان منتظر برگزاری انتخاباتی رسمی هستند. متاسفانه در این شرایط هر کدام از سه فدراسیون جهانی در سایت های رسمی خود نام یک فرد را درج کرده اند. اتفاقی که برای ورزش کشور خوش آیند نیست.

عکس زیر متعلق به فدراسیون جهانی کانوئینگ است. این همان فدراسیونی است که دنیامالی در هیئت رئیسه آن عضویت دارد. در سایت رسمی این فدراسیون و در مقابل نام رئیس فدراسیون ایران نام احمد دنیامالی درج شده است. این اقدام در شرایطی که نصرالله سجادی، معاون وزیر ورزش اعلام کرده استعفای دنیامالی به هر سه فدراسیون جهانی اعلام شده است. حال مشخص نیست که اگر استعفای دنیامالی اعلام شده پس چرا هنوز نام او به عنوان رئیس در این فدراسیون وجود دارد.

موضوع زمانی جالب تر می شود که به سایت رسمی فدراسیون جهانی روئینگ مراجعه می کنیم. در این سایت مقابل نام رئیس فدراسیون، اسم خسروابراهیمی نیا درج شده است. گویا به این فدراسیون جهانی نه تنها استعفای دنیامالی اعلام نشده بلکه انتخاب او هم اعلام نشده است.

اوج این موضوع زمانی است که به فدراسیون سیلینگ مراجعه می کنیم. در مقابل بخش ریاست فدراسیون واژه TBC TBC به معنای اعلام خواهد شد، درج شده است. این فدراسیون نه تنها دنیامالی بلکه ابراهیمی نیا و گواری را هم به عنوان رئیس به رسمیت نمی شناسد.

امید است با برگزاری هرچه سریعتر انتخابات فدراسیون قایقرانی در شرایطی عادلانه رئیس جدید این فدراسیون پرحاشیه که در این مدت دو ساله با چنیدن امتیاز اختلاف نسبت به فدراسیون فوتبال در صدر جدول ورزش های پرحاشیه قرار دارد، معرفی شود تا دیگر شاهد این سه گانگی نباشیم. موضوعی که برای کشوری به بزرگی ایران خوشایند نیست.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار