|
|
کدخبر: ۱۵۹۵۵۰

دو تیم منچسترسیتی و پاری سن ژرمن به علت رعایت نکردن قوانین سلامت مالی اتحادیه فوتبال اروپا مجازات می شوند.

به گزارشگروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف نوشت به علت قانون شکنی این دو باشگاه جریمه سنگینی در انتظار آنهاست و یوفا قصد دارد این دو باشگاه را از نقل و انتقال بازیکن محروم کند. این در حالیست که باشگاه پاری سن ژرمن با جریمه کمیته کنترل مالی یوفا نیز مواجه خواهد شد.

قرار است در نشست این کمیته که امشب به پایان می رسد این مجازات ها تعیین شود.

گزارش کمیته سلامت مالی یوفا(اف اف پی) نشان می دهد که این دو باشگاه در فصول ۱۲ - ۲۰۱۱ و ۱۳ - ۲۰۱۲، هر یک ۴۵ میلیون یورو ضرر کرده اند و می بایست وضعیت مالی خود را ساماندهی می کردند. اما با این وجود هر دو باشگاه در همین فصول بازهم به خرید بازیکنان با هزینه های گزاف زده اند و این مساله به آن ها کمک کرده است تا به ترتیب در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ قهرمان لیگ برتر انگلیس و لیگ یک فرانسه شوند.

مالکیت هر دو باشگاه در دست ثروتمندان عرب منطقه خلیج فارس است. طبق قوانین مالی یوفا هر دو باشگاه محکوم می شوند و حذف از لیگ قهرمانان اروپا و خلع از عناوین کسب شده این دو تیم را تهدید می کند.

دیلی تلگراف منبع خبر خود را فاش نکرد اما تاکید کرد پیش بینی می شود که دو باشگاه منچستر سیتی و پاری سن ژرمن با جریمه مالی سنگین مواجه شوند.

این روزنامه نوشت در مجموع ۲۰ باشگاه در ریسک محرومیت و مجازات قرار دارند. مانوئل پییگرینی سرمربی منچسترسیتی خطر این تهدید را نفی کرد و گفت: «اول باید مطمئن شویم این نظر یوفاست و بعد باید اظهار نظر کرد. این مساله مهمی برای باشگاه است اما مسئولیت اظهارنظر بر عهده من نیست.»

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار