|
|
کدخبر: ۱۵۹۸۹۹

خبرگزاری تسنیم: بازیکن پیشین استقلال سطح کیفی لیگ سیزدهم را بالا نمی داند و معتقد است که توجه نکردن به فوتبال پایه حلقه مفقوده پیشرفت فوتبال ایران است.

جواد زرینچه در گفت و گو با خبرنگار ورزشیخبرگزاری تسنیم، در مورد کیفیت لیگ سیزدهم اظهار داشت: تا شاهد سرمایه گذاری در بخش آموزش برای تیم های پایه نباشیم، نباید انتظار داشته باشیم که اتفاقی بیفتد. در این شرایط اگر واقع گرا باشیم، نباید بگوییم که لیگ مان پربار بوده است.

وی اضافه کرد: نفت، فولاد و سپاهان تیم هایی هستند که ریشه قدیمی دارند و به پایه توجه زیادی دارند اما به غیر از اینها تیم های دیگر توجه زیادی به این موضوع ندارند. اگر نگاه مان را تغییر ندهیم و به پایه توجه نکنیم خروجی خوبی نخواهیم داشت.

زرینچه عنوان کرد: در هر کاری آموزش است که باعثپیشرفت می شود. اگر آموزش نباشد نیرویی که وجود دارد از بین می رود و جایگزینی برایش ایجاد نمی شود. زمانی ابراهیم آشتیانی، شاهین بیانی و خیلی های دیگر مانند این افراد در فوتبال ما حضور داشتند اما وقتی آموزش نباشد جایگزین این افراد اصول اولیه کار را هم یاد نمی گیرند و درک مناسبی از فوتبال پیدا نمی کنند. به دلیل اینکه به این سرمایه ها توجه نمی شود همیشه کارمان به اما و اگر کشیده می شود.

وی گفت: امیدوارم نگاه ها تغییر کند، سرمایه های اصلی به سمت فوتبال پایه سوق داده و از مربیان خوب در این بخش استفاده شود تا فوتبال ما به شرایط گذشته خودش برگردد. افرادی امثال محمدخانی، شاهرخ و شاهین بیانی و… از جمله افرادی بودند که در رده پایه تربیت شدند و توانستند در سطح ملی خوب ظاهر شوند. متاسفانه این راه ادامه داده نشد.

بازیکن پیشین استقلال درمورد اینکه آیا رقابت ۵ تیم در روز آخر برای قهرمان شدن به معنی قوت لیگ سیزدهم بود یا ضعف گفت: امسال استثنا بود و همیشه این اتفاق رخ نمی دهد. اینکه قهرمانی به روز آخر کشیده شد باعثبالا رفتن هیجان لیگ شد اما اتفاق نادری است و به عنوان مثال در لیگ اسپانیا سه تیم برای قهرمانی با هم رقابت می کنند. در مجموع این اتفاق حساسیت لیگ ما را بالا برد و دیدیم در دو هفته آخر استقبال خوبی از بازی ها شد و در نهایت فولاد به حقش رسید و قهرمان شد.

زرینچه ادامه داد: نباید از تیم های دیگر هم بگذریم. نفت امسال خیلی خوب کار کرد و سپاهان هم با توجه به اینکه برخی بازیکنانش را نداشت توانست تا روزهای آخر جزو مدعیان قهرمانی باشد و می توانست قهرمان لیگ هم شود ولی شرایط خوبی برایش مهیا نشد.

وی درباره عملکرد استقلال گفت: استقلال با شرایطی که از نظر مالی، فنی، مدیریتی و کمبود بازیکن داشت و با توجه به اینکه بعضی از این بازیکنان هم مصدوم شده بودند خوب پیش رفت و اگر هر کسی به جز قلعه نویی بود هفته نهم و دهم از جمع مدعیان خارج می شد. استقلال امسال بازی های سنگینی در لیگ قهرمانان و لیگ داشت و برخی از بازیکنانش را هم از دست داد و نتوانست جایگزینی برایشان پیدا کند.

این کارشناس با تاکید بر تغییر رویکرد در فوتبال ایران گفت: باید به مسائل اقتصادی، خصوصی شدن تیم ها و ساختار سازی آنها توجه شود. فوتبال ما باری به هر جهت است و جلو می رویم تا ببینیم چه می شود. در حال حاضر فوتبال ما به جایی رسیده که مسئولان باید دست به کار انقلابی بزنند. با این نداشته ها و امکانات کم همین که تیم ملی ما به جام جهانی می رود، آن هم باسلام و صلوات، دعای مردم و تلاش فدراسیون و این لیگی که برگزار می شود جای تقدیر دارد.

زرینچه به خصوصی شدن تیم های استقلال و پرسپولیس اشاره کرد و گفت: ان شاء الله امسال، سالی باشد که فوتبال ما سر و شکل واقعی خود را پیدا کند و تیم ها مستقل شوند. واگذاری استقلال و پرسپولیس هم انجام شود تا این تیم ها دیگر دغدغه نداشته باشند. این دو تیم سرمایه کشور هستند و باید حفظ شوند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار